Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Vers rijbewijs, vers lid!

Filluar nga sigmundfreund, Qershor 17, 2010, 10:13:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

sigmundfreund

Hee! nieuw hier :)

m'n naam is Daniel en zoals je in de titel al las ben ik vers op de weg :D

Het was niet de bedoeling dat ik een auto zou kopen maar ze hebben hier op het thuisfront weinig zin om mij de 206 uit te lenen dus ik had geen keus. M'n zoektocht begon en ik richtte me op een leuke oudere Volvo (betrouwbaarheid, schijnt) maar dat liep niet echt op wat uit. Er mankeerde altijd wel iets aan!

Toen zag ik per toeval een leuke Lancer staan en het voelde meteen goed aan! Proefritje gemaakt en het beestje gered van de export  :D Nieuwe APK, compleet nieuw achterlicht erop gekregen van die autopusher en hij werd nog zelfs een beetje schoongemaakt. Ik wil niet weten wie de vorige eigenaar was en volgens mij lag er een lijk achterin ooit maar de vieze geur krijg binnenkort wel weg. Heb er alleen nu nog weinig tijd voor! :(



1996, 1.3, 178k op de teller

Is even de enige foto dat ik er nu van heb, zoals ik al zei nog weinig tijd gehad om ermee bezig te gaan.

M'n eerste, en natuurlijk hopelijk niet m'n laatste auto ;)

Joeri

#1
leuke  wagen
heeft een maat van me ook gehad
ikzelf heb de colt gehad met dezelfde motor, gaan goed voort!
veel plezier !

Evo driver

#2
Kijk eens aan eindelijk iemand met smaak :D.

Welkom hier ennehhh veel plezier met je lancer.

gr. remco

sigmundfreund

#3
Citim nga: "Joeri"leuke  wagen
heeft een maat van me ook gehad
ikzelf heb de colt gehad met dezelfde motor, gaan goed voort!
veel plezier !

Dankje! Ja ik heb vrij weinig rijervaring maar ik vind 'm héél lekker gaan inderdaad. Al maakt die motor enigszins veel lawaai bij 140 en ik heb geen toerenteller dus ik durfde eerlijk gezegd niet harder. Is ook verstandig natuurlijk maar het blijft toch altijd nieuwsgierigheid om te kijken hoe hard die kan :D

Maar voorlopig even zuinig doen, de lol ermee komt nog!

Citim nga: "Evo driver"Kijk eens aan eindelijk iemand met smaak :D.

Welkom hier ennehhh veel plezier met je lancer.

gr. remco

haha smaak nog wel! dankje hoor!

Evo driver

#4
jah joh :D heb zelf een evo 2 mijn broertje een lancer 1.3 zwart evo wannebee :D maar daar gaat een 1.6 over 3 weken in komen en me vriendin een lancer wagon in het groen.

gr. remco

Ps. als je een keer een tellerbak tegen komt waar een toerenteller in zit op de sloop ofzo gewoon omschroeven en je hebt een orginele tellerbak met toerenteller !!

sigmundfreund

#5
Citim nga: "Evo driver"jah joh :D heb zelf een evo 2 mijn broertje een lancer 1.3 zwart evo wannebee :D maar daar gaat een 1.6 over 3 weken in komen en me vriendin een lancer wagon in het groen.

gr. remco

Ps. als je een keer een tellerbak tegen komt waar een toerenteller in zit op de sloop ofzo gewoon omschroeven en je hebt een orginele tellerbak met toerenteller !!

Dat gaat zo makkelijk ja? Moet zeggen dat ik daar totaal geen verstand van heb maar ben benieuwd! Zal er in ieder geval op letten :)

Weet iemand toevallig wat voor verbruik hij me hoort te geven?

Evo driver

#6
ja het zijn misschien 5 schroefjes en dan haal je hem er uit. en het verbruik geen idee maar ik weet wel dat de 1.6jes zuiniger zijn dan de 1.3 maar een verbruik van 1:12 zou wel haalbaar moeten wezen ongeveer ligt natuulijk ook aan je rijstijl.

sigmundfreund

#7
Een grotere motor zuiniger? Nou breekt m'n klomp! Ik ging juist op zoek naar een 1.3 omdat ik dacht dat ie minder zoop :D

Zwaar studentenleven waardoor ik me over zulke zaken druk moet maken :')

kaya design

#8
welkom

Citim nga: "sigmundfreund"Een grotere motor zuiniger? Nou breekt m'n klomp! Ik ging juist op zoek naar een 1.3 omdat ik dacht dat ie minder zoop :D

Zwaar studentenleven waardoor ik me over zulke zaken druk moet maken :')

jah der moet natuurlijk nog genoeg overblijven voor de weekenden he  :lol:

