Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Jimmy - Mitsubishi Eclipse 1994 (1G)

Filluar nga Aozora, Nentor 12, 2011, 10:04:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Aozora

@ 4Koen63 : De bakolie moet ik inderdaad ook maar eens verversen, als de auto warm is schakelt
het wel een stuk soepeler. Weet je nog wat je ongeveer kwijt was bij de dealer? Motorolie heb ik
nog steeds 10w40.

4Koen63

Versnellingsbakolie verversen was alles bij elkaar 80 euro.


Maar mocht je naar de dealer gaan voor écht alleen de bakolie ben je waarschijnlijk goedkoper uit, want bij mij hebben ze ook nog tijd verspild met het proberen mijn airco af te vullen,
wat laterna niet leek te lukken vanwege een Amerikaanse aansluiting?
(Iemand anders dit ook meegemaakt met de airco?)

Aozora

Oké, dan zal ik binnenkort eens een afspraak maken voor de versnellingsbakolie.

De airco van mij doet het wel en heeft ook 2 standen, het knopje kan ik indrukken
tot het lampje oranje is of nog verder indrukken tot dat het groen is. Ik heb verder
geen ervaring met het afvullen van de airco, als ik voor de olie ga zal ik ook gelijk
ff vragen of ze er naar willen kijken.

4Koen63

Weet jij toevallig waar de oranje en groene stand voor is?

Aozora

Ik denk dat het te maken heeft met de werking van de airco pomp, als het knopje groen
is hoor ik de airco ook meer maar ik weet het niet zeker. Ik heb helaas ook geen instructie
boekjes bij mijn Eclipse...

4Koen63

Ik heb helaas ook geen werkplaatshandleiding/gebruikershandleiding o.i.d. van de Eclipse,
toch maar een keertje langs de dealert vragen of ze die hebben of kunnen nabestellen.

Aozora

Op internet zijn wel werkplaatshandboeken te krijgen van o.a. Haynes, ze zijn wel Engelstalig maar
iets is beter dan niets!

4Koen63

Inderdaad, die had ik ook al gevonden.
Maar ik probeer toch eerst een Nederlandstalige te scoren  :)

Aozora

Weet je toevallig ook waar de kleur code staat? Want mijn spoiler is wat dof geworden en ook
een paar plekjes op het dak.

4Koen63

De kleurcodes staan achterop de originele dealerfolder, maar die ligt nou in de auto dus dat ga ik vanavond niet meer voor je checken als je 't neit erg vind. (auto is helemaal ingepakt, vandaar)
Maar als ik 't goed heb, zo uit m'n hoofd is 't iets met X13, maar ik weet het niet zeker ;)

Aozora

Geen probleem, het heeft geen haast hoor.
Ik ben van plan om de doffe plekken aan te pakken als ik er een keer tijd en zin in heb,
maar met dit weer zal het wel na de winter worden.. :P
Als je de kleurcodes weet dan hoor ik het wel van je.

4Koen63

De mijne is hier en daar ook inderdaad een beetje dof, heb het poets- en waxspul wel klaarliggen maar dat zal ook pas naar de winter worden ja!
Maar alssie echt te vies is rij ik 'm door een wasstraat met hotwax, dit schijnt op microscopish niveau minder krasjes in je lak te veroorzaken (i.v.m. zogenaamde "schone" sponsjes).

Azrael

De airco is van een oud systeem, de [goede] aircovuller heeft daar gewoon koppelingetjes voor liggen.  Franklin van Aircoconcept heeft dat voor mij gedaan, koppeling kreeg ik voor niks, betaalde alleen voor het vullen en lekkage zoeken in mijn geval.
Heb zelf wel een onderhoudsboekje, ik zal even kijken hoe dat zit met die airco want ik vroeg het me ook al af.
Kleurcode hoort ook onder de motorkap te staan, zal morgen even kijken of ik het kan vinden en dan leg ik het uit.

Evo driver

De ene stand is een eco stand en slaat in wanneer nodig en de andere slaat in en slaat uit wanneer hij op temp is.

gr. remco

Azrael

Je zegt nu hetzelfde geloof ik...
Bedoel je eerste standje is dat hij uit gaat wanneer hij het interieur op de gewenste temp heeft en de tweede stand gaat door no matter what ? :P