Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

kookcursus 6G Galant heldere knipperlichten modden

Filluar nga MarkSanne, Mars 03, 2007, 10:46:15 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

ase

#15
ik heb er vandaag ook even naar gekeken, maar volgens mij is bij de CA0 het systeem anders. het glas zit namelijk op de lamp 'geklikt' op een paar punten, ik krijg er alleen weinig beweging in. zit er misschien ook nog lijm tussen ofzo? ik kon het nog niet ontdekken iig

doubjj20

#16
Ik heb van het weekend mijn koplampen uit japan eens in de over gelegd. Half uurtje op 100 graden en het glas valt zo van de behuizing af...
Helemaal geen probleem.

Nu nog angel eye ringen zoeken en dan kan het weer in elkaar!!!!
Daarna volgen er uiteraard foto´s van mijn mitsuschotel a la Joost

Carisma-Driver-Den(CDD)

#17
Zeer strak!!

Hadden ze in de fabriek al moeten doen

sp1046mhs1

#18
Citim nga: "doubjj20"Nu nog angel eye ringen zoeken en dan kan het weer in elkaar!!!!

Ben benieuwd! Zou je dit proces d.m.v. foto´s (verder) kunnen beschrijven? Heeft een ander ook wat aan! Cool

Joeri

#19
@ase
ik heb een cjo
het zijn idd klips die er op zitten
gewoon een platte schroevendraaier ertussen
en dan de lijm los zoals het ons zo netjes is voorgedaan  Cool

Evo driver

#20
zaterdag ook even bezig geweest heb gewoon het bolleje er uit geslagen en dan steeds beeje voor beetje afgebroken werkt perfect

ase

#21
Citim nga: "Evo driver"zaterdag ook even bezig geweest heb gewoon het bolleje er uit geslagen en dan steeds beeje voor beetje afgebroken werkt perfect

maar dat bolletje zit er bij mij in geschroefd Mad de bevestigings punten zitten aan de buitenkant, kan er dus eigenlijk alleen bij van voren ( met glas eruit)

Evo driver

#22
Ja bij ij ook zijn nl hetzelfde gewoon een kleine kruiskop schroevendraaier pakken en een die er in zetten en een klap met de hamer geven werkt perfect dan een beetje pielen met een punt tangetje en met een goede stevige zijkniptang de boel kapot knippen. Werkt perfect

ase

#23
ik heb het vandaag eindelijk uitgevoerd. met een punt schroevendraaiertje of een beiteltje erop meppen lukte niet, ze kwamen wel los, maar bleven heel.
toen heb ik de soldeerbout gepakt en zorgvuldig de dingen aan stukjes gesmolten. dit bij beide lampen gedaan, en hier het resultaat:


Voor de operatie:





en erna:






MarkSanne

#24
@ase: nice!!!! echt veel beter zonder die oranje zweem he?!

ase

#25
haha ja inderdaad. het is maar een klein detail, maar het maakt de lampunit veel meer één geheel, staat een stukkie strakker  Cool

joost78

#26
@Ase: Ziet er netjes uit, denk dat ik ook maar eens ga knutselen, hoeveel tijd ben je er ongeveer mee bezig geweest?

(beetje offtopic) Zag overigens laatst op de foto's van de Meern een CAO met andere (heldere) koplampen met lenzen erin, iemand enig idee waar die vandaan komen??

ase

#27
ben er ongeveer 2 uurtjes mee bezig geweest in totaal. heb ze eerst los getikt en daarna met een soldeerbout aan stukken gesmolten. enige irritante is dat er ook nog een metalen ring inzit, die moet je verbuigen om hem eruit te krijgen.


die heldere koplampen zijn wss van Arno, en die zijn geimporteerd uit nieuw zeeland of japan oid.
ik geloof dat ze oorspronkelijk voor een proton satria zijn, die zijn vrij makkelijk te verkrijgen. enige nadeel is dat de knipperlichten niet passen. die Arno is op het coltforum wel actief onder de naam coltcao, misschien kan je hem vragen