Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen - Koen, Eclipse 1G (1994)

Filluar nga 4Koen63, Nentor 28, 2011, 04:35:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Goeiedag!


Ik zal me bij deze even voorstellen:


Ik ben Koen, 19 jaar oud, kom uit Venlo en ben sinds twee maanden de trotse eigenaar van een Mitsubishi Eclipse van de eerste generatie.
Aangezien ik eindelijk foto's heb gemaakt van mijn auto vond ik het wel een strak plan om me even aan te melden bij dit forum,
zodat ik anderen wellicht kan interesseren met mijn auto en dat ik her en der nog wat kennis en feitjes over deze auto kan oppikken.


Genoeg over mezelf, door naar de Eclipse:


Het is een zwarte 1G non-turbo uit 1994.
Ik wilde per se geen rode omdat die meestal roze worden en omdat ik een zwarte gewoon mooier vind.
Ook heb ik specifiek voor deze gekozen omdat deze een leren interieur heeft, een optie die ik nog niet vaker ben tegengekomen bij een 1G.
Staat momenteel vrij veel op de teller, 261.xxx, maar technisch is daarvan niets te merken, hij loopt als een tiet!
Uiterlijke staat is op een paar kleine plekjes (o.a. steenslag en wat doffere lak her en der) vrij goed voor zo'n oude auto met deze kilometerstand.
Verder is de auto nog compleet origineel, het enige wat voorlopig op mijn "to do lijstje" staat zijn gele mistlampen (nadat ik deze eerst correct heb aangesloten) en een katvervanger.


Foto's zijn te zien op https://partyflock.nl/album/566019/7504319.html
heb geen zin om alle foto's te gaan verkleinen tot max. 128 KB/stuk zodat ze hier te zien zijn :P

Eagle1982

Hallo Koen,


Welkom hier.
Nette wagen inderdaad.
Ziet er goed.


Wat betreft die "mistlampen", laat me raden, die schakelen alleen in op grootlicht?
Dit schijnt zo te horen en zijn het dus geen breedstralers maar verstralers en zijn ze dus goed geschakeld.
Er is op dit forum ergens eerder aandacht aan besteedt.


Als het anders geschakeld is als hierboven beschreven dan zou het inderdaad wel eens zo kunnen zijn dat er iets niet in de haak is.


Maar stel je vragen gerust hier op het forum, er is hier genoeg hulp van mensen die weten van de hoed en de rand.




Veel plezier hier en met je ride en veel veilige kilometers toegewenst.

4Koen63

Hee,


bedankt voor je reactie.


+ Inderdaad, mijn "mistlampen" schakelen alleen in met grootlicht.
Wel handig dat je me dat verteld, ik dacht inderdaad dat er iets mis was met de bekabeling of een zekering o.i.d., bedankt, kan ik alweer een dingetje afstrepen.

Azrael


Chaoth


Myristica

Hoi Koen!
Wauw, hij ziet er inderdaag nog erg goed uit, is je interieur ook in zo'n goede staat?
Ik heb ook een zwarte 1G die net de 260.xxx is gepasseerd :)

Space Star 1.6

Welkom  ;)

Mooie auto hoor ;)  lekker oringeel laten  :)

4Koen63

Hey Myristica


Allereerst bedankt :)
En ja, het interieur ziet er ook nog heel goed uit als je bedenkt dat er al voor 26x.xxx kilometer aan kont opgezeten heeft, ik zal zodra mijn radiootje erin zit ook wat interieurfoto's maken  :)
Vorige eigenaar heeft veel zitten klooien met radio/telefoon/versterker e.d. waardoor ik zit opgescheept met een Amerikaanse aansluitstekker, en van deze stekker naar ISO hebben ze nergens zo liggen dus moet ik als ik tijd heb zelf aan de slag met kroonsteentjes...


Maarja, alles voor de Eclipse, voorlopig kan ik alleen nog genieten van de muziek die uit het vooronder komt haha!  ;D

4Koen63

+ Hij blijft op de gele verstralers en de katvervanger compleet origineel ja.


Ik laat alle "haters" die willen dat ik die "lelijke" velgen lekker wazelen  :P
Origineel issie het mooiste, en blijftie waarschijnlijk ook het meeste waard.
Alleen na de winter even een klein roestplekje rechtsvoor bij de dorpel wegwerken (voorlopig gelukkig de enige roestplek!) :)

Space Star 1.6

Juist oringeel = oringeel  :)  laat die haters lullen  ;D

Mijn space star had echt wagelijke wieldop zag niet uit  :P  lm velgen onder  :)  de rest is alles oringeel op 1 ding na: dashboard is blauw verlicht :)

Myristica

Toch geen kroonsteentjes  ???  je geeft me nog een hartverzakking haha
Bij mijne was ook vanalles en nog wat aan elkaar geprutst met kroonsteentjes, wat een miserie!
Ik zou zeggen soldeer het aan elkaar en doe er krimpkousjes over, veel netter en veiliger. Als je wil kan ik wel eens een foto posten van mijn radio kabels (daar moest ook nog een ISO stekker aan) dan moet je zelf niet alles zitten door te meten om uit te vinden welke kabeltjes er aan elkaar moeten..


Ben benieuwd naar je interieurfoto's! :)
Mijne is ook nog wel redelijk, alleen van het paneel onder het stuur begint de bekleding goed los te laten :p

4Koen63

Haha, laat die haters praten! xD


Wieldoppen zijn echt not done nee, dan kun je nog beter je stalen velgen wit spuiten. (lijkt me trouwens best tof voor in de winter o.i.d.)


Evelien:


Excuses voor mijn eigenwijsheid, maar ik heb de kroonsteentjes en alles al klaarliggen.
Ik heb ook al op Internet gezocht over hoe in die Amerikaanse stekker de kabeltjes zitten aangesloten, en gelukkig betekenen daar de kleurtjes van de kabels hetzelfde als hier, dus aansluiten zou niet moeilijk moeten zijn.


Ik zal binnenkort interieurfoto's maken! Denk dat jullie allemaal vrij benieuwd zijn haha, ben in ieder geval zelf nog geen andere 1G tegen gekomen met leer! (fabrieksaf, zelfs in de originele dealerfolder staatie zonder leer afgebeeld  :P )


En idd, zo nu en dan piept en kraakt er wat of zit er iets niet helemaal recht meer, maar dat is voor mij nu niet het belangrijkste  :P  Ik ben ook maar een arme student, betaal qua vaste lasten al genoeg voor de auto (staat op eigen naam, hiep hoi!), dus voorlopig wil ik 'm rijdend en APK-waardig houden, al die details komen later wel  :)  Rij 'm denk ik helemaal op en koop daarna een dikke 3000GT Twin Turbo  8)

Azrael

Bij mij moest ik er ook zelf een ISO stekker aan solderen, hadden we nog liggen dus kostte voor de rest niks. zit er zelf nog aan te denken om de antenne draad te schakelen, dan kan ik wanneer ik van de usb muziek speel de antenne naar beneden laten gaan.

4Koen63

Mijn antenne zit voorlopig nog constant naar beneden, maar dat zal wel komen omdat ik nog geen radio heb aangesloten  :P

Prowler

Neee, geen kroonsteentjes  :'( .


Als ik daar allen maar al aan denk krijg ik al flashbacks naar een auto van een vriend.
Die had ook kroonsteentjes gebruikt en ik moest het op een dag eens allemaal netjes gaan fixen:





Maar sowieso welkom hier op het forum en mooie 1G heb je :D.
Heel veel plezier alhier  8)