Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Trekhaak

Filluar nga Alex, Maj 14, 2020, 04:15:30 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Alex

Goedemiddag, ik ben Alex en heb een Space Star 1.2 advance bj 2019 gekocht.
Nu vraag ik me af of ik een fietsendrager met 2 elektrische fietsen kan vervoeren.
Natuurlijk heb ik daar een trekhaak voor nodig, worden deze überhaupt gemaakt voor de Space Star ?
En als dat mogelijk is heeft er iemand dan nog tips voor montage of moet ik dit echt door de dealer laten doen ?


Mvg Alex

Nobodie14


Er worden geen trekhaken voor jouw type Space Star gemaakt..
Mitsubishi heeft wel een Utility Bar ontwikkeld: https://shop.mitsubishi-motors.nl/product/accessoires/utility-bar-space-star
Die kost 304 euro.
Daar moet de kabelset van 204 euro nog bij en de kogel zelf van 131 euro.
Die kogel is dusdanig gemaakt, dat je er alleen een fietsendrager op kan zetten.
Met een beetje pech passen normale fietsendragers er niet op en moet je de Mitsubishi fietsendrager kopen voor 394 euro.
En tot overmaat van ramp, mag je dan maximaal 1 fiets van 25 kilo (=elektrische fiets) ermee vervoeren.
Bij elkaar opgeteld ben je in het uiterste geval 1.033 euro verder aan onderdelen, moet het spul nog gemonteerd worden en kun je alleen 1 elektrische fiets mee nemen.


Volgens de ANWB kunnen de meeste kleine auto's maximaal 50kg kogeldruk hebben.
En zijn daarmee ongeschikt om 2 elektrische fietsen (de ANWB hanteert een gemiddeld gewicht van 27 kg per elektrische fiets) te vervoeren.


Zelfs als je een auto met trekhaak en fietsendrager hebt die er wel geschikt voor zijn, dan is het nog steeds een dingetje om een elektrische fiets erop te tillen.
Gelukkig zijn er wel oprijgoten te koop voor de duurdere fietsendragers..