Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

EVO 8 oliedruk & olietemp sensoren monteren

Filluar nga Anonymous, Prill 11, 2007, 11:05:25 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Anonymous

Zo heel moeilijk is het niet, hier de installatie van de "hardware" 2 uurtjes op m'n gemak, onhandig met de auto op bokken, en even kijken hoe eea bij een Mitsubishi zit het is tenslotte geen Alfa Wink Het elektrische gedeelte moet nog aangesloten worden.

Dit zijn de sensoren voor oliedruk en olietemp.





om die in de 3/8 gaten te krijgen van de 2 afdichtpluggen op het oliefilterhuis:
dit is de "voorste"

heb je 2 van deze "reducers" nodig:



Beidde pluggen kunnen met een imbussleutel verwijdert worden het oliefilter hoeft er niet af om bij de achterste plug te komen (mocht je toch net aan een oliebeurtje toe zijn doe het dan) Mocht je sensoren hebben waar je een "reducer" voor nodig hebt monteer deze dan eerst. Als je de pluggen die behoorlijk vast zitten los hebt maar er nog niet uit moet je even heel snel zijn om olie verlies te voorkomen. Zodra de plug handlos en vrij van de schroefdraad is deze er tegenaan gedrukt houden en snel met de sensor wisselen je verliest dan slechts te verwaarlozen enkele druppels olie. Vastzetten en de moter starten en controleren op lekkage.

als alles goed is ziet het er dan zo uit:

Oliedruk:


Olietemp:


(beetje lastig met de auto op bokken om van die achterste een scherpe foto te maken, dat beetje glinsteren rechts is alle olie die ik verspilde)

Hier een foto van onderaf genomen waar je beidde sensoren ziet zitten.



dat was het morgen nog even het elektrisch gedeelte uitvissen, iedere Defi meter heeft een eigen stroomvoorziening daar de Defi Blue racers zonder de control unit werken.

Zodra dat gedaan is plaats ik daar natuurlijk ook even de foto's van.

Evo driver

#1
Ziet er toppie uit man je kan evt de voeding achter je radio vandaan halen daar haal ik meestal ook van alles vandaan. suc6

Anonymous

#2
En hier de meters ingebouwd en werkend.

Ik heb voeding van plek 10 van de zekeringhouder gehaald en de rest op de aansteker aangesloten.

Uit:



Aan:


MitsuRulez

#3
Ziet er mooi uit. Zijn ze overdag ook af te lezen?

Anonymous

#4
De leesbaarheid overdag valt tegen als de zon net even verkeerd staat zie je de cijfers niet ( zie de linkse meter op de foto's teveel weerspiegeling) Dat is wel een tegenvaller. van de andere kant weet je binnen no time hoe de meter goed staat en wanneer het fout is.

Maar s'avonds ziet het er wel zo geil uit dat ik dat voor lief neem  Wink  Wink

wat de technische kant betreft maximale waarden zijn

(PSI naar bar x0,069)

Olietemp 210F>> 99-100 graden olietemp
Oliedruk 80-90PSI>> +/_ 6-7 bar
Turbodruk max 24PSI>> 1.6-1.7 bar

http://cargotek.com/util.html">http://cargotek.com/util.html

Joeri

#5
maak eens een foto van s'nachts (mss van het hele dashboard?)
kga mss zo'n toerenteller ervan halen maar weet em nog niet echt te plaatsen  Confused

Eclipse4Life

#6
hey wij willen foto :P haha
Weer wat kennis bijgespijkert :P
Greetz Kevin

ericholle

#7
hallo evo 8 rijder waar kan ik die reducer,s vandaan kopen ,wil ook 3 metertjes plaatsen,  ook olie druk en temp meter.

mvg eric holle. ;)  ;)