Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Start Project Galant Dynamic

Filluar nga Anonymous, Mars 04, 2009, 10:29:23 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

GHINO

#90
Blijft een prachtbak Steven, op al die nieuwe onderdeeltjes die zo glimme kenk alleen maar jaloers op worden :mrgreen:
Rijd nu zelf weer ff tijdje met de galant naar eht werk ivm klein mankement aan de motor van de Geo(hoog olie verbruik) en tja dan voel je je weer helemaal een VIP als je in de galant paradeert.
rijden echt superieur

Evo driver

#91
Citim nga: "GTI-tje"
Citim nga: "sp1046mhs1"Anders neem je toch een steiger-pijp?  :mrgreen:

Dat we daar nu niet aan gedacht hebben ;)  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Nog 2 weken Menno, het gaat nu toch wél kriebelen hoor, het blijft toch altijd spannend zo'n motor-zwap vooral als je de contactsleutel omdraait, doet hij het wel of doet hij hij niet, maar we gaan er gewoon vanuit dat het zaakje goed functioneert, noem het maar gezonde spanning, als het blok eenmaal loopt zal dat zeker als muziek in de oren klinken animuziek  animuziek  :D  :D


Ik ken het en het is zeker zeeeer gezonde spanning. En doet hij het niet dan kan ik tenminste iemand de schuld geven hahahahhahahahaha  :shock:

Anonymous

#92
Citim nga: "Evo driver"
Citim nga: "GTI-tje"
Citim nga: "sp1046mhs1"Anders neem je toch een steiger-pijp?  :mrgreen:

Dat we daar nu niet aan gedacht hebben ;)  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Nog 2 weken Menno, het gaat nu toch wél kriebelen hoor, het blijft toch altijd spannend zo'n motor-zwap vooral als je de contactsleutel omdraait, doet hij het wel of doet hij hij niet, maar we gaan er gewoon vanuit dat het zaakje goed functioneert, noem het maar gezonde spanning, als het blok eenmaal loopt zal dat zeker als muziek in de oren klinken animuziek  animuziek  :D  :D


Ik ken het en het is zeker zeeeer gezonde spanning. En doet hij het niet dan kan ik tenminste iemand de schuld geven hahahahhahahahaha  :shock:

Nee zo ben jij niet, daar ken ik je te goed voor :lol:  :lol: Maar het kan natuurlijk altijd, weet van Bastian van JDM dat alle motoren die worden verscheept, gedraaid hebben voordat ze worden uitgebouwd. De oude kabelboom zit er nog in, wat er extra nodig was heeft Steven samengevoegd met de bestaande kabelboom. De ECU is ook gereviseerd dus er kan haast niets misgaan. Maar laten we de zaak nu eens positief benaderen; hij doet het gewoon oké? Ja die spanning die is bij mij nu toch ook wel voelbaar, terwijl Steven en jij de klus moeten klaren, over ruim een week weten we meer, en als alles positief verloopt dan tracteer ik afgesproken? anieten  anieten  anieten

sp1046mhs1

#93
Citim nga: "GTI-tje"en als alles positief verloopt dan tracteer ik afgesproken? anieten  anieten  anieten
Op een dikke burn-out, hahahah!!! :twisted:

Anonymous

#94
Citim nga: "sp1046mhs1"
Citim nga: "GTI-tje"en als alles positief verloopt dan tracteer ik afgesproken? anieten  anieten  anieten
Op een dikke burn-out, hahahah!!! :twisted:

Burn-out? Nou dan moet er héél wat gebeuren Menno :lol:  :lol:  :lol: Met de gezondheid wel eens wat minder, maar zo'n project over de Galant Dynamic werkt voor mij als krachtvoer anibokser  anibokser  :lol:  :lol:  :lol:

Anonymous

#95
Jammerrrrrrrrrrrrrr het overbouwen van het blok op 18 april gaat niet door, heeft te maken met bepaalde activiteiten op de zaak waar Steven en Remco werken, het wordt nu vermoedelijk 1 en 2 mei, Steef heeft dan 2 dagen de tijd, om het blok alleen over te zetten, alleen omdat Remco op die dagen verhinderd is, en Steven nog niet langer wil wachten met het overzetten van het nieuwe blok in z'n Galant Dynamic heeft hij besloten om het alleen te doen, overigens Steef heeft wel eens meer een blok in z'n eentje overgezet dus het is voor hem niet nieuw, maar met z'n tweetjes gaat het natuurlijk altijd sneller, en je kunt belangrijke punten dubbel controleren. In eerste instantie kon ik op 1 en 2 mei ook niet bij dit alles aanwezig zijn, omdat 4 dagen naar de camping stond gepland, waardoor ik dit alles zou missen. Gelukkig is hier een oplossing voor gevonden, vrouwlief gaat 4 dagen met m'n zuster op stap zodat ik toch aanwezig kan zijn bij het uitvoeren van de motor-zwap, iets wat ik voor geen goud had willen missen.

Anonymous

#96
Heb voorlopig niets meer te melden over het Dynamic project, niet eerder dan 1 en 2 mei, het zal dus voorlopig even stilzijn op dit topic. Steef heeft alles wat hij kon voorbereiden afgehandeld.

Hans (GTI-tje)



Mijn vader Steven gaat vrijdag en zaterdag 1 en 2 mei weer verder met z'n project.

