Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Automaat zekering in handgeschakelde Colt VI (2006) overbodig?

Filluar nga Dmvww, Korrik 26, 2022, 11:55:42 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dmvww

Nu ik toch onder de motorkap en in dashboard bezig was (gashuisklep reinigen, OBD scanner aansluiten, etc) heb ik ook maar eens gekeken of ik mijn koelventilator probleem kon vinden en oplossen.
Motortemperatuur op warme zomerdagen na goed lang rijden en dan in de file staan geeft paar keer per zomer een lampje. Gaat altijd weg maar heb ook nooit de ventilator zien draaien. Lastig inde file checken maar eerste benzinepomp erna draait ie niet.


Nu merkte ik (na vingers openhalen en priegelen met schroevendraaier en frustratie omdat die dingen semi-onbereikbaar geplaatst zijn) dat de 40A JCase zekering door is.
Gezien ik die niet heb liggen en de winkels al dicht waren zocht ik een alternatief en zag dat 1 van deze 4 identieke zekeringen voor de A/T is. Dat is volgens de manual de geautomatiseerde manuele transmissie. En die heeft nooit in deze auto gezeten?!


Is dit normaal dat die er standaard wel insteekt? En idd onnodig?
Want verscheidene relais voor functies die niet in deze uitvoering zitten 'missen' bijvoorbeeld wel. Kostenbesparing lijkt me. En paar gram gewicht.


Hoor het graag voordat ik misschien toch opeens onverwachte problemen krijg.