Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

even voorstellen: Brian

Filluar nga Brian_raoul, Janar 26, 2013, 06:50:19 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eclipse2G

hoe kom je aan die lampen???? jaloers haha en duur als ik vragen mag ik zoek ze ook nog maar kan ze niet vinden...

en over de werkplaatshandboeken dat zijn 6 boeken en best veel kopier werk ik zal kijken wt ik kan doen... aangezien ik niet weet of dat gaat anders even een bedrijf contacten hierover

Brian_raoul

ik heb de lampen via een aanbieder van marktplaats voor 50 euro.
deze persoon verkocht ook koplampen en kon op de foto nog net de geheel rode achterlichten zien.
daar heb ik in ieder geval mazzel mee.
hoe worden ze door de andere clubleden aangesloten? met behulp van een relais om alle lampen te laten knipperen?


Eclipse2G

mooi! meeste de ze achteraf hebben ingebouwd hebben ze niet gescakeld moet je met USA unit's gaan werken en dat schijnt lsatig te zijn met 3 lampjes...

Brian_raoul

je kan natuurlijk een relais gebruiken, een per lamp. die schakel je aan t knipperlicht en de andere 3 lampen dan parallel aan elkaar.
zodra ze binnen zijn volgt een beschrijving met foto's.


Eclipse2G

mooi man ben handig maar electro is niet helemaal mijn ding als het lukt mag je mij wel helpen zodra ik de usa lampen ooit heb hahaha

4Koen63

Hahah mag je dat bij mij ook meteen komen doen :P

Brian_raoul

ha ha, geen probleem.
als t zo ver is maak ik een uitgebreide do-it-yourself handleiding

sibreneclipse2G

Brian daar kunjij heelveel mensen mee gelukkig maken....including me wanneer ik europeese eclipse heb met 4g63 :)

Den_B(.(.)bSter

heej waarom sluit je ze niet in serie aan ? ik dacht dat je bij parallel verlies had op voltage of was het net andersom ?
dit is in iedergeval wel een eenvoudige manier die niet zo moeilijk is...

Eagle1982

Citim nga: Den_B(.(.)bSter ne Shkurt 06, 2013, 05:16:00 MD
heej waarom sluit je ze niet in serie aan ? ik dacht dat je bij parallel verlies had op voltage of was het net andersom ?
dit is in iedergeval wel een eenvoudige manier die niet zo moeilijk is...


- Bij serie schakelen is het zo dat de stroom door de hele keten gelijk is en de spanning zakt, naarmate er meer verbruikers in de keten worden opgenomen.
- Bij parallel schakelen is de spanning overal gelijk, alleen is de stroom afhankelijk van de vraag van de gekoppelde verbruiker.


Brian_raoul

Schakel je 2 lampen in serie, dan krijgt ieder 6 volt, de spanning word gedeeld door de verbruikers.

Bij parallel schakeling krijgt iedere lamp 12volt.
Deze schakeling is ook oer simpen, alle +en bij elkaar en alle -en ook

Den_B(.(.)bSter

Citim nga: Brian_raoul ne Shkurt 06, 2013, 07:47:40 MD
Schakel je 2 lampen in serie, dan krijgt ieder 6 volt, de spanning word gedeeld door de verbruikers.

Bij parallel schakeling krijgt iedere lamp 12volt.
Deze schakeling is ook oer simpen, alle +en bij elkaar en alle -en ook

juist ja heb ze verwisseld dan maar is idd niet moeilijk zoals je zegt + en -'en aan elkaar en veel meer is het niet zorgen dat je knipperlicht elk relais aanstuurt en voila ;)

Brian_raoul

facelift bumper herkennen?

weten jullie of de bumper bij de te koop aangeboden eclipse een originele facelift versie is of immitatie?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mitsubishi-onderdelen/m642747459-mitsubishi-eclipse-2g.html


Eclipse2G

ik ken de auto het is orgineel facelift met sleepschade en dichtgewerkte mistlampgaten.

alhoewel hij is aangepast ( uitgezaagd met decouperzaag ofzo) voor pre-facelift koplampen niet mooi gedaan je beste optie als je wilt is pre-facelift koplampen te houden dan MAAR advies is dan wel om het net wat mooier af te werken, is ik zeg je wel 2de hands vind je deze bumpers niet snel ik heb mijne na 1,5 jaar gevonden wel met mistlampen helemaal orgineel maar dat was 10 tot 1x duurder als deze letterlijk jackpot! als je interesse hebt en en handig bent en niet erg vind dat de verkeerde koplampen erin zitten zeg ik doe maar anders niet.

ik ga er waarschijnlijk zondag heen spul halen dus let me know kan hem eventueel vor je meenemen en op de FDEC meeting aan je afgeven omdat het voor jou stuk verder is

Brian_raoul

zijn er voor de rest geen Eclipse liefhebbers die met hun auto bezig zijn?
of zijn ze inmiddels allemaal al af?


vrijdag volgen er updates met foto's van het resultaat van het verwijderen van de wind strips en de start van het audio project.


tot die tijd hier nog foto's van mijn eerdere project.