Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

G-Rome and his 3000GT TT...

Filluar nga _G_rome, Janar 20, 2012, 12:21:06 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

_G_rome

Hallo iedereen, ik ben Jerome, 28 jaar en van regio Lier (B).
Ik ben een grote autoliefhebber, ondermeer van Mitsubishi. En bij gebrek aan een deftige Belgische forum, kom ik me hier even aanmelden.
Ik herken op eerste zicht al wat volk van het L.E.C.-forum. Dus, ik denk dat ik me hier snel ga thuis voelen ;)

Let's talk about the cars now.
Ik heb al verschillende sportwagen gehad. O.a. 2 x Honda Delsol, Audi S3, Mitsubishi Lancer EVO 2 GSR en nu rijd ik met een Mitsubishi 3000 GT Twinturbo rond (mijn droomwagen!!)
Hierbij enkele pics van mijn (ex) wagens :
Mijn eerste Delsol (ESI) samen met Bart zijn Eclipse (Foto uit de oude doos!!)

Mijn 2de Delsol (VTI)

Audi S3 Turbo Quattro:

Mitsubishi Lancer EVO II GSR:





En nu De 3000GT:
Klaar om te gaan cruisen in de Ardennen (3000GT TT, Silvia S15 T, Supra TT en RX-7 TT)




The engine: 3.0L V6 Twinturbo:


Er zijn kleine plannen met de GT, maar niks groots. Ik zoek een B.O.V., FMIC, uitlaatlijn, C.A.I., Boostcontroller, enz... te plaatsen. Dan Laten mappen.
Andere wielen en wat carbon ( motorkap, lip, diffusor) plaatsen. Misshien komt er ook een GTO front op (JAP version).
Een deel van het materiaal heb ik al liggen, maar ik zoek eerst al mijn motorische benodigdheden te kopen, en dan 1 x opnieuw mappen.
Soon more info ;)

Greetz and feel free to leave something behind!

P.S.: Langs deze weg hoop ik ook mede 3000GT eigenaren te vinden over Nederland en Belgïe. (Zoals "Medic one" vanop het 3000gt/GTO UK forum...)

Cheers!!

_G_rome

P.S.: Misschien een hint voor de Moderators.
Misschien mag er een Topic "3000GT/GTO" bij de subboards van de "forumleden garage"?
Alle modellen van Mitsubishi staan er behalve deze.  ;)

Mvg

Prowler

Mooie 3000GT heb je daar man  :o . Hier heb ik ook eens voor gekeken, maar ben toch gevallen voor de kleine broertje hiervan  :D .
Ook moet ik wel zeggen, dat je vorige auto's ook niet echt bepaald verkeerde auto's zijn ;).


Sowieso, veel spam plezier hier op het forum :)

_G_rome

Bedankt voor het compliment. Ja, de FTO en GTO hebben wel een duidelijke "familie trek" als je ze langs de voorkant bekijkt. Jammer dat ze FTO's alleen maar in FWD maken. Zo'n wagen smeekt om RWD en een Turbo vind ik!  8)  Nou ja, dan had het mijn koop interesse zeker beïnvloed!  ;)

Veel plezier met je FTO en tot de één of andere bijeenkomst misschien!?
Greetz
Citim nga: Prowler ne Janar 20, 2012, 08:02:11 PD
Mooie 3000GT heb je daar man  :o . Hier heb ik ook eens voor gekeken, maar ben toch gevallen voor de kleine broertje hiervan  :D .
Ook moet ik wel zeggen, dat je vorige auto's ook niet echt bepaald verkeerde auto's zijn ;) .


Sowieso, veel spam plezier hier op het forum :)

Prowler

Citim nga: _G_rome ne Janar 20, 2012, 09:16:48 PD
Zo'n wagen smeekt om RWD en een Turbo vind ik!  8)  Nou ja, dan had het mijn koop interesse zeker beïnvloed!  ;)

Veel plezier met je FTO en tot de één of andere bijeenkomst misschien!?
Greetz


Nouh, ik moet zeggen dat ie zonder RWD en turbo ook wel lekker vooruit wilt gaan hoor :P. Nu heb ik weliswaar nog nooit in een auto gereden met RWD en een turbo, dus miss zou dat het ook wel eens kunnen zijn  :-[



Maar ik ga dit jaar met een paar vrienden naar meetings toe in belgie, en uiteraard ook een fotoshoot houden in Doel, dus wie weet komen we elkaar nog wel een keer tegen :).




4Koen63

Welkom hier :)

Mooi autolijstje heb je! DelSol's zijn ook wel leuk ;)
En je hebt meteen 't mooiste model 3000GT uitgekozen vind ik  :D  (zonder de klaplampen en de te grote achterspoiler)
Heel veel plezier ermee, maar dat komt wel goed!
Na mijn Eclipse wil ik ook zo'n 3000GT :-[  Wel liever een zwarte of een donkergroene of donkerblauwe.

Leuk clubje waarmee je ging cruisen, Supra's zijn ook super  ;D

_G_rome

Mmmh, da klinkt interessant. Laat maar weten wanneer je wat ga doen, misschien ben ik dan wel van de partij! Een die hard meeting ganger ben ik niet meer, maar er zijn er wel enkele dat ik niet opgeef. ( Zoals racewars, AVB Asian Nationals,... )

Greetz
Citim nga: Prowler ne Janar 20, 2012, 10:52:25 PD

Nouh, ik moet zeggen dat ie zonder RWD en turbo ook wel lekker vooruit wilt gaan hoor :P . Nu heb ik weliswaar nog nooit in een auto gereden met RWD en een turbo, dus miss zou dat het ook wel eens kunnen zijn  :-[



Maar ik ga dit jaar met een paar vrienden naar meetings toe in belgie, en uiteraard ook een fotoshoot houden in Doel, dus wie weet komen we elkaar nog wel een keer tegen :) .

_G_rome

Thanx mate! Als je een GT wil kopen, dan kun je best het model met klaplichten kopen. Er zijn tal van aftermarket koplampen die de voorkant van je wagen geheel veranderen. En die zijn half zo duur als mijn model.
Let wel, het model met klaplichten is een versie met een 5 versnellingsbak. En die zijn redelijk "licht". Die hebben een revisie nodig om de 45.000KM gemiddeld. Dus als je eentje koopt, let daar goed op!. Eens je naar de 2de generatie gaat (zoals de mijne), dan hebben ze dat probleem opgelost door de versnellingsbak te veranderen door een GETRAG 6 versnellingsbak.
Wat betreft die trip met die andere wagens, dan is dat een super dagje geweest. Later op het jaar organiseer ik weer zo'n toerrit. Er zou dit jaar wel meer volk aansluiten. Ik zal nog wel info doorgeven als het zo ver is, en misschien is er wat volk van hier dat het zal zien zitten om mee te gaan. We zien wel.
Ik kan ondertussen wel wat foto's van die rit posten.

Greetz
Citim nga: 4Koen63 ne Janar 20, 2012, 11:20:40 PD
Welkom hier :)

Mooi autolijstje heb je! DelSol's zijn ook wel leuk ;)
En je hebt meteen 't mooiste model 3000GT uitgekozen vind ik  :D  (zonder de klaplampen en de te grote achterspoiler)
Heel veel plezier ermee, maar dat komt wel goed!
Na mijn Eclipse wil ik ook zo'n 3000GT :-[  Wel liever een zwarte of een donkergroene of donkerblauwe.

Leuk clubje waarmee je ging cruisen, Supra's zijn ook super  ;D

_G_rome

Zondag 21 augustus hebben we een cruisedag gehouden voor auto's die iets of wat minder "alledaags" zijn. Er is minder volk afgekomen dan verwacht, maar het was toch een geslaagde uitstap. Het voordeel is dan wel dat je "vlotter" over de wegen kunt gaan. We hebben zo'n kleine 400 km gereden met stralend weer, enkele tussenstops gemaakt in mooie steden,en ten volle teugen genoten van de lokale plattelandse wegen... al dan niet op een rustig tempo...
Als afsluiter zijn we in Westmalle nog gaan eten.
Wat mij betreft, zeker voor herhaling vatbaar!
Thanx aan de mannen die mee waren! ;)
Nu enkele pics:
Het begon op de parking van het TOTAL tankstation in Waarloos.
De deelnemnde auto's waren dus een Mazda RX-7 twinturbo (wide body), Nissan Sylvia S15 Turbo, Toyota Supra Twinturbo en Mitsubishi 3000GT Twinturbo.





En dan zijn we vertrokken richting de citadel van Namen. Een uurtje op de snelweg, en dan konden we aan de klim van de berg beginnen. Heerlijke haarspeldbochtjes...







En dan waren we er. Enkele pics genomen boven op de berg vlak voor het kasteel, en dan een kleinigheidje gaan drinken.



_G_rome




Let's pop the hood ;)






En laten we dan terug naar beneden gaan en (binnendoor) richting Dinant rijden (om daar ook nog maar iets te gaan drinken...tja, je moet toch wel een excuus verzinnen he!?)







