Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Morgen spannende dag!

Filluar nga stekelzak, Gusht 28, 2010, 06:00:27 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

stekelzak

Hallo allemaal!

Ik zal me even kort voorstellen nu ik toch een topic open ;) Ik ben Laura, 19 jaar en al tijden heb ik een Lancer op het oog. Toegegeven, ik ben al vanaf 1998 een Imprezafan en de overstap naar de WRC-concurrent voelt toch een beetje als een Ajacied met een seizoenskaart voor PSV  :lol: Maar stiekem vind ik de Lancer nog mooier ook, haha. Ik heb echt een zwak voor Japanse sedans van eind vorige eeuw, dus dit voelt echt als de perfecte auto op het moment.

Afijn, waar ik m'n topic eigenlijk voor opende: Morgen ga ik kijken voor een Lancer (heb het hiernaast al ingevuld ;) ). Heb een mooie gezien bij een particulier, met onderhoudsboekje en regelmatig onderhoud. De auto is uit eind 1996, het nieuwe oude type dus ;) . Waar moet ik op letten bij de aankoop, wat zijn de zwakke plekken van een Lancer? Ik weet in theorie wel hoe ik een auto moet 'keuren', hoe ik kan testen of de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn en zo, maar omdat het m'n eerste auto wordt en ik ook nog nooit in een Lancer gezeten heb, vraag ik me af waar ik extra aandacht aan moet geven.

Ik neem m'n vader mee, die weet hoe het hoort te voelen in een benzinewagen, maar die heeft ook nog nooit in een Lancer gezeten en heeft ook niet extreem veel verstand van auto's. Dus algemene tips zijn ook welkom, wat ik nog meer kan testen behalve controleren op roest, ongelijkheden aan het plaatwerk (naadbreedtes, kleurverschillen, deukjes), hoe de banden eruit zien, de electronica, de vloeistofpijlen, rateltjes en tikjes, het optrekken in 2e en 3e versnelling zonder slippende koppeling, hard remmen, de uitlijning bij het rijden... Dat zijn een beetje de dingen die op het eerste oog opvallen natuurlijk. Distributieriem en V-snaar zijn pas vervangen.

Samenvatting: Waar moet ik nog meer op letten bij de aankoop van een Lancer, en wat zijn de zwakke punten van dit specifieke model?

Chaoth

#1
Hallo... Je koopt een Mitsubishi, die heeft geen zwakke plekken!  :twisted:

Neehoor, grapje. Je hebt zelf al mooi wat opgenoemd qua controlepunten. Ik rijd zelf ook in een Lancer uit 1996 en heb niet echt opmerkelijke dingen meegemaakt. Bij mij lekt het stuurhuis, maar dit schijnt (helaas voor mij) bijna nooit voor te komen.

Er zijn vast wel andere leden van het forum die er meer over kunnen vertellen, maar zelf heb ik positieve ervaringen met mijn auto. Wat mij de laatste tijd vooral op kosten jaagt zijn de slijtende delen, zoals de wiellagers en fuseekogels.

stekelzak

#2
Haha ik had ook  nooit wat gelezen over typische Lancer problemen nee, maarja anders had ik het ook niet gevraagd :P

De slijtende onderdelen komt meer door de kilometers die de auto gemaakt heeft, neem ik aan? Die ik op het oog heeft, heeft een aantrekkelijke 90000 op de teller (en aangezien er onderhoudsboekjes bijzitten, neem ik aan dat daar niet mee geprutst is) dus hopelijk nog geen last van te veel slijtage door het rijden.

Om het stuurhuis te bekijken, moet het stuur eraf denk ik of niet? Of is dat makkelijker te zien?

Chaoth

#3
Stuurhuis ligt in de motorruimte   :mrgreen:  :lol:

Evo driver

#4
Welkom hier

Anders heb ik ook nog een mooie 1.6 voor je te koop ala evo style opgebouwd voor niet al te veel geld kijk maar in het tekoop topic.

gr. remco

bugsvoyager

#5
nou stekelzak eerst zeg ik welkom op het forum.
verder leuk dat je voor mitshubishi neem.
enne neem aan dat je een dame bent als ik zo aan je naam zie.

de meeste belangrijke punten heb je al genoemd.
inderdaat meest aandacht punt is toch wel de slijtage.
verder ik heb wel kleine negatieve dingen gehoord maar dat zijn electronica probleempjes.
ramen die electrisch niet open en dicht gaat of de knoppen die niet echt meer werken.
daar moet ik mijn mening bij zeggen een klein beetje zwak in electronica
maar verder zijn ze erg prima.
als electronica geen problemen zijn ja dan zeg ik de rest ook goed is gewoon nemen.

als er een airco in zit effe testen.
ook als het buiten koud is effe aan zetten en maximale stand van 30 min.
als je neus begint te vriezen is het goed :mrgreen:

succes en hopen dat we je snel hier op forum zie

Chaoth

#6
IK heb zelf geen ervaring met falende elektronica. Alles doet het nog prima :)

Jelle

#7
Citim nga: "bugsvoyager"enne neem aan dat je een dame bent als ik zo aan je naam zie.

