Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Start Project Galant Dynamic

Filluar nga Anonymous, Mars 04, 2009, 10:29:23 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Evo driver

#15
Zo te zien is hij al begonnen :D op de foto maar we gaan een mooi datumpje prikken en assisteer ik hem er mee hebben we afgesproken zodat we zo min mogelijk tijd nodig hebben op de zaak.

gr. remco

Anonymous

#16
Citim nga: "Evo driver"Zo te zien is hij al begonnen :D op de foto maar we gaan een mooi datumpje prikken en assisteer ik hem er mee hebben we afgesproken zodat we zo min mogelijk tijd nodig hebben op de zaak.

gr. remco

Klasse Remco, een beetje hulp kan hij best gebruiken, jullie beide zijn tenslotte ervaren monteurs met het Mitsubishi hart op de juiste plaats :D  :D  :D en jij hebt natuurlijk wel ervaring op dat gebied met je Lancer EVO en de Galant van de heer Deen. Ik ben er van overtuigd dat alles goed gaat. Het belangrijkste is dat het blok er netjes inkomt, ik heb van Steven begrepen dat hij de rest rustig thuis wil afmaken. Nogmaals bedankt voor het aanbod om Steven te assisteren.

GHINO

#17
Met Remco`s hulp erbij is het zo gefixt....

Lapt ook zonder blikke of bloze een motor op met gebroke distributie riem dus hij straalt als jomanda zo het blok erin :mrgreen:

Anonymous

#18
Citim nga: "GHINO"Met Remco`s hulp erbij is het zo gefixt....

Lapt ook zonder blikke of bloze een motor op met gebroke distributie riem dus hij straalt als jomanda zo het blok erin :mrgreen:

Jaja, zo kan die wel weer :lol:  :lol:  :lol: Overigens het is zeker niet zo dat Steven geen ervaring heeft met het in en uitbouwen van motoren, dat komt op de zaak ook wel eens voor, en dat zijn juist de leuke klussen, maar nu speelt de tijdsfactor een rol, en dan is het sneller gepiept mij z'n tweetjes dan alleen, en Remco is gewoon een héél behulpzame collega, waar precisie net zoals bij Steven op de eerste plaats komt. Mocht het toch niet lukken, dan roepen we alnog Jomanda erbij ;)  ;)  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Anonymous

#19
Onlangs heb ik nog iemand gesproken en daar langere tijd mee gemaild die dezelfde motor-zwap heeft toegepast als welke nu bij Steven op stapel staat, zijn naam is Nick Davina, deze heeft onlangs zijn bolide verkocht, ook hier betrof het een Galant Dynamic, maar dan in de Sedan uitvoering, en ook hier betrof het een 4G63 turboblok uit een Japanse VR4.

Toch zijn er altijd mensen die toch iets hebben aan te merken, (en uiteraard zijn die daar vrij in) het is niet een originele VR4 maar een 4x4, ja dat is inderdaad zo, maar wat is daar op tegen? Waar het ons om gaat is dat dit blok (zonder aanpassingen) probleemloos in de Galant Dynamic kan wordt gebouwd, met als doel méér power te verkrijgen, en het toch wel unieke turbogevoel te beleven, samen met datgene wat de Dynamic op rijcomform te bieden heeft, medunkt dat lijkt me toch geen slechte combinatie! Je roeit met de riemen die je hebt, en een goede betaalbare VR4 was voor ons niet haalbaar, echter technisch gezien zitten we met deze combinatie best wel op een hoog level, door de fantastische rijeigenschappen van de Galant Dynamic te combineren met het 4G63 turboblok, en die heeft zijn sporen méér dan verdiend, de echte kenners zullen dat zeker beamen. Financieel gezien was deze combinatie voor ons wél haalbaar, vandaar dat we voor deze combinatie hebben gekozen, en de kwaliteit die blijft, dat heeft de 6G Galant in al die jaren wel bewezen!!!!! :D  :D  :D, De ingredienten zijn aanwezig, een bijzonder gave 6G Galant Dynamic, een krachtig Turbo-motorblok en 2 zéér kundige Mitsubishi monteurs, wat wil je nog meer  8-)  8-)  8-)  8-)

Joeri

#20
mij lijkt het een fantastische wagen als hij klaar is ma dat leek hij me nu ook al ...
moest hij een keertje door belgisch limburg komen mag hij me altijd komen halen voor een toerke mee te rijden :D

Anonymous

#21
Citim nga: "Joeri"mij lijkt het een fantastische wagen als hij klaar is ma dat leek hij me nu ook al ...
moest hij een keertje door belgisch limburg komen mag hij me altijd komen halen voor een toerke mee te rijden :D

Hoi Joeri,

Wat een fantastsich compliment, ja de Galant Dynamic stuurt geweldig 8-)  8-)  Is ook een mooie auto om te zien, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks, het model moet je aanspreken. Er zijn Mitsubishi liefhebbers die absoluut niets met de 6G Galant hebben en dat is uiteraard helemaal niet erg, ieder zijn keus toch? Wat de kwaliteit betreft tussen de b.v. de 6G en 8G Galant kies ik vol overtuiging voor de 6G Galant, die doet zijn naam (de gestaalde perfectie) nog alle eer aan :D  :D En ach wie weet, mochten we nog eens in de buurt van Belgisch Limburg komen je weet maar nooit!