Ik heb mijn papa aangeboden om hem te helpen, maar ik ben te duur, ja kwaliteit heeft z'n prijs toch? ;)  :lol:  :lol:

Anonymous

#97
Potverdorrie jongens dat is nog lag wachten tot 1 en 2 mei, het blok had er al in kunnen liggen als de planning van 18 april had doorgegaan, Steven had ook gehad dat het liever op 18 april had plaatsgevonden, je gaat je toch op zoiets instellen. Ik kreeg gisteravond een mailtje van Steef dat hij de Galant toch iets wil laten zaken, hij vind hem iets te hoog op de "poten" staan en om eerlijk te zijn vind ik dat ook. Ondanks dat we het hier over een 6G Galant hebben zijn er zoveel verschillen tussen een "normale GTi en een GTI Dynamic, en om die reden was een verlagingsset moeilijk te vinden. Zo heeft de "normale" GTI een starre achteras, dit in tegenstelling tot de GTI Dynamic die links en rechts losse draagarmen heeft, meestal stond bij de bewuste site vermeld dat verlagen niet mogelijk was als het een 4WD en 4WS 6G galant betrof. Men kon wel leveren voor type E32A maar het type E39A bleek lastiger.  

Maar Steven heeft nu een bedrijf gevonden die ook voor de Dynamic verlagingssets kan leveren, om precies te zijn 35 mm. Wanneer dit gaat gebeuren weet hij nog niet, hangt ook van de informatie af, eerst het blok verwisselen dat is voor hem nu het belangrijkste, daarna kijkt hij verder, hetzelfde geldt voor de achterspoiler, die hij in dezelfde kleur wil laten spuiten als die van de auto. Zó toch weer even wat te melden over ons project.



Hier is goed te zien dat de Dynamic toch wél wat hoger op de "poten" staat dan de zwarte GTI van Carolien en Mark Sanne, maar na de motor-zwap komt daar verandering in.

Dit oogt ook niet verkeerd 8-)  8-)  8-)

sp1046mhs1

#98
Mooi, Hans! 8-)

Enne, ik heb wel 'ns op een forum gelezen dat een auto evrlaagd werd door van de bestaande veren een endje afgeslepen werd. Voordelig verlagen, werd dit genoemd... :roll:

Anonymous

#99
Citim nga: "sp1046mhs1"Mooi, Hans! 8-)

Enne, ik heb wel 'ns op een forum gelezen dat een auto evrlaagd werd door van de bestaande veren een endje afgeslepen werd. Voordelig verlagen, werd dit genoemd... :roll:

Misschien is dit wel een optie Menno, want ik kreeg maandagmorgen vroeg een mailtje van bewust bedrijf dat de veren voor dit type Galant toch niet meer te leveren zijn :(  :(  :(  :( is jammer maar ook dit soort zaken horen bij de hobby en een project. Maar we blijven positief! :)  :)

Colt 91

#100
Citim nga: "sp1046mhs1"Mooi, Hans! 8-)

Enne, ik heb wel 'ns op een forum gelezen dat een auto evrlaagd werd door van de bestaande veren een endje afgeslepen werd. Voordelig verlagen, werd dit genoemd... :roll:

nooit een stukje van je veren afslijpen.
dat veranderd de totale karakterestiek van de vering van de auto.
en kan de auto gaan swabberen op hogere snelheid.
en bij hard remmen,duikt de auto in zijn max veerstop.
kan je een flink stukje remweg schelen,in jou nadeel.

dus gewoon een echte verlagingsverenset eronder,
en niet gaan klooien met veren inkorten.

sp1046mhs1

#101
Zoiets stond mij ook bij. :geek:

Anonymous

#102
Citim nga: "Colt 91"
Citim nga: "sp1046mhs1"Mooi, Hans! 8-)

Enne, ik heb wel 'ns op een forum gelezen dat een auto evrlaagd werd door van de bestaande veren een endje afgeslepen werd. Voordelig verlagen, werd dit genoemd... :roll:

nooit een stukje van je veren afslijpen.
dat veranderd de totale karakterestiek van de vering van de auto.
en kan de auto gaan swabberen op hogere snelheid.
en bij hard remmen,duikt de auto in zijn max veerstop.
kan je een flink stukje remweg schelen,in jou nadeel.

dus gewoon een echte verlagingsverenset eronder,
en niet gaan klooien met veren inkorten.

Hallo Cor,

Bedankt voor de tip, overigens ik weet wél zeker dat Steven zoiets niet had gedaan, een optie zoals ik die noemde na de tip van Menno was dus geheel voor mijn rekening ;)  ;)  ;) Als je er over na gaat denken dan is het vrij logisch, immers de demping is totaal veranderd, met alle gevolgen van dien, zoals jij al beschreef. We gaan dus gewoon op zoek naar de juiste veren.

Anonymous

#103
Citim nga: "sp1046mhs1"Zoiets stond mij ook bij. :geek:

Wie had nu iets gelezen op een forum over verkorte van de veren? ;)  ;)  ;) :lol:  :lol: Maakt niet uit Menno, ik had moeten weten dat verkorten van de originele veren geen optie is. Maar daar is een forum voor om van elkaar te leren, dus ik dank onze vriend Cor dan ook voor zijn waarschuwende woorden!

sp1046mhs1

#104
Citim nga: "GTI-tje"Wie had nu iets gelezen op een forum over verkorte van de veren? ;)  ;)  ;) :lol:  :lol:
Jij, toen je las dat Franse veren ook zonder slijptol of ijzerzaag korter konden worden... :mrgreen: