Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen: trotse Grandis eigenaar!

Filluar nga starbert, Qershor 23, 2012, 04:46:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

starbert

Hallo ik ben Bert alias starbert. Ik heb 8 jaar gereden met een Lancer station 1.6 uit 1995. Deze heeft inmiddels 318000 op de teller staan en is "still going strong". Een belachelijk betrouwbare auto.  :-*   :) Loopt altijd. Helaas werd het olieverbruik wat meer en ook het koelwaterniveau moest in de gaten worden gehouden.
Ik was al een tijdje aan het kijken voor een opvolger en dat moest natuurlijk ook weer een "Mits" zijn. Eerst gingen we kijken voor een nieuwer model Lancer. Mooie auto, maar helaas de vierkantere opvolger heeft minder kofferruimte en onze 2 kids (8 en 9 jaar) zullen in de komende jaren alleen maar groter worden. Dus een Lancer viel af. Ik was altijd al gecharmeerd van de Grandis, maar we konden geen Grandis vinden met de juiste km-stand en prijs, totdat we afgelopen donderdag één bekeken hebben die snel verkocht moest worden. De eigenaar ging emigreren en dus was de prijs zeer gunstig. Voor 6.500 euronen en een km-stand van 112000 mogen we niet klagen.  ;D   :) Nu maar kijken of deze "Bak" ook zo betrouwbaar is als onze ouwe "MITS" en hopelijk hebben we er nog vele jaren plezier van.  :)

4Koen63

Welkom hier Starbert :D


Ben benieuwd naar wat fotootjes van de Grandis (en van de Lancer uiteraard) :)
De Grandis is naar mijn mening ondanks een lelijk model (mpv..?) toch een prachtige wagen.


Veel plezier ervan en have fun hiero op 't forum!


Groet,


Koen

KissMyExhaust

Welkom Bert!

Ben erg benieuwd naar plaatjes :D

Gr Mark

Den_B(.(.)bSter

Heej Welkom !

Leuke wagen die Grandis rijd er zelf al bijna 2 jaar mee en vind het heel goed rijden ;)

John

Beste Starbert,
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Mooie prijs ook. Mocht je eens wat plaatwerk nodig hebben; bumper, deur, achterklep etc. dan heb ik wel wat voor je staan.
Groet,
John

starbert

Citim nga: John ne Qershor 25, 2012, 02:38:34 MD
Beste Starbert,
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Mooie prijs ook. Mocht je eens wat plaatwerk nodig hebben; bumper, deur, achterklep etc. dan heb ik wel wat voor je staan.
Groet,
John

Nu je het zegt: De achterklep heeft een klein deukje door een winkelwagen. Welke kleur hebben jouw onderdelen?


StoneColt

Ik vind de grandis geen lelijk model, mijn ouders hebben er ook een gehad, een 2.0 DiD, gechipt door mitsubishi zelf, helaas waren daar wel constant problemen mee.. de auto heeft twee keer in het buitenland stilgestaan hierdoor.
En ik vind de versnellingspook op een onhandige plaats zitten, tenzij je een automaatje hebt natuurlijk ;).

Maar, welkom!

starbert

Citim nga: StoneColt ne Korrik 02, 2012, 01:51:33 MD
Ik vind de grandis geen lelijk model, mijn ouders hebben er ook een gehad, een 2.0 DiD, gechipt door mitsubishi zelf, helaas waren daar wel constant problemen mee.. de auto heeft twee keer in het buitenland stilgestaan hierdoor.
En ik vind de versnellingspook op een onhandige plaats zitten, tenzij je een automaatje hebt natuurlijk ;) .

Maar, welkom!

Dankjewel. Dat is ook de rede dat ik geen Diesel heb genomen. Deze dieselmotor komt van Volkwagen en is minder betrouwbaar dan de MIVEC van Mitsubishi.


StoneColt

Nou, volgens mij had dat meer te maken met de kwaliteit van het "Power Pack" zoals dat heette, volgens mij gewoon een piggyback ECU erbij, die niet goed vastzat, wellicht gewoon met tape ofzo haha, geen idee. Maar hij trok wel lekker met 160pk, alleen de voorkant kwam te ver omhoog, waardoor je bij hard optrekken weinig grip en slingerend stuur kreeg.. te zachte vering ofzo.
Maar ik ben ook benieuwd naar foto's!

starbert

Foto's komen nog, maar de vrouw heeft vandaag de auto mee.  ???

starbert


ivan de verschrikkelijke

We hebben een grandis met de 2.0 d van vw, wel nog zonder dpf. Ondanks veel korte afstanden (mijn vrouw is huisarts)nog nooit problemen gehad. (in 4 jaar 65000 km). Wel goeie specificatie 505.01 olie om de 7500 km wisselen, om de 15000 filter. Wij kozen hiervoor omdat ik in het begin ondervond dat na 4 à 5000 km oliepeil licht begon zakken. Dus in plaats van continu bijvullen ...  We rijden wel op autoweg aan 120-130 in België, in 5e. Hij draait lekker continu zijn 3000 toeren. In 6e aan 2200 toeren vindt ik dat hij 'zwoegt'. Dus 6e wordt alleen sporadisch in Duitsland gebruikt bij 140+. Turbo/egr/blok/dichtingen  blijven mooi droog en vetvrij.
Tevreden tot nu toe. Hopelijk blijft dit ook voor U zo.