De Galant Dynamic oogste ook veel bewondering op een meeting bij de Meern (in de beurt van Utrecht) Hier eventjes op de knie-tjes om wat details te bekijken. De trekhaak is inmiddels verwijderd, zijn nog wél op zoek naar een witte achterlicht unit (middenstuk en beide knipperlichten) dus als iemand wat weet, stuur even een PB-tje, bij voorbaat dank!

Anonymous

#22
Zaterdag 14 maart,  naar Twenthe om het 4G63 turbo blok op te halen, zo rond de klok van half 12 daar aangekomen. Bastian had het blok netjes transportklaar gemaakt, en kijkt alles nog eens na.


Steven had de servicebus meegenomen om z'n nieuwe blok naar Hillegom te kunnen vervoeren, met enig passen en meten stond het blok even later netjes in de servicebus.

Wij danken uiteraard de heer van Wouwe voor het beschikbaar stellen van de servicebus en het hijstoestel, zonder dit soort zaken valt of staat een project.





Na nog even te hebben nagebabbeld, de thuisreis aanvaard, even langs de zaak geweest om wat extra vlonders op te halen en het hijs toestel, want het blok staat de komende weken in de schuur bij Steven thuis, waar hij in alle rust aan het blok kan werken. De eerste fase; het verkrijgen van een goed blok is nu achter de rug. Ik blijf jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Steven en ik zijn zeker niet ontevreden, tot nu toe loopt alles naar wens. Tijdens het ophalen van het hijstoestel op de zaak, kwamen we ook onze vriend Remco (Evodriver) tegen, deze had net z'n Lancer een goed poetsbeurt gegeven, heb er snel even een mooie foto van gemaakt. Overigens ook bij Remco kriebelt het om de Dynamic eens lekker aan te pakken, Steven en Remco zijn er klaar voor :D  :D

sp1046mhs1

#23
Je merkt gewoon dat Hans weer tig jaar jonger is... :mrgreen:

Anonymous

#24
Citim nga: "sp1046mhs1"Je merkt gewoon dat Hans weer tig jaar jonger is... :mrgreen:

Ja ik geniet hier net zo van als Steven :D  :D  :D en ben ook wel een beetje trots ;)  ;)  ;)

sp1046mhs1

#25
Citim nga: "GTI-tje"
Citim nga: "sp1046mhs1"Je merkt gewoon dat Hans weer tig jaar jonger is... :mrgreen:
Ja ik geniet hier net zo van als Steven :D  :D  :D en ben ook wel een beetje trots ;)  ;)  ;)
Maak je geen zorgen, het valt totaal niet op... 8-)

Leuk, toch??!? :lol:

Anonymous

#26
Citim nga: "sp1046mhs1"
Citim nga: "GTI-tje"
Citim nga: "sp1046mhs1"Je merkt gewoon dat Hans weer tig jaar jonger is... :mrgreen:
Ja ik geniet hier net zo van als Steven :D  :D  :D en ben ook wel een beetje trots ;)  ;)  ;)
Maak je geen zorgen, het valt totaal niet op... 8-)

Leuk, toch??!? :lol:

Hartstikke leuk, mijn bijdrages zijn geweest zijnde de contacten leggen  met Eric (de verkoper van de Galant Dynamic) en het vinden van een goed blok, wat uiteindelijk gelukt is via Bastian van JDM http://www.jdm-parts.eu Aan de basis van alles lag om elkaars vertrouwen te vinden, zowel bij Eric als Bastian is dat voortreffelijk verlopen. Wij hebben de Galant voor een mooie prijs kunnen kopen, wat betreft het 4G63 turbo blok heeft Bastian zéker niet de hoofdprijs gevraagd, waar wij hem natuurlijk erkentelijk voor zijn. Leuk is bv. ook dat we nog steeds regelmatig contact hebben met Eric, waarvan wij de auto hebben gekocht, hij was bijzonder blij dat de Dynamic bij een echte liefhebber terrecht is gekomen. Ook Bastian van JDM heeft het topic inmiddels gelezen, en ook hem houden we op de hoogte. Het technisch gedeelte is voorbehouden aan Steven en zijn collega Remco, ondanks dat ik aardig kan sleutelen is dat alles voormij een maatje te groot :lol:  :lol:  :lol:

sp1046mhs1

#27
Misschien kan je Steven en Remco helpen, als SAG?  ;)





Sleutel-Aan-Gever... :mrgreen:

Anonymous

#28
Citim nga: "sp1046mhs1"Misschien kan je Steven en Remco helpen, als SAG?  ;)





Sleutel-Aan-Gever... :mrgreen:

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Nee, ik heb gesolliciteerd als PL


project leider ;)  ;)  :lol:

sp1046mhs1

#29
Hahahah, ik plaag maar! :lol:  Enne, iemand moet die rol vervullen, toch? Hoe goed ben je trouwens met catering? Ook onmisbaar!  :P

Eigenlijk ben ik jaloers, maar dat zeg ik niet hardop... :ugeek:

Doet Mark D ook mee in dit project? Remco en hij werken ook wel eens samen, vandaar.  ;)