Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Jimmy - Mitsubishi Eclipse 1994 (1G)

Filluar nga Aozora, Nentor 12, 2011, 10:04:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Aozora

Hallo Iedereen,

Ik ben in het bezit van een Mitsubishi Eclipse 2.0 16v 1G  uit 94 en heb een paar vraagjes.

Sinds kort als ik de auto met koude motor start wil die gelijk afslaan, het toerental zakt gelijk naar beneden,
als ik een stukje heb gereden blijft de motor wel stationair draaien rond de 900 toeren. Bij warme motor is
er niks aan de hand en draait hij na het starten gelijk rond de 1000 toeren. Heeft iemand een idee hoe ik
dit kan verhelpen? aangezien het mindere weer er ook aan komt heb ik weinig zin om constant met het gaspedaal
te moeten spelen om de motor draaiend te houden.

Verder heb ik nog een vraagje over de verlichting: Als ik de auto in z'n achteruit zet brand het achteruit rij licht niet,
als ik hem dan in z'n vrij zet gaat het lampje wel heel kort branden. Ook het mistachterlicht + het 3de remlicht brand
niet dus ik denk dat het misschien slecht verbonden is of iets dergelijks, als iemand hier meer over weet dan hoor ik het graag.

Als laatste vraag misschien een hele domme maar ik kan het knopje niet vinden van de voorste mistlampen.. :P

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat informatie.

Groeten,

Jimmy

Wieger

uuh hier ook vraagje , waarom stel je niet voor en maak je een eigen topic aan ?

Wim

Ik heb het bericht van Jimmy gesplitst van het topic van Myristica. Het is wel de bedoeling dat iedereen zijn eigen topic aanmaakt als hij of zij zich gaat voorstellen en daarbij zich dus niet gaat voorstellen in het topic van een ander. Het wordt anders zo onoverzichtelijk.
lid van het bestuur van de Mitsubishi Owners Club


Mitsubishi ASX 1.6 Intense 2011
Mitsubishi Lancer 2.0 Intense Wagon G3 2007     
Mitsubishi Space Star 1.6 Comfort 2002
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi 1997
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi 1993
Mitsubishi Colt 1.5 GLi 1991

Aozora

#3
Mijn fout, ik zal mijzelf bij deze gelijk even voorstellen.
Ik ben Jimmy, 22 jaar en ben woonachtig in Heerenveen.
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een zwarte Mitsubishi Eclipse 2.0 16v uit 94.
Binnenkort zal ik ook wat foto's toevoegen zo dat jullie mijn wagen natuurlijk kunnen zien!  ;)

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Groeten,

Jimmy

Azrael

Hey Jimmy,

De auto heeft geen achtermistlichten alleen voor, de schakelaar hiervoor zit links naast je tellers.
Als het 3de remlicht niet gewoon het lampje is, is het waarschijnlijk een draadbreuk in het rubberen slurfje tussen je achterklep en de rest van je chassis, dit zit bovenaan bij de scharnieren, even die slurf oprollen en zoeken naar een gebroken draadje.

foto's zijn altijd gewaardeerd :P

Eagle1982

Hey Jimmy,


Welkom hier.


Wat betreft het met koude motor niet willen blijven lopen zou wel eens de koudstart thermostaat kunnen zijn.
Stappenmotor (nullastregeling) zou je ook even kunnen controleren po gangbaarheid.


Wat betreft de verlichting, is al even aangegeven door Azrael.
Verder zou je even de massa kunnen nalopen, dit wil ook nog wel eens een probleem zijn.




@ Azrael:


Weet je zeker dat er achter geen mistlicht zit?
Jimmy geeft namelijk aan dat hij de schakelaar voor de Voortste lichten niet kan vinden, zou kunnen zijn dat er dummy's in zitten.
Maar volgens mij is het verplicht (toelatingseis) dat iedere auto die hier in Nederland rijdt ( ofwordt ingevoerd), aan de linkerachterzijde (of in het midden) voorzien is van een mistlicht en in de cockpit een indicatie heeft.
Voor is niet verplicht.

Aozora

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb inderdaad achter onder de bumper een tweetal lampjes zitten, 1 is als het goed is
voor het mist achterlicht en de andere voor het achteruit rijlicht.

Over het mist voorlicht, deze gaat wel aan als ik de stand op dimlicht heb en dan groot lichtaan doe.
Naast de tellers heb ik 3 knopjes, van boven naar beneden is dat volgens mij het knopje
om de klaplampen handmatig omhoog of naar beneden te doen, mist achterlicht?? en de regeling
van het dashboard verlichting.

Ik zal de koudstart thermostaat en de stappenmotor even controleren, ik heb dit weekend ook
een flesje Wynn's Injector Plus Cleaner gehaald en merk al een klein verschil, met koude motor
start hij nu wel beter. Is het trouwens normaal dat de temperatuur meter van de motor onder
deze weersomstandigheden niet verder komt dan net over de kwart? Ik ben gister van Heerenveen
naar Beverwijk gereden en de temperatuur meter kwam niet hoger.

