Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project Galant 2

Filluar nga Spirit, Dhjetor 24, 2007, 11:06:18 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Spirit

Hallo allemaal,

Bij deze wou ik jullie mijn project laten zien dat een tijdje geleden klaar was en nu dus
weer helemaal opnieuw ga doen. Zodoende de naam project galant 2.
Ik heb nogal wat ideetjes waarvan ik somigen de uitwerking nog niet helemaal van gevonden heb.

Ik zal mezelf eerst maar eens voorstellen.
Ik Ben Mike Duckers en kom uit Venlo.
Ik ben 20 jaar en rij nu bijna 2 jaar in mijn Mitsubishi Galant van 1994.
De wagen was eerst van mijn vader en moeder.
Toendertijd had ik al gekeken of er een bodykitje voor te krijgen was en dat is er.
Mijn vader wou een andere auto en toen heb ik de auto dus overgenomen.
Het begon met een dubbele uitlaat en velgen.
Een leuk setje velgen en jullie kennen het wel je gaat verder en verder.

Uiteindelijke liet ik vanuit America een bodykit, dakluchthapper en motorkapluchthapper overkomen.
Na veel zoeken naar vleugeldeurscharnieren kon ik er geen vinden zodoende
heb ik een vleugeldeursetje laten komen voor een honda civic.
wonder boven wonder paste dit heel goed.

Het shaved door kitje kwam ook binnen dit heb ik toen even gelaten voor wat het was
want het had geen zin om dit er op te zetten als de wagen toch nog niet gespoten werd.
Tijdens carnaval 2006 heb ik samen met een paar vrienden de achterlichten er in gemaakt.
Tegelijkertijd hebben we de booskijker gemaakt.

2 weken later ging de auto naar de spuiter.
De auto ging er compleet gestript naartoe.
Ramen er uit. Het enige wat niet er uit is gehaald toendertijd was het interieur.
De wagen werd volledig strak gemaakt en toen de binnenkant gespoten was kreeg ik de wagen terug.

Het motorblok er terug ingehangen en een weekje later heb ik in het dashboard een tft schermpje
gemonteerd.

Toen de wagen eindelijk volledig gespoten was kreeg ik hem weer terug en heb de wagen toen in sneltreintempo opgebouwd. Ik zou en moest naar racewars op circuit zolder.

Jammer genoeg was er iemand zo nieuwsgierig naar mijn auto van binnen.
Hij stond bij de auto te kijken en ik maakte de deur open vanaf een afstand en hij trok mijn deur gewoon open.
Aangezien mijn vleugeldeur tegen het voorscherm komt trok hij de deur dus volledig tegen het scherm en
trok zo hard dat ik een flinke scheur in mijn voorscherm kreeg. Het meeting seizoen was dus volledig
naar de knoppe.

De auto laten maken maar het is nooit meer geworden zoals het was en had er dus een stuk minder schik mee.
In het begin van het jaar een nieuw setje velgen en airride besteld. De velgen volgden snel maar de airride
wilde niet opschieten en dit heeft toch wel een dikke 3-4 maanden geduurt. Eindelijk gemonteerd
maar nu bleek er van alles niet goed te zijn. Linksvoor de schokdemper lekte lucht en linksachter
als ik snel een bocht naar rechts maakte viel de schokdemper omlaag en zo heb ik dus een keer of 3 tegen de
grond gezeten met de sideskirt met flinke snelheid.

Nu begon de winter en had al vanaf het begin dat de auto naar de spuiter ging spuit dat ik er geen andere koplampen
ingezet heb. Ik was al vanaf de eerste keer dat ik de alfa 159 verliefd gorden op de koplampen ervan.

Nu heb ik de koplampen er ondertussen al in zitten. De auto word nu weer opnieuw gespoten en nu dus echt
met al mijn ideeen erin verwerkt en niet maar 75% zoals de eerste keer.

De plannen zijn nu voor mij als volgt geworden:

De Alfa 159 koplampen,
2.0 turbo motor4G63T 6Bolt en wil hem lichtjes tunen.
Suicide doors (Scharnieren heb ik al bijna 2 jaar)
Geen spoiler achter meer en std motorkap.
Van binnen de hele auto met leer bekleden.
Samen met een mooie ICE installatie.

Ik zal zo nu en dan wat foto's plaatsen als jullie dit ook leuk vinden.














Groetjes
Mike

OxygeneFRL

#1
He man welkom. Heb jij toevallig wel eens in de plaatselijke krant hier gestaan? Je komt me bekend voor want toen ik dat stukje las had ik ook een 7G Galant die ik daarna in de prak heb gereden. Ik kom ook regelmatig in Venlo en ben er nu ook tot woensdag (Hout-Blerick).

GHINO

#2
Wow.... 1 van de bruutste 7G die er rondrijd.
En volgens mij nog meer oranje dan de evo van Darwin :mrgreen:
Welkom op het forum have fun

Spirit

#3
Ja dat klopt ja ik heb toendertijd in dagblad de limburger gestaan.
Ik heb de wagen alleen nooit in de prak gereden. (alleen die scheur in het voorscherm)

OxygeneFRL

#4
Haha ok dat stukje heb ik toen gelezen. Leuk dat je je hebt aangemeld.

http://november.messageboard.nl/6897/index.php
HIer kan je je ook wel aanmelden. Nog een Mitsubishi forum. Misschien zie ik je nog wel es rondrijden in Venlo eo.

Blue Eclipse

#5
Die galant ziet er zeer goed uit man. Goed bezig en veel plezier er nog mee :D  :D

Evo driver

#6
Zo dat is nog eens een dikke galant zo zie je ze maar zelden hier in nederland maar echt toppie werk wat je er aan gedaan hebt

Welkom hier en zou zeggen post maar lekker veel over je galantje want je hebt mooie ideeen.

gr. remco

Spirit

#7
Dankjulliewel voor de leuke reacties.
Ik heb nog gister nog wat gedaan aan de wagen
Heb mijn flipdown scherm gister gemonteerd en had zelf niet gedacht dat het er zo mooi uit zou zien.
Morgen eens kijken of ik mijn handsfree bluetooth setje in kan bouwen.
Wil hem zo strak mogelijk wegwerken.

groetjes mike