Joeri

#9
die 1300 cc motor gaat tot 7000 toeren voor je de begrenzer raakt en trekt tot ongeveer 170 180
heb er ooit zo 198 mee gehaald maar dan is de lol er af en heb je meer schrik dat ook maar iets gebeurd waardoor je er allicht niet meer in 1 stuk uit stapt  ;)
om je een idee te geven, in 2de is 7000 toeren net 100 km/u  :D
is niet echt gezond natuurlijk maar tot 70 kan je makkelijk trekken dan  ;)
andere motor is een eitje, heb ooit zelf een nieuwe erin gehangen en met 2 kameraden ging dat eigenlijk goed vooruit
ongeveer een weekendje werk hier
ik had een verbruik van rond de 1/10 met de 1300
als ik veel autostrade reed (en me zowat met de wind liet meevoeren  :P ) haalde ik 8/100 -> 1/12,5

sp1046mhs1

#10
Welkom!  ;)

De 1300 gaat rap genoeg, heb tot april vorig jaar een 1.3GLI uit '97 gehad, op LPG. Reed op de klok (met een beetje geduld...) ook tegen de 190km/h. Dat ga ik nu niet redden met m'n malle Fransoos...  :cry:

Veel plezier ermee! En geloof me: zéér betrouwbaar!  :D

sigmundfreund

#11
Citim nga: "Joeri"die 1300 cc motor gaat tot 7000 toeren voor je de begrenzer raakt en trekt tot ongeveer 170 180
heb er ooit zo 198 mee gehaald maar dan is de lol er af en heb je meer schrik dat ook maar iets gebeurd waardoor je er allicht niet meer in 1 stuk uit stapt  ;)
om je een idee te geven, in 2de is 7000 toeren net 100 km/u  :D
is niet echt gezond natuurlijk maar tot 70 kan je makkelijk trekken dan  ;)
andere motor is een eitje, heb ooit zelf een nieuwe erin gehangen en met 2 kameraden ging dat eigenlijk goed vooruit
ongeveer een weekendje werk hier
ik had een verbruik van rond de 1/10 met de 1300
als ik veel autostrade reed (en me zowat met de wind liet meevoeren  :P ) haalde ik 8/100 -> 1/12,5

Okay dus wat de toeren betreft zit ik wel veilig! Keertje Duitsland maar aandoen dan :) Verbruikcijfers vallen me trouwens wel tegen, had meerdere malen 1:16 gelezen dus daar zat m'n hoop ook op, of nouja eigenlijk een klein beetje eronder om teleurstelling te voorkomen. Maar 1:10 is wel héél weinig, al komt dat inderdaad eng overeen met wat ik nu ermee gereden heb. Nu ik erbij nadenk mag ik dan wel meteen gaan tanken :')!

Citim nga: "sp1046mhs1"Welkom!  ;)

De 1300 gaat rap genoeg, heb tot april vorig jaar een 1.3GLI uit '97 gehad, op LPG. Reed op de klok (met een beetje geduld...) ook tegen de 190km/h. Dat ga ik nu niet redden met m'n malle Fransoos...  :cry:

Veel plezier ermee! En geloof me: zéér betrouwbaar!  :D

Dankje! ja rap gaat ie zeker :D

Coltje-Corine

#12
hey, weer een lancertje erbij  :mrgreen:

welkom hier!

heel veel succes op de weg en veel plezier met de aanwinst ;)
wees er zuinig op!

groetjes

Chaoth

#13
Hey welkom,

Leuke Lancer. Zelfde als mijn auto (ook de kleur) alleen heb ik de Wagon uitvoering.  :mrgreen:

Zijn lekker licht en vlot :)

En Mitsu's staan niet echt bekend om hun zuinigheid  :twisted:

Heb gisteren getankt en heb 1 op 15 gereden, maar kheb ook de (zuinigere) 1.6 motor.  :lol:

sigmundfreund

#14
Citim nga: "Coltje-Corine"hey, weer een lancertje erbij  :mrgreen:

welkom hier!

heel veel succes op de weg en veel plezier met de aanwinst ;)
wees er zuinig op!

groetjes


Dankje, zal er zeker zuinig op zijn. Kan het me nou niet echt veroorloven om dat ding kapot te maken ;)

Citim nga: "Chaoth"Hey welkom,

Leuke Lancer. Zelfde als mijn auto (ook de kleur) alleen heb ik de Wagon uitvoering.  :mrgreen:

Zijn lekker licht en vlot :)

En Mitsu's staan niet echt bekend om hun zuinigheid  :twisted:

Heb gisteren getankt en heb 1 op 15 gereden, maar kheb ook de (zuinigere) 1.6 motor.  :lol:

Ja dan heb ik toch echt verkeerde research gedaan! Nou is het niet onoverkomelijk maar wat ie nu verbruikt is echt een teleurstelling! Gelukkig compenseert de Lancer het door de ruimte die ik erin heb en gewoon de looks over het algemeen wel dus daar ben ik verder wel tevreden mee.

Bandenspanning was wat laag (1.4 zelfs in één band) en dat zit nu allemaal wel goed (2.3), dus hopelijk ga ik dat nog merken in het verbruik.. verder verbaast het me wel dat de grotere motor zuiniger is, maar ik heb er dan ook totaal geen verstand van dus ik geloof jullie op jullie woord haha!