Stekelzak??? :lol:  :oops:   ;)

Geintje, ook welkom hier!
Sorry zoveel kan ik je niet helpen met de Galant, omdat ik deze simpel weg niet gereden heb :roll:
Maar ach, een forum is natuurlijk altijd handig :D

Joeri

#8
heb de colt versie gehad en nooit noemenswaardige problemen gehad
wel moet je zien of de motor tikt
de 1300 moest zenuwachtig gereden worden, dus niet te constant, dan krijgt het blok te weinig druk op de olie en smeert het niet goed meer
dus ideaal als je veel korte en af en toe lange stukken doet, maar niet ideaal als snelweg-cruiser  :idea:
 :arrow:  je kan het altijd oplossen, moest veel snelweg toch het plan zijn, door een olie-druk-meter

stekelzak

#9
Dank jullie wel :D

Ik had de berichten nog gelezen voor ik vertrok maar niet meer gereageerd. De auto zag er prima uit, was altijd goed onderhouden (al waren de onderhoudsboekjes niet helemaal bijgehouden, maar de sticker onder de motorkap klopte wel en was ook niet gloednieuw). Onder de motorkap was alles schoon, geen lekkages zo op het eerste oog. Allemaal netjes, van binnen ook. Geen rare tikjes of rammeltjes, remmen/gas/koppeling werken goed, hij trekt of slipt niet. Hij rijdt superlekker, ziet er prima uit, voelt goed aan. Met andere woorden, ik ben de trotse nieuwe bezitter :D

Ik zal morgen foto's maken als hij opgedroogd is, want hij heeft best flinke buien te voorduren gehad onderweg. ;)

Ik ben er heel blij mee in ieder geval nu :D

sp1046mhs1

#10
Ha Laura aka stekelzak,

Welkom & proficiat met je nieuwe aankoop. Zelf heb ik een Lancer 1.3GLi uit 1997 gehad. Op LPG-G3. Een perfect beestje, heel erg veel plezier van gehad. Ook de Colt 1.5GLXi uit 1990 behoort tot mijn historie.
Helaas was ik genoodzaakt de Lancer eruit te doen ivm gebrekkige ruimte voor kinderzitjes (3 is teveel voor de Lancer), maar ergens heb ik giga veel spijt dat ik de Lancer eruit heb gedaan. Ik ben nl. overgestapt naar een malle Fransoos...  fuckneehe

Veel plezier alhier!

Menno aka sp1046mhs1

PS:
het is hier nu droog, dus knallen die foto's en plaatsen, SVP...  :lol:

Wieger

#11
over die elektrische ramen kan ik meepraten die word aangedreven door een kabel en die willen wel eens knappe .
dus niks elektronisch maar mechanisch ;)
Verder moet je ze goed warm draaien op bedrijf temp .
die van mij heeft al dik 267xxx op de teller dus je hebt nog ff tegaan ;)

Goeie km :D

stekelzak

#12
De mijne heeft geen elektrische ramen dus dat kan niet kapot ;) Ik heb liever een auto zonder al die poespas, des te minder electronica kan er stukgaan.

Foto's dan :D (Ik heb hem inmiddels wel een poetsbeurt gegeven en in de was gezet, hij glimt nu echt als een spiegel. Hier zit nog wat vuil van de regen op:








Die kreukels in de achterdeur op de tweede foto lijken maar, dat is gewoon strak. Zal de lichtval wel zijn, en er zweeft ook een pluk haar voor zie ik wel :D

Dinsdag krijgt hij een grote beurt, hopelijk niks ergs.

bugsvoyager

#13
ik zie dat er een nieuwe motorkap en bumper erop zit.
enne ja die pluk haar :lol:  :lol:  :lol:
misschien handig volgende keer eraf te knippen voordat je een foto ga nemen :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:


nou veel succes met je nieuwe gebakje

Wieger

#14
leuke auto lekker standaard je ziet dit model wel heel weinig rijden  :?