Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Jimmy - Mitsubishi Eclipse 1994 (1G)

Filluar nga Aozora, Nentor 12, 2011, 10:04:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Evo driver

check je bougiekabels eens die willen nog wel eens doorslaan

Aozora

Vandaag weer eens lekker stukje gereden, niks aan de hand tot dat ik thuis kwam. >:(
Deed de motor uit en de sleutel uit het contact toen ik opeens een elektro motortje hoorde draaien en krassen.
Het bleek de elektrische antenne te zijn, hij wil niet meer naar beneden zakken als ik de radio uit doe, als ik de
auto weer op contact zet en de radio aan druk dan gaat de antenne weer netjes omhoog maar zodra ik hem uit
zet dan blijft ie halverwege hangen en blijft het motortje nog een tijdje na draaien. Erg vervelend en nu het donker
is kan ik ook niet zoveel zien. Zal er morgen eens goed naar kijken en als jullie tips hebben dan hoor ik ze uiteraard
graag!  ;)

jesse2g

Gewoon antenne om hoog laten staan en stroom naar het motortje onderbreken door de connector eraf te halen ;) Zit onder een kap in je achterklep.

4Koen63

http://link.marktplaats.nl/504949947

Misschien handig, aangezien jij werk had aan je remmetjes..? ;)

Aozora

Bij mij dienen de schijven en blokjes vervangen te worden:P Zal dan ook gelijk de klauwen eens controleren!

Aozora

Wat ik mij nou wel eens afvraag, zijn er onderdelen uitwisselbaar tussen een Eclipse en een ander model Mitsubishi?
Er staan bijvoorbeeld genoeg Galantjes op de sloop maar een Eclipse vinden kun je wel vergeten.  :P

4Koen63

http://link.marktplaats.nl/515108153

Onderdeleeenn!!
Weet neit zeker, maar denk wel dat het e.e.a. uitwisselbaar is, aangezien de Eclipse op basis is van de Galant ;)


4Koen63

Gewoon elke week een keertje checken,
dat doe ik in ieder geval, god weet wat je tegenkomt ;)

En graag gedaan :)

Aozora

Vandaag uitlaatje gelast, klinkt gelukkig weer zoals het moet! Gelijk ook ff de velgjes gepoetst, moesten achter
sowieso er af voor het lassen. Maar goed zag gelijk dat de schijfjes en blokjes nu wel heel nodig aan vervanging toe zijn.
Weet iemand waar ik zo goedkoop mogelijk achter remschijven en blokjes kan halen/bestellen voor een Eclipse 1G??
Mijne zijn zo krom als een banaan >:(

Aozora

#70
Nou na de schijfjes nu weer een probleem, de blower/aanjager werkt op geen enkele stand meer. ???
Tijdens het rijden besloegen de ramen een beetje dus zou hem een standje hoger zetten, tevergeefs
want hij werkt nu dus niet meer. Ik heb de zekeringen al nagekeken maar die zijn allemaal nog goed.
Is de aanjager overleden of misschien een weerstandje of een relais?

ff een update, de airco en de achterruitverwarming werken ook niet meer, als ik deze aan zet gaan de
lampjes ook niet branden... :(

4Koen63

Aii, dat zijn de minder leuke berichjes.. :(
Maar ik kan je hier niet mee verder helpen ben ik bang.
Bij de aanjager zou je trouwens inderdaad de weerstandjes even moeten checken ;)

Aozora

#72
Sinds deze week doet de verwarming, achterruitverwarming en de airco het weer perfect zonder dat ik er wat aan heb gedaan.
vorig weekend reed ik de auto de garage in om de achterste schijven en blokken te vervangen en verrek alles werkte weer! Tot nu
toe werkt het nog steeds dus het is mij nog steeds een raadsel.. Maar de auto rijdt weer perfect met de nieuwe schijfjes en blokjes
en heb nog een paar dingetjes op de planning.  ;D

- Nieuwe Radio inbouwen
- Speakers vervangen
- Sub + versterker inbouwen
- Olie + filters vervangen
- Motor flushen
- Gasdempers van kofferbak vervangen
- Veerpootbrug
- Euvel verhelpen dat motor afslaat bij koude start
- Op zoek naar katvervanger en mooie einddemper
- Lampjes van verwarming enz vervangen

Heeft iemand toevallig ook ervaring met het inbouwen van Xenon in klaplampen? Kan er op internet weinig over vinden...

4Koen63

Inbouwen van xenon heb ik geen ervaring mee.
Maar als ik heel eerlijk ben lijkt het mij persoonlijk niet echt mooi, geeft een "raar" contrast met de toch redelijke 'old-school' styling van de auto.
Dan zou ik er gele lampjes inzetten :D
Leuk lijstje heb je nog, als dat allemaal klaar is (en gelukkig niet zo gek duur afhankelijk van hoe ver je wilt gaan met je audio) heb je een hele nette Eclipse! :D
Ik heb in de hoedenplank 2x 450 Watt zitten, meer niet. Ik hou de muziek ook graag op de achtergrond  :)

Aozora

#74
Ja dat ben ik met je eens, maar ik ben niet helemaal tevreden over de lichtopbrengst van de lampen terwijl er toch al
dure philips lampen in zitten. De audio valt ook wel mee, ik moet nog steeds mn eigen radio + sub + versterker inbouwen
maar toen ik de auto had gekocht had ik er nog geen zin in, nog steeds niet trouwens... :P Maar mn vriendin krijgt dit weekend
haar nieuwe autootje (Peugeot 106 sport) en daar ga ik de radio inbouwen die nu in mn Eclipse zit. Ook heb ik het to do
lijstje aangevuld met de lampjes van de verwarming enz. Die zijn helaas overleden...