Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Luidspreker update Colt CZ3 1.3

Filluar nga arjank, Shtator 23, 2013, 02:36:21 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

arjank

Kijk, zo ziet er uit op een plaatje  :)

[verwijderd door de beheerder]

Bladerunner

Ja, ik snap het thanks voor het mooie plaatje

ColtCZ3

Ik heb vandaag ook de Helix B 5B speakers besteld, eens even luisteren straks of het daadwerkelijk beter gaat klinken.

AcerTracer

Ik heb net mijn 2e setje hertz binnen gehad voor is al echt een verbetering veel zuiverder zonder versterker
Nu heb ik deze speakers wel beetje op keuze muziek uitgezocht

arjank

#19
Citim nga: ColtCZ3 ne Mars 10, 2014, 07:26:52 MD
Ik heb vandaag ook de HelixB 5B speakers besteld, eens even luisteren straks of het daadwerkelijk beter gaat klinken.

Zorg er tevens voor dat je die condensator (bipolaire elco of MKT condensator) voor de tweeter aanpast zoals ik beschreven heb op pagina 1 (post 7 volgens mij). Als je dit niet aanpast klinkt het veel te dof (te weinig mid/hoog).
Heb je ook die ringen besteld voor de montage van de speakers?

Wat ook belangrijk is om aan te passen is de demping tegen het schutbord in de motorruimte, dit verminderd het motorgeluid aanzienlijk en verbeterd de geluidsweergave tijdens het rijden. Zie dit topic http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,3605.30.html

ColtCZ3

#20
Citim nga: arjank ne Mars 11, 2014, 08:59:51 PD

Zorg er tevens voor dat je die condensator (bipolaire elco of MKT condensator) voor de tweeter aanpast zoals ik beschreven heb op pagina 1 (post 7 volgens mij). Als je dit niet aanpast klinkt het veel te dof (te weinig mid/hoog).
Heb je ook die ringen besteld voor de montage van de speakers?

Wat ook belangrijk is om aan te passen is de demping tegen het schutbord in de motorruimte, dit verminderd het motorgeluid aanzienlijk en verbeterd de geluidsweergave tijdens het rijden. Zie dit topic http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,3605.30.html


De ringen heb ik ook mee besteld en dat van de tweeters moet ik even goed lezen, hoe ik dat moet doen.
Het demping's materiaal, dat geloof ik nog wel even. Het is onze tweede auto en veel wordt er niet mee gereden.



Thanks.

ColtCZ3

#21
Ik moet mijn speakers ook zo aansluiten, begrijp ik dat goed.





En dan is dit zeker de condensator. Maakt de voltage nog wat uit.

arjank

#22
Citim nga: ColtCZ3 ne Mars 11, 2014, 08:21:30 MD
Ik moet mijn speakers ook zo aansluiten, begrijp ik dat goed.





En dan is dit zeker de condensator. Maakt de voltage nog wat uit.


Ja, het aansluitschema klopt en dat is inderdaad een bipolaire elco van 3,3 uf  8) , die met een gladde anode zijn meestal 35vac of 50vac, dat is meer dan voldoende voor in de auto http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=22_24_27&products_id=116 .
De balans tussen de speakers voor en achter heb ik zo ingesteld dat die van achter net hoorbaar zijn op de voorstoelen zodat het wat ruimtelijker klinkt, het meeste komt dus van de voorspeakers. De Helix woofertjes zullen in het begin wat "ingespeeld" moeten worden, gewoon vaak de radio aanzetten dus  :D
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

ColtCZ3

Vandaag een belletje gekregen van pimtensen, dat de helix B5B speakers niet voorradig zijn.
De heren hebben ook contact gehad met de leverancier en deze kon hier ook geen antwoord opgegeven.
Pimtensen stelt voor om het geld maar te retourneren dat lijkt mij een strk plan heb ik gezegd.

Maar!! Heeft iemand een alternatief voor deze helix B5B speakers of weet iemand waar ik ze nog wel kan krijgen.

Thanks.

arjank

#24
Hier een alternatief, die zat eerst niet bij Pim Tensen in het assortiment, deze hebben ook een polypropyleen membraan http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/121l-13-cm-speakers/1683d-signat-h13/

ColtCZ3

#25
Citim nga: arjank ne Mars 16, 2014, 10:47:31 PD
Hier een alternatief, die zat eerst niet bij Pim Tensen in het assortiment, deze hebben ook een polypropyleen membraan http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/121l-13-cm-speakers/1683d-signat-h13/


Ook deze speakers niet op voorraad, gaat lekker daar bij Pim.
Ik ga wel even bij een ander kijken, want dit schiet niet op, ze kwamen nog wel met een andere speaker als alternatief.
Deze wel te verstaan.De Audio System MS 130 PLUS
Weet iemand toevallig wat de maximale inbouw diepte is voor een colt cz3, zodat de ramen nog wel normaal open kunnen ;D
Want de signat speakers komen op 62mm en de helix b5b zit op 52mm

Wieger


Eagle1982

Om wat meer inbouwdiepte te krijgen, kun je opbouw ringen plaatsen.
Die zijn er in verschillende diktes.
Wat je inbouwdiepte is durf ik je zo niet te zeggen.

AcerTracer

bedenk wel als je ringen gaat maken
dat je dan aan het zagen in je deur paneel moet
ivm dat daar een schacht zit die dan in de weg zit
heb ik ook gedaan geen enkel probleem
20mm naar buiten kan je ongeveer
als je alles weghaald


weet zo niet de exacte dieptemaak die zal ik vd week nog wel even opmeten moet er toch nog bij

ColtCZ3

Citim nga: AcerTracer ne Mars 19, 2014, 09:11:47 PD
bedenk wel als je ringen gaat maken
dat je dan aan het zagen in je deur paneel moet
ivm dat daar een schacht zit die dan in de weg zit
heb ik ook gedaan geen enkel probleem
20mm naar buiten kan je ongeveer
als je alles weghaald


weet zo niet de exacte dieptemaak die zal ik vd week nog wel even opmeten moet er toch nog bij


Oke thanks.
Ps. welke schacht bedoel jij dan, zit die achter de speaker.