Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen en enkele vragen...

Filluar nga FokkeB, Gusht 12, 2015, 08:56:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

FokkeB

Hallo allemaal!

Bij deze stel ik me even voor (had dit al gedaan op FB). Ik ben Fokke en ik rij sinds vorige week een Space Star van 2002, met 126000 km op de teller. Onze vorige auto was een Carisma van '97 waarin we 6 jaar hebben mogen rijden. Helaas viel de laatste APK keuring niet goed uit en gezien de kosten die eraan verbonden waren, was het beter om naar wat anders om te kijken. En zo kwamen we op de Space Star uit, een mooie degelijke auto met bekende trekjes  :) . Het rijdt heerlijk en vooral de hoge, stevige stoelen zitten veel beter dan de 341000 km gemartelde stoelen in de Carisma. Het leuke van een nieuwe(re) auto is dat je er weer heerlijk mee kan 'knoeien" (poetsen, ontdekken en je eigen maken...  8) )

Bijgaande wat foto's van ons autootje:




Aangezien hier allemaal Space Star rijders zijn heb ik me aangemeld op dit forum, heb al veel gelezen maar toch heb ik nog wat vragen.

Aangezien ik redelijk goede speakers had in mijn Carisma, vallen de standaard speakers in de Space Star wat tegen. Ik heb al wat rondgekeken maar wat is nu de maximale inbouwdiepte van de speakers? m.a.w. passen speakers van 5,6 cm wel in de (voor)deur?

En een foto van de mistlampen, wat kan ik hier aan doen? Het zit aan de binnenkant en het lijkt wel op melkglas(anders dan de verwering op de koplampen, die worden binnenkort al aangepakt). Is dit vocht? en zo ja, wat te doen (en hoe?)



Alvast bedankt! en allemaal veel rijplezier!

Groet,

Fokkeb


Marcuz77

Gave kleur is hij.
Welkom hier en veilige kilometers!
Jammer dat spacey davy niet zo vaak meer online is, die weet redelijk veel van de space star.
Misschien dat een ander wel een antwoord op je vraag heeft

Chrisje

Hoi

Mooie Space Star met prachtige kleur.
Die aanslag op de mistlampen had/heb ik ook.
Is gewoon weg te poetsen aan de binnenkant van het glas.
Ik had alleen pech dat er een stelschroef af brak van de hoogte afstelling.
Dus heb ik de andere maar zo gelaten.
Succes met je Space Star.

Groet Chris

FokkeB

Dank voor de complimenten en tips.

Ik ga er binnenkort mee aan de slag!

FokkeB

Space Star 1.6

Hoii welkom

Ik heb ook last van vocht aan binnenkant. Daar kan ik niks aan doen. Ik heb mijn mistlampen met platschroefdraaier met doekje aan. Beetje wegvegen.

Speakers.. ik ben echt vergeten wat diepte is.. misschien kan me mijn project topic doorbladeren. Daarin staat speakers vervangen. Ff mijn speakers type opzoeken kan je zien wat diepte zijn.

http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,7094.msg74603.html#msg74603

Succes!

Entharion

Tja mist in je mistlampen... Je zult ze moeten demonteren, drogen en afdichten om het vocht eruit te houden.
Ik had ook een lekje via de LED lampen die ik gemonteerd had, deze dichtten niet goed en bleef er vocht in komen.
Toen heb ik ze eruit gehaald, dichtgekit en teruggeplaatst. Sindsdien geen problemen meer gehad.

FokkeB

Bedankt!

Afgelopen zaterdag de auto lekker gepoetst en in de was gezet. Lak is niet echt mooi meer op het dak en motorkap. Vooral op het dak heeft (te) lang een (insecten/boom)aanslag gezeten die wel met het wassen eraf is gegaan, maar toch in de lak is ingetrokken. Jammer, maar misschien kan ik met kleien meer resultaat behalen.

Citim nga: Entharion ne Gusht 17, 2015, 02:04:10 MD
Tja mist in je mistlampen... Je zult ze moeten demonteren, drogen en afdichten om het vocht eruit te houden.
Ik had ook een lekje via de LED lampen die ik gemonteerd had, deze dichtten niet goed en bleef er vocht in komen.
Toen heb ik ze eruit gehaald, dichtgekit en teruggeplaatst. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Vocht komt er inderdaad niet zomaar in, daar moet wel wat aangedaan worden anders blijf je dit probleem houden.

De mistlampen heb ik geprobeerd los te krijgen, maar lukte niet omdat ik niet wist waarmee ze gemonteerd zaten aan de onderkant van de bumper. Daarbij ben ik iemand die eerder iets onbedoeld kapot maakt (om een plankje recht op te hangen moet ik ook altijd 3 gaten boren....) dus verstandig als ik was, heb ik de schroeven maar weer vast gedraaid. Later dit opgezocht op de onderdelen lijst en het blijkt dat dit een plugje is. Lastig om los te trekken als je er niet goed bij kunt. Gewoon grof geweld gebruiken, of is er een trucje voor?


De koplampen worden morgen gepoetst.

Citim nga: Spacey Davey ne Gusht 17, 2015, 01:29:27 MD
Hoii welkom

Ik heb ook last van vocht aan binnenkant. Daar kan ik niks aan doen. Ik heb mijn mistlampen met platschroefdraaier met doekje aan. Beetje wegvegen.

Speakers.. ik ben echt vergeten wat diepte is.. misschien kan me mijn project topic doorbladeren. Daarin staat speakers vervangen. Ff mijn speakers type opzoeken kan je zien wat diepte zijn.

http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,7094.msg74603.html#msg74603

Succes!

Dank je! Mooie Space Star heb jij! Ik heb al speakers op het oog die voldoen aan de maat. Echter zijn ze niet bij ons in de buurt te beluisteren dus moet je uitgaan van recensies op het internet... Bij de Mediamarkt al een doos onder de arm gehad, maar achteraf goed dat ik ze weer terug gezet heb, meer dan 1 cm dieper dan die waarschijnlijk passen. Klonken wel super, maar ja.... Subwoofer ga ik niet inbouwen, ruimte is met te dierbaar en daarbij is het een gezinsauto  :P

FokkeB

Space Star 1.6

Dabku

Als ik kinderen krijg dan gaan subwoofer eruit :p

De mistlampen kunnen eruit halen. Eerst moet zwarte lijst omheen demonteren. Daarna heb je 2 of 3 schroefjes dan haal je bak eruit. Maar ik vind helse klus. Een van mij  mistlamp lijst is in 2 delen gebroken..


FokkeB

Zoals beloofd vanmorgen met de koplampen aan de gang. Was al eens in de weer geweest met tandpasta maar bij deze was het resultaat bijna nihil. Vandaar een setje van Turtle Wax gekocht. Hier de rechter, die er het slechtst aan toe was, vooraf natuurlijk even een foto gemaakt:



en na de behandeling:



En van de linker koplamp:



Een hele verbetering t.o.v. het begin, gelukkig maar! Ben er tevreden over, al zou het misschien wel beter kunnen nog. Ze stralen in ieder geval weer wat uit en daar gaat het ook om.

FokkeB

Entharion

Oh wow, wat een verschil :) Tandpasta is toch niet zo effectief als ik dacht hehe

Space Star 1.6

Zo dat is hele verbetering.. ☺

Ik had turtle headlight setje gekocht. Heb mijn mistlampen en koplampen gedaan. 0% resultaat. Het bleek dat aan binnenkant zit..