Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Toerental en inleren? Problemen, problemen, problemen......vervolg

Filluar nga Zabberkoos, Shkurt 14, 2015, 12:51:25 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Zabberkoos

Beste mensen,
het blijft een beetje aantobben met mijn SpaceStar GDI. Na een grote beurt, waarna het toerental onverminderd hoog blijft, zijn er nu opnieuw problemen. Tijdens het inleren, toen ik de accu weer had aangesloten en hem startte, liep de SpaceStar een minuut of 5 heel mooi rustig. Daarna schoot het toerental weer omhoog en begon ook (dat is nieuw) het geel lichtje op het dashboard te knipperen. Wanneer ik de auto opnieuw start is het weer als normaal, maar herhaalt zich de procedure.
Ik heb besloten om dan maar een proefrondje te gaan rijden. Tijdens dit ritje begon na een paar minuten opnieuw dat gele lichtje te knipperen en hield de auto in. Gas bijgeven hielp niet, hij verminderd dan langzaam snelheid. Ook nu de auto uitgezet en weer opnieuw geprobeerd. Start dan goed en rijdt dan weer vlot weg, waarna dit zich weer herhaalt.
Iemand een idee wat er aan de hand is?

Chaoth

Hij gaat zo te zien in noodloop.

Naar garage om uit te lezen. Zit waarschijnlijk wel een foutcode in.

Zabberkoos

Zojuist de ANWB erbij gehad. De monteur denkt aan een defecte luchtmassameter. Hij heeft de gasklep nog even nagekeken (weet ik  ook meteen hoe ik dat moet doen), maar deze was mooi schoon. Hij kon overigens niet vinden waar hij de foutmeldingen kon aflezen. Weet iemand waar die aansluiting zit? Zou bij de bekerhouder moeten zijn, maar daar was-ie niet, aldus een zeer aardige monteur.
Alvast bedankt en ik zal jullie op de hoogte houden van dit verhaal.

Zabberkoos

De afgelopen week de auto laten uitlezen. De bevindingen daar bevestigden het idee van de ww dat de luchtmassameter defect zou zijn. In Kaatsheuvel een gereviseerde MAF kunnen kopen en deze aangesloten. Werkje van niks. MAF weer aangekoppeld en de auto opnieuw laten inleren. De eerste tien minuten een heel rustig lopende auto, hehe! Maar......toen weer een lichtje van het motormanagament en weer hoog in de toeren. En naar de noodloop. Grrrrrrr.....Balen!!
De volgende dag met een afgekoppelde MAF opnieuw laten uitlezen. Gaf aan dat er iets mis was met de inlaat luchttemperatuur. MAF weer aangekoppeld en dan maar wachten op het moment supreme dat-ie weer in zijn toeren omhoog schiet.;
Wat niet gebeurde. Volgens de monteur moeten de foutmeldingen eruit worden gehaald voordat je kunt spreken over afgerond werk.
De auto liep als een zonnetje, rustig, fel reagerend op het indrukken van het gaspedaal. Heerlijk.
Na een minuut of 10.....begon hij weer te stotteren. Geen lichtje van het motormagament deze keer en ook geen noodloop.
Suggesties??