Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Hoi iedereen

Filluar nga Marv666, Tetor 03, 2010, 01:18:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Marv666

Ten eerste: hallo iedereen, ik heb gisteren mijn eerste auto gekocht, en ik dacht laat ik maar eens op een forum gaan, dus bij dezen. Ik zal ff wat over mij vertellen:

De naam is Marwin Jansen.
Ik ben 18 jaar oud, studeer HTS Autotechniek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), en ben nu met het tweede jaar bezig. Ik heb sinds 24 augustus jongstleden mijn autorijbewijs (ben nu met het motorrijbewijs bezig), en sinds gisteren heb ik dus een auto, namelijk een Mitsubishi Galant 1600 GLX uit 1983. Wat verdere informatie over mijn auto: iets meer dan 90.000 op de teller, Sinds 2009 rijdt de Galant rond in Nederland, daarvoor in het bezit geweest van een oude Duitse man. Het interieur is volgens mij zo goed als nieuw. Ik kijk niet dagelijks onder een motorkap, maar technisch ziet het er allemaal ook goed uit, voor zover ik weet werkt alles ook gewoon. Er is een klein plekje met roest te vinden aan de voorkant boven de rechter koplamp en voor de rest is de Galant helemaal roestvrij. Ik weet niet wat de regels zijn wat betreft het posten van foto's, dus om het overzicht te bewaren heb ik wat foto's in de spoiler hieronder gezet.

Als iemand nog iets wil weten/melden over mij of mijn auto, doe het gerust.

[spoiler:2sy4oeoh][/spoiler:2sy4oeoh]

MiTsU

#1
Welkom op het forum

Evo driver

#2
ziet er goed uit !!! en welkom hier

CarismaGDI

#3
Welkom! das een mooie ouwe kar :D

Jelle

#4
Welkom hier!
Dat is een hele stoere Galant!
Vooral die velgen met die diepe velgrand erin is gaaf :!:

Robbert

#5
Welkom! :D

Mooi Galant! weer een klassieker rijker op dit forum. In dit type Galant ben ik opgegroeid m,n ouders hadden ook een 1.6 GLX maar dan bordeaux rode, kenteken weet ik nog precies "GK-33-ZN"
Jou wagen heb ik wel eens op marktplaatst zien staan. De GLX uitvoering is lekker compleet. De koplampwissers is een bijzondere optie die alleen standaad op de 2.0 GLS werd geleverd en voor overige modellen een optie was. Kortom je hebt een leuke bijzondere klassieke Mits! Veel plezier ermee 8-)  

Ps: Foto,s posten mag altijd, en hoeven niet in een appart linkje hoor.

Groeten Robbert

Marv666

#6
Bedankt iedereen, veel reacties. Ik zal binnenkort nog wel wat foto's o.i.d. uploaden.

Niels

#7
Hoi Marwin, welkom!
Mooie auto. Mijn vader zijn eerste Mitsubishi was zo'n 1.6 GLX, maar dan in het wit en... MET koplampwissers! Origineel was het een Belgische Galant. Kwam uit de lease bij het bedrijf waar mijn vader werkte (de Galant was van een Belgische manager). Luxe bak, met voor die tijd luxe stereo; radio met aparte autoreverse cassette speler. De 'strip' tussen koplampen en motorkap kon nogal roesten, omdat daar nooit iemand met tectyl kwam.... Mijn vader heeft die strip op een gegeven moment behandeld en rood gemaakt. Grapig dat een enkeling dacht dat het een politieauto was.... Rijdt wellicht nu nog ergens rond in Egypte.

Veel plezier met de Galant en koester hem (en origineel houden he  ;)  ).

Marv666

#8
Bedankt voor de reactie, ik weet niet of hij nog helemaal origineel is, maar ik laat hem in ieder geval in deze staat, ik verander niet eens de cassettespeler (hoewel ik toch cd en dergelijke wil beluisteren, maar daar heb ik al iets op gevonden: een cassette adapter) :P. Ik probeer hem natuurlijk wel zo mooi mogelijk te houden, dus als iemand goede tips heeft om die enkele roestplek (volgens mij is het alleen maar een blaasje) van ongeveer anderhalve centimeter doorsnede weg te krijgen, geef ze gerust.

Niels

#9
Marwin,

Roest wegkrabben, opschuren en met Fertan behandelen (evt. twee keer). Wel goed de instructies opvolgen, anders werkt het niet voldoende. Daarna primer en evt. klein beetje plamuur om plekje mooi glad en egaal te maken. Tenslotte spuiten in de juste kleur  :mrgreen:

Andere tip: Bij elke wasbeurt goed inspecteren of er niet ergens nieuwe plekjes opduiken. Je weet maar nooit. Het blijft een oudere auto die niet geheel roest-ongevoelig is  :( .

Joeri

#10
wow, sjiek dat er terug een klassieker bij komt
veel succes met je wagen :!:

Wieger

#11
mooie originele galant wel grappig dat iemand dit als eerste auto kiest  ;)
mijn eerste auto is een colt en die heb ik nog  8-)

sp1046mhs1

#12
Welkom met je prachtige auto!  8-)

Ik denk dat forum-vriend GTI-tje ook wel met enige herinneringen zal komen...  :D