Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project Lancer 4B10-T

Filluar nga trancedrift, Dhjetor 31, 2013, 06:34:33 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

trancedrift

Deze winter komen zeker veel nieuwe ontwikkelingen rond mijn auto. Namelijk een compleet turbo project, meet veel onderstel werk ook. Het gaat om een TD04H uit Lancer Ralliart 2009, veel Ralliart en Evo X onderdelen - BOV, injectoren, sensoren, brandstofpomp, inclusief Evo X nokkenassen en ECU, AEM 3" SRI inlaat, Hi-flow cat, waarschijnlijk een Evo X sport uitlaat 2,5" of 3". Ralliart remmen, en een groter gasklephuis. En een aantal andere kleine dingen in en buiten de auto. Ik zal zeker een compleet lijst samenstellen met alle onderdelen en verbeteringen.


Even kijken, wat heb ik voor Kerst ontvangen ;) eerste 3 pakketten zijn al binnen-







Het doel is 225 pk op de voorwielen op 0.6 of 0.8 bar, en een auto dat ook weekend racebaan-capabel zal worden.




En nu - feesten :) Gelukkig Nieuw 2014 ;)


Wieger

Hey ,


ziet er goed uit ik ben benieuwd naar het resultaat !
Hoeveel BAR kunnen deze motoren aan dan ?

trancedrift

De 4B11T van de Evo en Ralliart heeft extra olie en koelvloeistof kanalen en andere zuigers. Evo motor loopt op ongeveer 1.6 bar denk ik, kan betrouwbaar blijven tot 2 bar, en als je meet wil eruit halen moet onderdelen vervangen. Op de normale 4B10 en 11 en 12 heb ik succesvolle projecten van 0.6 tot 1.2 bar gezien, de latere met verlaagde compressie met koppakking of head porting.

trancedrift

Ik ben bijna klaar met verzamelen van onderdelen :) 3 bar MAP, knock sensoor, en bougies van Evo X komen ook straks.

















Ik heb nog 4g69 gasklephuis, olie en water leidingen voor de turbo, en wat AFR/boost meters voor binnen, als iemand weet waar ik een relatief goedkope Outlander/Grandis 2.4 gasklephuis kan vinden - zwijg niet!

alezy

Hallo, mijn naam is Arek. Ik ben nieuw op het forum en heb en originele auto (ik bedoel Galant met onderdelen van FTO MIVEC). Mijn problem is, dat mijn motor heeft weinig vermogen tegen fabrikant data. Is er iemand met FTO MIVEC vlak bij dordrecht om te mij helpen? Ik heb wel laptop met uitlezen kabel. Mijn bedoeling is dat ik wil andere FTO uitlezen om te kijken of parameters zijn de zelfde, of helemaal anders. Twe weken geleden heb een dyno test gedaan en ipv 200Nm/200PK ik heb aleen maar 153Nm/155,5PK. In de parameters bij uitlezen problem zit in "Octane Level" (ipv 100% is 38%) en "Fuel trim high LTFT" (blijft vast op -25%). Ik ben lang bezig met mitsubishi en 6A12 motor zelfs opnieuw gebouwd heb. Ook elektra is geen problem voor mij.

trancedrift

Ten eerste de 200 n/m en 200 pk zijn op de motor, niet op de wielen. Je moet altijd op 14-20% vermogen verlies in de transmissie. Dus oorspronkelijk had je ~170 van beide.


Nu meer over de andere problemen - Octane % gaat meestal om de interpolatie tussen high octane en low octane tabelen, deze wijst aan dat je motor krijgt veeeeel detonaties, en een of andere lager gaat straks kapot :) Detonaties krijg je meestal door niet genoeg of slechte brandstof, of te veel lucht in de mengsel. De andere aanwijzing dat je noemde is LTFT. Die mag in principe niet boven +/- 8% gaan, en deze -25% betekent dat (als uitlezen goed is gegaan) er gaat iets mis met jouw of brandstof pomp, of filter, of ECU, of injectoren. De motor krijgt gewoon niet genoeg brandstof bij vol gas.