Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

De opvolger van AE 86

Filluar nga bugsvoyager, Tetor 31, 2010, 01:39:44 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bart

Tof ding! ik volg dit concept al een aardig tijdje via de carbuzz app op mijn telefoon en als het klopt is subaru voor ong. 20% van toyota (als ik me niet vergis) en hebben ze samen 2 auto's ontwikkels namelijk de FT-86 van toyota en Subaru heeft dan de BRZ.




Hetzelfde 2.0 liter boxer blok met 200 pk en 205 Nm. Je kan duidelijk zien dat het 2 auto's zijn die in samenwerking ontwikkeld zijn. Ik vind ze er overigens super robuust uitzien ;D
Superdik!


bugsvoyager

het is geen ft86 maar een gt 86 geworden.


Evo driver

zo lijken ze net een mazda RX8

DannyColt12v

nou lekker dan... subaru motor erin  ??? 
zal een rare vertoning zijn een toyo met een subaru geluid haha

bugsvoyager

toyota of subaru motor ze zijn allebij goed en sterk.
nadeel van subaru motor die nu in komen liggen zijn dat de cilinder horizontaal liggen.
dus loop der tijd word de inhoud ovaal als je veel mee rijd.


wel voordeel is dat die blokken minder ruimte inbeslag neem


laaste voordeel is dat de kosten nu kunnen onderdrukken aan beide bedrijven.
ze delen nu samen de technieken en ontwikkelen ook veel samen.
het zou me niet verbazen dat er een subaru model van komt met iets andere vorm en naam.

Bart

Met dat ovale zal het wel meevallen denk ik.. hoeveel imprezas rijden er rond met een boxer? Als je goed met die blokken omgaat halen ze de 3 ton.. + techniek gaat ook vooruit..

DannyColt12v

Citim nga: bugsvoyager ne Dhjetor 30, 2011, 12:36:36 MD
subaru motor ze zijn allebij goed en sterk.
nadeel van subaru motor die nu in komen liggen zijn dat de cilinder horizontaal liggen.
dus loop der tijd word de inhoud ovaal als je veel mee rijd.

hahahaha sorry hoor maar subaru motoren zijn helemaal niet sterk,alleen de closed deck blokken in de STI zijn het best,de normale wrx met een semi closed deck is heel slecht daarvan hebben we er inmiddels al 4 van vervangen in anderhalf jaar tijd..
en de krukas lagers in de onderblokken van de wrx gaan ook vaak kapot.

een standaard subaru forester 2.0L 2007 met versleten nokkenas lagers bij +/- 40 k
en de ouwe impreza GT turbo heeft open deck blokken nou daar kan je je lol mee op,want bij die trekken de cilinderbussen heerlijk ovaal..

DannyColt12v

Citim nga: Bart ne Dhjetor 30, 2011, 06:09:37 MD
Met dat ovale zal het wel meevallen denk ik.. hoeveel imprezas rijden er rond met een boxer? Als je goed met die blokken omgaat halen ze de 3 ton.. + techniek gaat ook vooruit..

ja de normale GL uitvoeringen redden dan wel maar turbo modellen nooit niet!!

oha ja kijk hier maar is dan ;)

WRX '05


Bart

Ok nou ik heb te weinig verstand ervan om er zo over te oordelen.. ik dacht dat die imprezas wel lang mee konden.. oud collega van me doet veel met subarus en die is er helemaal gek van..

Evo driver

zodeknetters dat ziet er niet gezond uit. Wist wel dat de motoren van de impreza turbo's niet echt sterk waren als je ze verkeerd gebruikt maar dit is wel erg heftig !

bugsvoyager

moet wel toegeven dat toyota blokken wel sterken zijn.
hoe hard je (ongetuned) blok mee mishandeld vaak overleven de toyota blokken waar de subaru blokken mee ophouden.


verder ja zoals word gezegt het is ook erg afhankelijk hoe je de blok mee omga.
zo te zien op de foto is best wel ruw omgegaan(wat ik denk) maar ik was er niet bij dus moeilijk te zeggen.


zowieso NA blokken zijn beter bestand dan de turbo(veel gevoeliger)

Evo driver

Denk dat het mengsel ook niet echt goed geweest is waarschijnlijk veel ste arm gedraaid

DannyColt12v

komt gewoon puur om dat het een semi closed deck blok is,maar dit lag wel zeer zeker aan de bestuurder,want dit is zijn 2e nieuwe blok al....


hij zei : ik was naar duitsland gegaan en er begon iets te roken en deed motorkap open en zag in de hoek iets gloeien...


dat was dus turbo die roodgloeiend was en die zit boven de cilinder die gesmolten is,de koeling daar is matig..

Chaoth

Dan moet je toch zorgen dat de koeling wél naar behoren is? :S

jesse2g

Citim nga: Chaoth ne Janar 01, 2012, 07:06:16 MD
Dan moet je toch zorgen dat de koeling wél naar behoren is? :S

of geen 1000 sprintjes achter elkaar maken ;)