Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

startonderbreker

Filluar nga dosan, Janar 02, 2015, 06:19:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

dosan

Even voor stellen  ben hans en rij een space star en een colt
sind 30 dec start de space niet meer gaat wel rond staat nu bij de garage en ze zeggen de startonderbreker maar weten geen oplossing
wat kan er aan gedaan worden
Help

alle reactie zijn welkom

Eagle1982

Allereerst welkom op het forum Hans,


Om iets gerichter te kunnen helpen hebben we een paar gegevens meer nodig.
- Wat voor motor ligt er in
- Hoeveel heeft ie gelopen
- Wat is het bouwjaar?




De conclusie "Startonderbreker" vind ik een beetje snel genomen.
Wanneer het gaat om de SpaceStar als MPV uitvoering, dan is het vaak al te zien of het de startonderbreker ( sleutelherkenning ) is.
Je hebt in het dashboard een Checkengine lampje ( oranje ) wanneer je het slot in de ACC stand zet dan gaat dit lampje na ca. 8 sec. uit, gaat ie uit en meteen weer aan dan is duidt dit in de meeste gevallen op de startonderbreker, maar gaat het lampje uit en blijft deze uit, dan zal het toch iets anders zijn.
Of dit bij de "Nieuwe" Spacestar ook nog zo is weet ik niet.


Iets waar ik eerder aan zou denken is de krukassensor ( ook wel BDP sensor of krukhoeksensor genoemd )


dosan

#2
Citim nga: Hans ne Janar 02, 2015, 06:19:43 MD
Even voor stellen  ben hans en rij een space star en een colt
sind 30 dec start de space niet meer gaat wel rond staat nu bij de garage en ze zeggen de startonderbreker maar weten geen oplossing
wat kan er aan gedaan worden
Help

alle reactie zijn welkom


het is een space star 1.3 gl van  22 jan 1999 ongeveer 125000 - 126000 km
het is rijden weg gezet maar toen we om 21.00 weer weg wilden deed als het het maar wilden niet aan slaan we hebben de auto de volgende dag naar de garage gesleep en daar hebben ze vrijdag en vandaag alleen kunnen vaststellen dat het niet van de start blokkering  af wil  ook hebben ze naar de bdp sensor gekeken maar zou goed zijn reden dat hij op start blokkering blijft is een raadsel

gaat morgen naar de mitsubishi dealer kijken of ze het van de startonderbreking af krijgen

superspeedy

Hallo Hans,

Ik ben toch erg benieuwd naar de afloop van je beschreven probleem. Kan je hier op het forum reageren want ik leer graag van ervaringen van anderen.

Groet,

Ron
Spacestar 1.6 LPG MPV
+/- 310.000 km