Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Storings code P0125 en P0170

Filluar nga TCM, Tetor 23, 2022, 05:22:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

TCM

Hallo,ik heb een Outlander uit 2.0 met bouwjaar 2005 en heb problemen met het MIL lampje. Als ik onder normale omstandigheden rijd is er niets aan de hand. Als de motor belast word door bv een caravan of zwaardere aanhanger aangekoppeld gaat het lampje branden. het verbruik blijft normaal terwijl de verbruiksmeter aangeeft dat deze stijgt. Ik krijg de melding bij uitlezen P0125 (Insufficient Coolant Temperature for Close Loop Fuel Control) en P0170 (Fuel Trim Bank 1). Tevens geeft de uitleeseenheid SHRTFT1 een hoge waarde aan (24.2%) en geeft de meter voor LONGFT1 12,5% aan.Er is inmiddels vervangen:

       
  • Thermostaat
  • Temperatuur sensoren
  • Lamda sonde
  • Regeleenheid koelventilator
  • Bougie's
  • Luchtmassa meter
  • Luchtfilter
  • Brandstoffilter in tank
  • Diverse vaccuum slangetjes
  • Accu
  • Massa aansluiting motor carrosserie gereinigd (kabeltje erbij gelegd zelfs)
  • Regeleenheid in zekeringkast (groene CPU)
Als het lampje brand heeft de motor geen vermogens verlies of trekkracht vermindering. Het lampje gaat automatisch uit als de motor een x of 5 gestart is en blijft uit tot er weer een caravan achter hangt of de motor zwaarder belast wordt.
Kan iemand mij een oplossing geven voor bovenstaand probleem ?
Bedankt alvast.
Met vriendelijke groet,
Theo

tekkel

Weet niet hoeveel KM de motor erop heeft.
Het wil voorkomen dat de radiator verkalkt en wel vaak in het midden van de radiator.
Bij normaals gebruik zal de koeling het net kunnen bijbenen zonder dat je er iets van merkt maar bij zwaardere belasting
zal hij er moeite mee krijgen ,zie dat je al zoveel onderdelen hebt vervangen en er schoot mij een vroeger geval te binnen.
Kunt het laten na kijken,sucses ermee.

Nobodie14

De combinatie van P0125 en P0170 is een lastig probleem. Normaal gaat men de foutmeldingen per stuk proberen op te lossen zoals jij ook gedaan hebt.
Ik kwam een artikel op een Russische site tegen waar ik je niet mee ga vermoeien, maar hij had de oplossing voor dezelfde combi van foutmeldingen: de 1e lambda sensor.
Jij hebt echter al een lambda sensor vervangen!?!

Doe jezelf een plezier en kijk even naar deze video: Mitsubishi Pajero with fault code P0125
Ik weet het: het gaat over een Pajero.
Deze monteur liep tegen dezelfde combi van foutmeldingen aan en wilde niet van alles gaan vervangen.
Hij kreeg de tip via een of ander forum om naar de lambda sensors te kijken.
Waar het mij om gaat is dat hij goed en duidelijk uitlegt hoe je vast kun stellen of een lamba sensor goed reageert / registreert.
Ik zou het niet beter uit kunnen leggen.
Aangezien je ook de STFT en LTFT kunt uitlezen, neem ik aan dat je dit ook kunt.

TCM

Hallo Tekkel en Nobodie 14. Bedankt voor de reactie.
Als eerste reactie op Tekkel. De auto heeft 253000 km gelopen. Op het moment dat de storing er in komt is de temperatuur tussen de 86 en 93 graden. Ook is de snelheid en het toerental wisselend. Bij normaal gebruik (dus zonder caravan) is de temperatuur gelijk dus verstopping van de radiateur ???
Het kan altijd natuurlijk.


Dan de reactie op Nobodie 14. Het is zeker een complex geheel en ik heb idd al veel onderdelen vervangen. Ik heb ook al in mijn kennissen kring opmerkingen gekregen om het zo te laten omdat de momenten met caravan erachter toch maar een paar x per jaar is. Daar kan ik niet goed mee leven omdat ik de auto dan niet vertrouw.
Ik ga zeker het filmpje bekijken om de zien hoe daar met de storing omgegaan wordt.


Nogmaals beide bedankt voor de reactie en ik laat nog wel iets weten als ik weer iets gedaan / gevonden heb.
Groet,Theo.