Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Daily en trackcar (CJO)

Filluar nga Blue-light, Maj 21, 2010, 09:14:41 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Blue-light

Hey allemaal!

Ik heb al enkele jaren een coltje in mijn bezit die al enkele vormen en kleuren heeft aangenomen. Eerst meetings mee gedaan, nadien eventjes op circuit gezet en vandaag doet deze dienst als daily driver.

Omdat het een daily is, zijn er niet zoveel zaken aan gewijzigd.
Ophanging: kw variant1
Uitlaat: Remus
Remmen vooraan: setje van een 1.6 mivec cyborg
Interieur: beetje opgefrist met zwart leder/lichte alcantara en koetswerkkleur op de panelen
ICE: RF composetje vooraan, RF 3-weg achteraan, RF sub en dit alles aangesloten op een RF versterker
Motor: origineel 1.3 16v

Foto's zeggen meer denk ik...



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Blue-light

#1
In een vorig leven deed deze wagen dus meetings en toen stond de colt er net iets anders bij...
Maar door een ongevalletje is de wagen volledig gewijzigd :roll:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us

Blue-light

#2
Ik vond het echter zo leuk om op circuit te rijden dus heb ik me nog een coltje aangeschaft die als trackcar dienst doet.
Daar zijn natuurlijk wel enkele dingen aan veranderd.

Ik ben begonnen met de originele 1.3 16v. Originele ophaning en remmen stelden niks voor als circuitgebruik dus die zijn onmiddelijk gewijzigd. Setje Wilwood remmen met ferodo blokjes verzorgde het stopvermogen en de KW ophanging hield me strak op de baan. Banden was de volgende stap, Toyo R888. Geweldig spul!
Het chassis is toen ook iets stijver geworden door veerpootbruggen van SUMMIT (vooraan van de evo4-5-6 en achteraan van de evo 3) Met deze setup heb ik me een jaartje kunnen amuseren.

De 1.3 werd opgevolgd door een 1.6 mivec die ik als frontcut heb laten overkomen. Aangezien deze net iets sneller was kreeg ik opnieuw problemen met de remmen... Achteraan ook een setje Wilwood gestoken en de hoofdremcilinder van de evo 4 waardoor dat probleem opgelost was. Het chassis is ook nog verder aangepast met een brace en lower rear bar van cusco. Swaybars vooraan en achteraan van cusco zijn later ook bijgevoegd.
De 1.6 versnellingsbak was origineel voorzien van een sper-differentieel dus dat was een meevaller. Dit werd mee aangestuurd door een lichter vliegwiel van cusco en de koppelingskit van exedy.
Spijtig genoeg heeft deze motor me niet veel plezier gegeven want na 3.000 km heb ik hem erdoor gereden... 3e cilinder is uiteengevlogen en heeft serieuze schade aangebracht in de motor waardoor deze total loss was...




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Boemtjing

#3
Ik heb de meeting versie een aantal keren mogen bewonderen, respect voor het werk dat je erin gestoken hebt 8-)!!!

Rayner

#4
Welkom hier, en succes met het opbouwen van het blok, mischien ook niet zo gek op wat stuggere vering eronder te kwakken? :mrgreen:

Blue-light

#5
De 1.6 word niet opnieuw opgebouwd aangezien dat veel te veel geld kost en onderdelen zijn lastig te verkrijgen.
Ondertussen heb ik al wel zo'n 7.000 km achter de rug met een nieuwe vermogensbron, de 6A12 mivec van de FTO GPX  8-)

De ophanging kan op circuit niet meer volgen dus die wordt vervangen door een competitiekit van kw, op maat gemaakt... Ben eens benieuwd wat dat gaat geven  :mrgreen:

Joeri

#6
[video:dz7d1g5x]http://www.youtube.com/watch?v=Ane89w6rBu8[/video:dz7d1g5x]

in het eerste stuk nog wat meer shots van deze cjo  ;)
ben echt benieuwd naar dat 2 liter blok dat er nu in ligt
hoop je snel tegen te komen op zolder  :!:

(auto van men maat, 205 GTI wit komt er ook 2 keer in voor)