Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

FF voorstellen

Filluar nga matti, Maj 12, 2010, 03:15:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

matti

#15
Citim nga: "Joeri"tis een nederlands forum :D
maar vooral handig om een paar belgen te hebben voor te weten wat precies op de keuring mag en wat niet
meeste weet ik wel maar tkan handig zijn ;)

hmmm nu je het zegt, het is ne .nl  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Boemtjing

#16
De Carbon versie heb ik voor €759,- gezien...

matti

#17
Citim nga: "Boemtjing"De Carbon versie heb ik voor €759,- gezien...

xD dat zal dan nog ff sparen worden voor zo'n motorkapje :D

Boemtjing

#18
Citim nga: "matti"
Citim nga: "Boemtjing"De Carbon versie heb ik voor €759,- gezien...

xD dat zal dan nog ff sparen worden voor zo'n motorkapje :D


En die kappen zijn over het algemeen goedkoper dan een orinele motorkap, Mitsubishi kennende...

De Carbonnen versie die ik gevonden heb zo 123 was wel van Seibon, dus wel kwaliteit ;).

matti

#19
aiight thx vo de tip!

zal wel nog niet voor direct zijn, maar beter laat dan nooit :D

Joeri

#20
Kunststof motorkap

Het is toegelaten een motorkap van kunststof op je voertuig te monteren mits goedkeuring van je autoconstructeur. Deze goedkeuring moet voldoen aan de Europese Richtlijn 2003/102/EG en het koninklijk besluit van 15 maart 1968.

Zonder goedkeuring van je constructeur is het plaatsen van dergelijke motorkap onderworpen aan een validatieprocedure onder de volgende voorwaarden:
de motorkap heeft dezelfde vorm en afmetingen als de originele

het gebruik van de originele scharnieren, sluit – en noodvergrendeling

verzekeren van brandbeveiliging

een validatieverslag voorleggen aan de technische keuring waarin staat dat de motorkap effectief voldoet aan de wettelijke vereisten.


stond op www.how2tune.be
wist niet zeker of carbon mocht maar blijkbaar is het toegestaan  ;)

vinc

#21
een kunststoffe capo ja, maar een carbonne dat is nog altijd niet toegestaan door de belgische keuring hoor,

waarom-> wanneer je met een carbonne capo een accident zet dan versplintert die helemaal en laat ons zeggen dat die splinters redelijk scherp zijn,

daarintegen een metalen of poly capo  rolt helemaal op.

matti

#22
Had ik ook al ergens gehoord dat carbon niet mocht.
En dan nog liever een goeie metalen capo dan zo kunststof, just in case of .... :D

Het beste zal zijn vrezek om eens bij mitsu-dealer te gaan als er genoeg geld is en dan eens vragen of da mogelijk is, en misschien direct duidelijkheid erbij vragen of het wettelijk is toegestaan. Binnekort op zen eerste onderhoud (na 2000km zeker), misschien dan al eens ff informeren :)

Joeri

#23
mitsu onderdelen zijn zeker niet goedkoop, dus houd er rekening mee dat het al snel kan oplopen  :!:
daarentegen gaat dat wel enorm sjiek staan  8-)

Edit; normaal is carbon toch een soort kunststof, maar op de site staat in de banner ook een golf zonder voorste nummerplaat  :roll:

matti

#24
Citim nga: "Joeri"mitsu onderdelen zijn zeker niet goedkoop, dus houd er rekening mee dat het al snel kan oplopen  :!:
daarentegen gaat dat wel enorm sjiek staan  8-)

Na met men vorige autotje wat genoeg te hebben met headlights en taillights van autostyle, is de goesting wat over om dingen te kopen, en om dan te merken dat ze toch niet echt passen, ookal beweerde men van wel.
Zeker voor een leek als ik in autostyling. Kheb van veel dingen verstand, behalve van auto's  :mrgreen:

Joeri

#25
oeh, dat komt me bekend voor ... helaas  :(
eerste wat ik kocht was een naaf met sportstuur, werd me de verkeerde naaf geleverd
happy happy happy, en dan past het niet
het eerste kwartier ga ik je hier niet herhalen  :shock:
ma die tijden zijn voorbij, je wagen ziet al sjiek uit, dus er hoeft niet echt iets veranderd eh  ;)
ma is wel altijd leuk om er je eigen toets aan te geven  :!:

matti

#26
Citim nga: "Joeri"het eerste kwartier ga ik je hier niet herhalen  :shock:

Iets in de vorm van :  :-x  :idea:  :?:  :!:  :idea:  :?:  :-x  :-x  :idea:  :!:  :?:  :evil:  :evil:  om te eindigen met =>  asshole

Joeri

#27
ja idd :D
maar  asshole  kwam pas een week later, naaf was al betaald dus moest het nog effe netjes houden  :P
betaal dus ook nooit meer iets volledig op voorhand, doen ze niks meer voor je  chagarijn

Chaoth

#28
Tsjah.. Autostyle.. :P

Heb daar een setje booskijkers gehaald. Zijn ze niet een symmetrisch.. Zegt al genoeg lijkt mij.  :roll:

Heb ze zelf aan moeten passen.  :|

Joeri

#29
ma goed dat we een beetje handig zijn dan  ;)
die naaf wat ik er heb gehaald had een gat voor de positieve kabel door  naar de claxon/hoorn/toeter te steken
paar bochten later bleef men claxon hangen, dat gat had ruwe randen waardoor die door de isolatie van de positief-kabel heen schuurde tot op de blote draad
effe schande maken natuurlijk, toen de hoorn verplaatst naar een knopje op het dash