Na Dinant en nog wat rond toeren ginder, laten we dan stoppen in Yvoir, langs het water om met de voeten in het meer even te gaan afkoelen...en nog wat pics te trekken :D




Allright! Genoeg geluierd!! Let's get home. Met de nodige pitstop natuurlijk voor deze van-super98-houdende bolides...


See you next time guys!
Greetz

_G_rome


De standaard luchtfilter en de K&N


De standaard dumpvalve...

Nu vervangen door een GREDDY exemplaartje.


Binnekort meer updates.
Greetz

Space Star 1.6

Wat een pracht wagen man  8)

lekker veel foto's. :)  veel plezier mee  :D

p.s. vind die leuk :P :  "Hobby's van een 3000GT rijder zijn: Mercedessen pesten, BMW's pesten, Porsches pesten, audi's pesten, jaguars... enzovoort enzovoort... ;)"


sibreneclipse2G

welkom hier.


Dat was het eerste wat mij opviel de eerste dag dat ik me had aangemeld. geen aparte 3000gt en FTO topic. Inmiddels is er wel eentje voor FTO's


Ik vind je wagen echt onwijs gaaf 8) 8) 8) 8)
Ik zie datje mijn favoriet ook hebt gehad. Eclipse 2G ( die ga ik binnenkort kopen ben al dik jaar opzoek naar een goede.


Succes met je gt

mitsubishifreak

heb eens een vraagje over je bov
hoe blaast die bij jouw af ?
ik wou ook een kopen van greddy maar heb altij gehoort dat je dan een foutmelding krijgt als deze volledig naar buiten af blaast
is dit waar?
mvg

_G_rome

Citim nga: mitsubishifreak ne Janar 30, 2012, 09:00:09 MD
heb eens een vraagje over je bov
hoe blaast die bij jouw af ?
ik wou ook een kopen van greddy maar heb altij gehoort dat je dan een foutmelding krijgt als deze volledig naar buiten af blaast
is dit waar?
mvg
Ik heb mijn GREDDY B.O.V. 2de hands gekocht. Hij stond eerst op een EVO 7, en ik dacht dat het dus niet uitmaakte van welk merk het was of op welke wagen het stond zolang hij maar zwaar genoeg was voor mijn GT; en GREDDY is dan ook één van de betere merken.

Bij de montage heb ik al de buizen van- en naar de standaard B.O.V. moeten aanpassen in lengte om deze hoger te kunnen plaatsen in het motorruim. Het zit namelijk zo, dit exemplaar is omvangrijker dan de standaard versie, en hij stond in de weg van mijn schakel mechanisme van de versnellingsbak (ik heb een 6 versnelling versie, ik weet niet hoe het bij een 5-bak is).
Maar hij doet het niet zoals het moet. Ik heb hem geplaatst samen met mijn K&N filter, en als ik in hoge toeren plankgas geef, dan heb ik een fuelcut denk ik. Ik heb ondertussen mijn standaard B.O.V. terug geplaatst, en heb nog steeds last van de fuelcut, maar minder. Wss de luchtmassameter achter de filter die "teveel" lucht denkt binnen te krijgen (betere airflow, maar de electronica lust het niet  :P ...op te lossen met een mapping of mss even plugen aan de computer bij Mitsubishi) en ben aan het wachten op mijn HKS exemplaar dat onderweg is?

-De HKS SSQV3 is een open B.O.V., die van GREDDY niet.
-Ik heb er goede ervaringen mee gehad (op mijn evo)
-Is kwalitatief uitstekend
-Is universeel.
4 goede redenen voor mij om deze te kopen (ik kan via iemand een héél aantrekelijke prijs regelen als je interesse moest hebben. En ze zijn nieuw en geen fake) En je kan tegenwoordig zelfs de kleuren en ventielen customizen om zo een ander afblaas geluid te hebben.

LET OP!!!! : De buis waar de B.O.V. niet op zit moet je dichten, anders valt je motor stil. Dat is het enige waar je rekening mee moet houden met een open B.O.V..
Foutmeldingen heb ik nooit gehad, maar wel fuelcuts. Deze wagen is wel heel goed beveiligd en schiet in fuelcut van zodra er iets "anders is als anders". Ik ben benieuwd wat het met de HKS gaat worden. Ik heb ook al vaak gehoord dat onze motorblokken heel degelijk zijn, maar dat je er niet té veel aan moet prutsen en teveel vermogen bijgeven, want dat hebben ze niet graag! Maar een pk of 350-360 zou geen probleem moeten zijn om veilig verder te rijden.

Hopelijk ben je hier iets mee! Succes!