Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Start Project Galant Dynamic

Filluar nga Anonymous, Mars 04, 2009, 10:29:23 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Anonymous

#60
Citim nga: "Joeri"idd mooi je tijd nemen
nu kan je overal mooi aan en zo

Ja je kunt nu overal mooi bij, en een week eerder of later klaar maakt ook niets uit.

Anonymous

#61
Vandaag kreeg ik een mailtje van een vriend van mij, die voor een leuk bedrag ons de witte achterlicht unit kon leveren, dus middenstuk en beide knipperlichten, en zo langzamerhand komen we op het punt zoals Steven z'n auto wil hebben. Het is nu nog wachten op een onderdeel uit Japan, als dat er is kan in feite worden begonnen met het overzetten van het blok. Als laatste wordt de achterspoiler in de kleur van de auto gespoten, maar dan zijn we al een paar weken verder.

voorbeeld witte achtelicht unit (Galant GTI-tje)

Anonymous

#62
Nieuwe snaar en oliekeeringen, Steven vermaakt zich best in z'n schuurtje, het is ook een onderdeel van de hobby, en hij kan zo in alle rust de zaak voorbereiden. Natuurlijk kan het ook anders, door b.v. een complete auto over te kopen of over te laten komen, of een kant en klaar blok, maar dan is het voor ons financieel niet haalbaar. Op de manier zoals wij het doen (goed kijken en zoeken) kom je er ook, het duurt alleen even wat langer, maar de voldoening is natuurlijk net zo groot, zeker als je zelf ook nog eens over de benodigde technische kennis beschikt.

Anonymous

#63
Bastian van http://www.jdm-parts.eu die ons het 4G63turbo blok voor de Dynamic heeft geleverd, stuurde ons vorige week een afbeelding toe van een Colt C50 met daarin een 4G63 AMC turboblok. Dit blok heeft 360 pk op de voorwielen, Bastian rijdt zelf in deze Colt, wij houden het maar bij de Galant en daar zijn we ook ontzettend blij mee :D  :D  :D


sp1046mhs1

#64
C50 met 360pk? Pfioeee... die rijd niet meer op klinkers... :lol:

Anonymous

#65
Citim nga: "sp1046mhs1"C50 met 360pk? Pfioeee... die rijd niet meer op klinkers... :lol:

Nee, ik heb van Bastian begrepen dat ze er mee gaan racen in Belgie en Duitsland, auto is overigens wel voor dit soort snelheden aangepast. Volgens Bastian van JDM kan dit blok 600 PK aan!!!!!!!!!!! en aangezien wij ook wel eens op klinkers rijden, houdt Steven wat zijn blok betreft het maar bij een bescheiden 220 PK :lol:  :lol:  :lol:

Chaoth

#66
Wat mag een pittig motorblokje kosten?

kag laatst een Evo I/II/III blokje voor 1000 euro met max 60.000 km erop.

Anonymous

#67
Citim nga: "Chaoth"Wat mag een pittig motorblokje kosten?

kag laatst een Evo I/II/III blokje voor 1000 euro met max 60.000 km erop.

Ik zou zeggen neem contact op met Bastian van JDM, deze kan je alles vertellen wat je wilt weten. Recent iemand gesproken die voor 900 euro een Evo blok had gekocht, echter het blok bleek niet compleet te zijn, dus werd dit voor hem nog een dure grap. Voordat je zoiets aanschaft is het zaak van te voren goed te informeren of alles compleet is, het gaat dus niet alleen maar om het blok, maar ook een complete kabelboom-luchtmassameter-ECU-injectorpack. Bij het blok wat JDM heeft geleverd was dit allemaal dik in orde.
Steven z'n motorblok

Anonymous

#68
Onlangs de witte achterlicht unit opgehaald voor de Galant Dynamic, zagen er keurig uit. Inmiddels zijn wij er ook wel achter dat dit soort attributen niet zo makkelijk meer zijn te verkrijgen, omdat vele 6G Galants worden geexporteerd, degene die het voor ons heeft kunnen regelen gaf dit ook aan, het spul is moeilijk te verkrijgen, we zijn dan ook harstikke blij :D  dat we een gaaf exemplaar hebben weten te bemachtigen, en dat soort zaken maken de hobby nu juist zo leuk. Zodra het spul op de auto zit, zal ik wel een plaatje ervan schieten.

sp1046mhs1

#69
PANG!  :lol:


Uiteraard foto vóór en foto nà plaatsen in één topic, hée...  :twisted:

Anonymous

#70
Citim nga: "sp1046mhs1"PANG!  :lol:


Uiteraard foto vóór en foto nà plaatsen in één topic, hée...  :twisted:

U vraagt wij draaien :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Na lang zoeken toch gevonden anitevreden



De Galant Dynamic met de oude en de nieuwe achterlichten.

