Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

4Koen63

Nice dattie weer loopt! :D Maar was wel een "close call" inderdaad.

Have fun and drive safe! ;D

Eclípse-dude77

#61
Citim nga: shaolin53 ne Shtator 04, 2012, 12:42:38 PD
Goed om te horen man, door het oog van de naald dus.
Geen problemen meer met het lopen van de motor dan trouwens??


Nee, motortje loopt weer keurig. :)

Alleen omdat vorige keer het gasklephuis is schoongemaakt moet de ecu even ingeleerd worden.


Hij stond dus gewoon een stukkie van tijd af. ;)

shaolin53

Ok, fijn om te horen joh  ;)
Met een gerust hart weer op pad dus. Had laatst namelijk ook een 1g eclipse waarvan de brandstof pomp niet helemaal lekker was, stationair leek het ook net of niet alle cilinders meededen.
Pas bij vanaf zo'n 1500/1700 rpm pakte die hem goed op en merkte je eigenlijk niet veel meer maar onderin was het zwaar belabberd. Brandstof druk echt veel ste laag maar daarvan krijg je ook geen foutmelding met uitlezen natuurlijk. Dacht.............. hey, misschien heb jij dat ook maar gelukkig is het opgelost  ;)

4Koen63

En hoe staat het inmiddels met deze?


Kom je nog een keer naar een meeting ofzo? :D Ik wil 'm wel in het echt bewonderen!

KissMyExhaust


Eclípse-dude77

Citim nga: shaolin53 ne Shtator 04, 2012, 11:46:20 MD
Ok, fijn om te horen joh  ;)
Met een gerust hart weer op pad dus. Had laatst namelijk ook een 1g eclipse waarvan de brandstof pomp niet helemaal lekker was, stationair leek het ook net of niet alle cilinders meededen.
Pas bij vanaf zo'n 1500/1700 rpm pakte die hem goed op en merkte je eigenlijk niet veel meer maar onderin was het zwaar belabberd. Brandstof druk echt veel ste laag maar daarvan krijg je ook geen foutmelding met uitlezen natuurlijk. Dacht.............. hey, misschien heb jij dat ook maar gelukkig is het opgelost  ;)


hij loopt nog niet helemaal 100%.  ::)

dwz; alles werkt zeg maar> maar met een koude start moet de ecu het toerental echt bijregelen anders valt ie bijna/helemaal uit.

Ik start hem en nadat de choke functie wegvalt gaat ie heel laag lopen.
ze hebben hem bij de dealer uitgemeten maar zeiden dat ze geen toegang konden krijgen tot de ECU.
de ECU heb ik inmiddels handmatig gereset maar het probleem blijft, en dashboard geeft ook geen foutlampjes aan.
ik heb het vermoeden dat de stappenmotor of de ECU voor deze problemen zorgt. :)

4Koen63

Dat heb ik ook, dat mijn Eclipse heel laag stationair draait.
Zodanig laag dattie inderdaad wil uitvallen als die koud is.


Nu is dit waarschijnlijk een temperatuursensor die foute (of geen) waardes doorgeeft naar m'n gasklep.
Maar ik heb de gasklep nu zo laten afstellen dattie stationair wat meer toeren maakt (1000 ipv ~750).

Eclípse-dude77

Citim nga: 4Koen63 ne Tetor 27, 2012, 12:53:14 MD
Dat heb ik ook, dat mijn Eclipse heel laag stationair draait.
Zodanig laag dattie inderdaad wil uitvallen als die koud is.


Nu is dit waarschijnlijk een temperatuursensor die foute (of geen) waardes doorgeeft naar m'n gasklep.
Maar ik heb de gasklep nu zo laten afstellen dattie stationair wat meer toeren maakt (1000 ipv ~750).


hey koen, :)


op het gasklephuis zit een stationairschroef, bij indraaien verlaagt het toerental stationair, bij uitdraaien verhoogt het toerental... maar het verhelpt het probleem niet, helaas.

alleen dit kleine probleempje, verder rijdt ie prima ;)

Myristica

misschien stom, maar heb je de ECU weer opnieuw laten inleren nadat je batterij hebt losgehad?

Evo driver

Citim nga: Eclípse-dude77 ne Tetor 27, 2012, 01:01:12 MD


hey koen, :)


op het gasklephuis zit een stationairschroef, bij indraaien verlaagt het toerental stationair, bij uitdraaien verhoogt het toerental... maar het verhelpt het probleem niet, helaas.

alleen dit kleine probleempje, verder rijdt ie prima ;)

Dit moet je nooit doen ! Deze staat altijd goed en ga je er aan draaien zonder de bijbehorende apperatuur dan kan het zijn dat je de gehele motor ontregeld.

Eclípse-dude77

Citim nga: Evo driver ne Nentor 08, 2012, 06:22:58 MD
Dit moet je nooit doen ! Deze staat altijd goed en ga je er aan draaien zonder de bijbehorende apperatuur dan kan het zijn dat je de gehele motor ontregeld.

kan zijn,


maar de Mitsubishi monteur heeft hem laatst ook zo afgesteld, en ik keek het ff af.  ;)

[ik ben niet zo bang aangelegd,  :D ]



Ik ga toch heel binnenkort de ECU en stappenmotor loshalen, en de ECU opsturen naar een electronica bedrijf [doormeten/repareren] en de stappenmotor 2e hands aanschaffen, daarna moet ie weer helemaal goed lopen.


er zijn nog een paar dingen die verholpen moeten worden.

onregelmatige loop van de motor, ECU/stappenmotor fixxen zodat ie weer strak loopt.
uitlaat dichtlassen een klein stukkie en hitteschilden goed vastzetten of verwijderen > resoneert bij 3 en 6K rpm...!!  :-\
airco af/bijvullen voor het nieuwe seizoen.



ohja, de auto is inmiddels probleemloos door de keuring gegaan, alleen een rubber hoes van de homokineet was stuk.  ;)

Eclípse-dude77

Citim nga: Myristica ne Nentor 08, 2012, 01:04:08 PD
misschien stom, maar heb je de ECU weer opnieuw laten inleren nadat je batterij hebt losgehad?


yep, heb het precies zo gedaan als beschreven.



maar heeft helaas niet geholpen.

Eclípse-dude77

Citim nga: 4Koen63 ne Tetor 23, 2012, 10:48:30 MD
En hoe staat het inmiddels met deze?


Kom je nog een keer naar een meeting ofzo? :D Ik wil 'm wel in het echt bewonderen!



als er een meeting is wil ik best een keertje langstuffen, maar pas als ie weer helemaal lekker loopt,



Eclípse-dude77

Citim nga: Evo driver ne Nentor 08, 2012, 06:22:58 MD
Dit moet je nooit doen ! Deze staat altijd goed en ga je er aan draaien zonder de bijbehorende apperatuur dan kan het zijn dat je de gehele motor ontregeld.


ik heb nu namelijk een kleine Sqwiek! onder de motorkap vandaan komen, en nader onderzoek wijst uit dat;

ik gooi wat water over de veensnaar en het is weg, daarna 1 minuut later is het weer terug...
ik vermoed dat het een lager is oid.
de veensnaar heb ik al wat strakker gezet, probleem blijft.  :-\

Super Top

Waarschijnlijk gewoon een schrale of uitgedroogde v-snaar.
Komt meer voor met het weer van de laatste tijd.
Ook als een v-snaar versleten is kun je hem opstellen maar zal die toch snel weer gaan piepen.


Denk niet dat het een lager is. Zeker omdat je zegt dat als je er water over gooit dat het dan weg is.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top