Ook heb ik voor jullie een aantal plaatjes geschoten!  8)








Eagle1982

Icoontje is vrij simpel af te lezen:


Staat het (mist) golfje voor het lampje is het je mist voorlicht.
Staat het (mist) golfje achter het lampje dan is het je mistachterlicht.




Dat de meter niet hoger komt dat klopt wel.
Doordat de rijwind veel kouder is dan in de zomermaanden koelt je koelvloeistof door de radiateur veel verder af en blijft de motor dus koeler.


Het mistachterlicht wil pas inschakelen wanneer de hoofdverlichting gevoerd wordt.
De Mistlichten voor moeten zelfs met gesloten klaplampen kunnen ontsteken als het stadslicht maar gevoerd wordt.
Officieel mogen andere combinaties ook niet.
Mistlicht mag alleen gevoerd worden in combinatie met stadslicht bij een zicht minder dan 50m.
Bij dim of grootlicht kan het mistlicht wel geschakeld worden, maar mag niet als zodanig gebruikt worden.
Ze kunnen en mogen je hiervoor bekeuren.


Aozora

Zoals op de foto te zien is staat het mist golfje rechts van het lampje dus is die voor het mistachterlicht
als ik het goed heb. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar krijg de mistlampen niet aan.
Alleen als ik dimlicht voer en daarbij grootlicht aan doe gaan de mistlampen voor wel spontaan branden.
Ook als ik dimlicht voer gaan de stadslampen aan, ik weet niet of dit standaard is.

Ik heb helaas geen gebruikers handleiding anders had ik het zelf even snel opgezocht aangezien ik de
combinatie stadslichten en mistlampen voor mooi vind staan en het reuze handig is nu het elke keer zo mistig is!  ::)

Eagle1982


Dat zou inderdaad duiden op mistachterlicht, als het goed is zou je ergens een oranje indicatielampje moeten zien wanneer je die inschakeld.

De stadslichten branden sowieso wanneer er handmatig verlichting ingeschakeld wordt.
Het zou kunnen zijn dat de mistlampen door een knutselaar gewoon bij de andere verlichting op zijn geknoopt.
Dan zou ik het er handig afhalen en apart gaan schakelen, want zo kom je niet door de APK en loop je het risico om bekeurd te worden.






Azrael

Aha, bij mijn auto zitten er 2 achteruitrijlichten naast het kentekenplaat, hier is ruimte vanwege de minder lange amerikaanse platen. In mijn geval is er geen mist achterlicht, en zit er links alleen de schakelaar van het dikken van de dashboardverlichting.

Zoals eagle zei, ik denk dat een knutselaar/prutser hier mee bezig is geweest. Dan zal je met een spanningszoeker op zoek moeten gaan naar het door het relais aangestuurde draadje voor de mistlampen.

Evo driver

Van welk jaar is je eclipse want misschien heb je er nog geneens 1 nodig voor de apk.

gr, remco

Eagle1982

Citim nga: Evo driver ne Nentor 15, 2011, 01:41:41 MD
Van welk jaar is je eclipse want misschien heb je er nog geneens 1 nodig voor de apk.

gr, remco
Onder zn avatar staat dat de wagen van 1994 is.


Maar volgens mij is het vanaf 1997 verplicht.
Als ie erop zit moet ie het doen.


Aozora

De auto is inderdaad van 94 maar is ingevoerd in 2002 dus dan zou die dus moeten werken voor de apk.

Erik 1G

Hallo,

Volgens mij heb je voor helemaal geen mistlichten. Onder de klapkoplampen heb je stadslichten, en de lampen onderin vormen het grootlicht. Zo kun je seinen zonder dat de klapkoplampen omhoog hoeven te komen.
Verder heeft je auto standaard geen derde remlicht. In de achterspoiler zit alleen een glasplaatje. (De amerikaanse uitvoeringen hebben wel een derde remlicht).
Mijn Eclipse werd op een gegeven moment nauwelijks meer warm. Toen was de thermostaat stuk. Na vervanging was de temperatuur van de warme motor zomer en winter hetzelfde. Ook al is het buiten wat kouder, de temperatuurregeling zou de temperatuur op hetzelfde constante niveau moeten houden.
Verder heb ik ook meegemaakt dat het stationaire toerental zo laag werd (als je bijv. voor een verkeerslicht moest stoppen), dat de motor bijna afsloeg. De stappenmotor bleek het euvel te zijn. Vervangen door een exemplaar dat ik bij van Deijne heb gekocht en het was opgelost (een nieuwe van de Mitsubishi garage was nogal duur).

groeten, en veel plezier met je Eclipse.

Erik