Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project Lancer Wagon CS9W van Boemtjing.

Filluar nga Boemtjing, Qershor 17, 2014, 11:58:39 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Boemtjing

We hebben de auto nu ruim een maand en ondanks dat ik er geen uitgebreid project van wil maken zoals mijn vorige Colt CZT, wil ik de Lancer ook niet onaangeroerd laten. De eerste verandering was de radio. Hier zat een VDO navi radio in en deze heb ik vervangen door een JVC headunit met oa Bluetooth en USB die uit mijn vriendin's Carisma kwam.

Daarna een paar onderdeeltjes die ik van de CZT afgehaald heb zoals oa: de ventieldopjes en de Ralliart olievuldop. Ook had ik nog een Ralliart logo voor de grill liggen, dus deze er ook maar opgezet.

Gisteren is het eerste pakketje binnen gekomen voor de Lancer; een Blox open luchtfilter en gisteren ook meteen ingebouwd. Het is nu nog een S.R.I. In combinatie met het originele inlaat traject (en al z'n restricties), maar uiteindelijk is het de bedoeling om er een C.A.I. ervan te maken. Qua geluid ga ik er iig vandaag achterkomen hoe die klinkt, daar had ik gisteren geen tijd meer voor. Later deze week maar eens het motorcompartiment schoonmaken...










AcerTracer

het zijn de kleine dingetjes die het hem doen  ;)


Boemtjing

Vandaag de eerste km's gemaakt en het verschil is wel merkbaar. Over het hele toeren gebied is er merkbaar meer koppel en het geluid is niet overdreven luid :) .

van_den_berg

Citim nga: Boemtjing ne Qershor 18, 2014, 12:56:31 PD
Vandaag de eerste km's gemaakt en het verschil is wel merkbaar. Over het hele toeren gebied is er merkbaar meer koppel en het geluid is niet overdreven luid :) .


Ok, goed om te weten.


Ik heb onlangs een keer het voorste gedeelte van de luchtinlaat en luchtfilterbehuizing eruitgehaald en het filter in het achterste gedeelte laten zitten met wat tie-rips eromheen.
Bij gasklep volledig geopend en motor belast leek het wel of er een vliegtuig voorbij kwam.
Wat een herrie!
Mooi om te weten dat het met zo'n filter niet overdreven is. (waar heb jij deze eigenlijk besteld?)




Boemtjing

#5
Bij www.fullcartuning.nl had ik em besteld :)

Wanneer je em vol los trekt komt er wel een heerlijk geluid los, maar niet zo erg als destijds met het Powertec metalen open luchtfilter dat ik op m'n CZT had. Toen klonk het bij vollast alsof er letterlijk een straaljager motor voorin lag :D

van_den_berg

Citim nga: Boemtjing ne Qershor 18, 2014, 08:57:23 MD
Bij www.fullcartuning.nl had ik em besteld :)

Wanneer je em vol los trekt komt er wel een heerlijk geluid los, maar niet zo erg als destijds met het Powertec metalen open luchtfilter dat ik op m'n CZT had. Toen klonk het bij vollast alsof er letterlijk een straaljager motor voorin lag :D


ik weet wat je bedoelt hahaha.


Bedankt!