Anonymous

#71
In dit topic valt herhaaldelijk de naam Bastian, wie is Bastian? Bastian is de eigenaar van JDM, hij importeert op grote schaal automotoren uit Japan. Hij gaat hierbij niet alleen om Mitsubishi motoren, maar om alle Japanse motoren die maar te leveren zijn, en dit gebeurd op grote schaal. Vele containers worden naar Nederland verscheept om vervolgens hun aftrek te vinden bij de echte liefhebbers. zo zijn de 4G63 turbomotoren van Mitsubishi bijzonder geliefd in Duitsland en Scandinavie, maar ook in Nederland zijn er liefhebbers voor.
Hier liggen de motoren klaar om te worden ingeladen in containers om vervolgens te worden verscheept naar Nederland, onderaan (met rode kleppendeksel) het 4G63 turbo blok van Steven.

Wellicht zijn er leden onder ons die zich afvragen waarom JDM en niet MD Performance http://www.md-performance.nl/ dat had gekund, maar wij zijn uiteindelijk bij Bastian van JDM terecht gekomen. Dat wil geenzins zeggen dat MD Performance niet aantrekkelijk is voor mensen die hun auto van een andere motor willen voorzien of willen verfraaien. JDM legt zich allen maar toe op het importeren van Japanse motoren, dit in tegenstelling tot MD Performance die véél meer te bieden heeft dan alleen maar motoren, zie hun website.  Ik hoop op deze manier de indruk weg te nemen dat ik MD Performance de wind uit de zeilen zou willen nemen, dat is geenzins het geval! Mensen die overwegen een project te starten (waaronder o.a. ook een motorzwap in is opgenomen) kunnen net zo goed terecht bij MD Performance. Omdat ik wil voorkomen dat er binnen dit topic een discussie gaat ontstaan JDM danwel MD Performance, wil ik het hier verder bij laten.

Mvg Hans (GTI-tje)

Anonymous

#72
Het zijn maar kleine details maar voor de echte liefhebber een must, de oranje knipperlichten vóór zijn vervangen door witte exemplaren, die de auto net dat beetje méér uitstraling geen.

de Galant Dynamic met de oude oranje knipperlichten



Hier is de Galant Dynamic voorzien van nieuwe witte knipperlichten, Mark Sanne (zelf ook liefhebber van de 6G) heeft hier voor kunnen zorgen.

De komende weken gaat Steven wat zaken aanpakken wat betreft het intercooler gebeuren. Het is nog steeds wachten op een onderdeel uit Japan, als dat er is kan een datum worden geprikt om het 4G63 turboblok over te zetten in de Galant Dynamic. De koppeling ziet er na controle ook nog zeer goed uit, dus ook daar geen verrassingen. Het zal denk ik toch nog wel een maandje duren éér er gebrom onder het vooronder van de Dynamic te horen is, maar nogmaals Steven wil zich niet haasten, hij wil voor alles rustig de tijd nemen.

GHINO

#73
Ja ziet er netjes uit hoor, goed bezig.
de witte achterbalk is wel een hele verbetering.
gaat zo bijna richting n sedan :mrgreen:

Anonymous

#74
Citim nga: "GHINO"Ja ziet er netjes uit hoor, goed bezig.
de witte achterbalk is wel een hele verbetering.
gaat zo bijna richting n sedan :mrgreen:

Ja toch, Steven is er ook wel content mee maakt de auto meer af, en wat die sedan betreft, dat vind ik zelf ook best een mooie 6G, wij hebben vroeger zelf ook een 6G Sedan gehad een GLS, super fijne auto. Ja zo'n project is toch wel kicken, als is het wat ons betreft maar op een bescheide nivo. Als je wel eens andere projecten ziet, dan wordt echt alles uit elkaar gehaald en aangepast met véél bling bling, maar dat hoeft van Steven niet. Waar het hem omgaat is wat méér PK, voordeel is dat de Dynamic daar op gebouwd is, het is allemaal net iets rubuuster dan de normale GTI uitvoering, ook de schijfremmen en remklauwen.