Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

RC Power

Filluar nga RC Power, Shkurt 14, 2010, 09:50:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

RC Power

Goedenavond. Bij deze dacht ik laat ik mezelf op MOC eens voorstellen.
Volgens mij ooit al eens gedaan, bij een aantal ook wel bekend, maar toch maar eens netjes opnieuw, aangezien ik lange tijd niet op het forum ben geweest.

Ik ben Denny, 23 jaar en kom uit de omgeving van Rotterdam. Werkzaam in de automaterialen en al lange tijd aanhanger van Japanse auto's, met nadruk op Mitsubishi.
Mijn autoverleden begon met een Fiatje, een Uno waar ik een jaartje gelukkig in heb rondgereden. Mijn 2e auto werd een Mitsubishi en sindsdien daar niet meer vanaf gestapt. Deze 2e auto was een Colt, waarna er nog een volgde en nog eentje.
Ik heb in totaal 3 Coltjes gehad, allen CAO modellen, waarvan ik er eentje nog steeds heb.









Mijn eerste was een gele Colt CAO GLXI welke ik licht had uitgebouwd naar eigen smaak. Daarna heb ik hem drastisch laten aanpakken, waarna hij custom orange/black was met custom bodykit.
Daarnaast had ik een blauwe Colt CAO GLXI gekocht, welke in eerste instantie als daily ging dienen. Toen de oranje Colt verkocht was, kwam er een grijze Colt CAO GLI (met bijna alle GLXI opties) bij als daily, zodat ik verder de blauwe raceklaar kon maken. Hier is toen onder andere een Mivec blok uit Japan ingehangen en heb ik veel aan aangepast voor circuitgebruik.

Deze blauwe Colt heb ik enkele weken geleden verkocht, aangezien ik al veel langer iets anders wilde.
Door verschillende redenen zoals aankoop van een motorblok, andere auto etc is dat er niet van gekomen.
Ik wilde al heel lang graag een andere auto waarbij ik nog twijfelde tussen 2 Japanners, maar nu uiteindelijk moest het er toch maar eens van komen en heb ik een Evo 6 gekocht.
Op het moment is hij ergens op de oceaan en over een aantal weken klaar om opgehaald te worden.




Het is een witte Evo 6 GSR uit 1999. Rechtstreekse import uit Japan, RHD met 88.000 km op de teller.
In perfecte conditie, zowel exterieur, interieur als motorisch en natuurlijk in de mooiste kleur wit.
Verder redelijk standaard nog, op een turbo timer en decat na.
Maar de nodige goodies en upgrades liggen al op stapel te wachten.

Verder rijd ik graag circuitdagen, ben regelmatig op Zandvoort te vinden en meerdere keren per jaar op de Nurburgring.
Dat is ook waar de Evo voor gebruikt gaat worden en verder in de weekend wat tripjes.
Als daily rijd ik dus nog een Colt CAO en een gloednieuwe Renault Trafic.

Groeten

Evo driver

#1
leuke voorstelling denny
en tot op de volgende meeting

gr. remco

Thom

#2
hey welkom ( terug ) hier.

mooie evo man! zul je veel plezier van hebben!
maar die MIVEC colt is ook echt dik man, dikke JDM stijl. function above fashion. zoals het hoort! vind hem echt mooi.

heb hem nog op marktplaats zien staan, maar ik had al net mijn galant gekocht.
hopen dat je evo snel binnen is!

RC Power

#3
De Mivec Colt heb ik ook echt veel plezier van gehad.
En zoals je zecht, JDM wilde ik niet uit het oog verliezen en het werkte allemaal gewoon goed.
Auto was van binnen leeggehaald, 2 kuipen erin, redelijk snel blokje en een lichte hatchback, daar heb ik veel plezier aan beleefd.

sp1046mhs1

#4
Welkom terug, Denny! ;)

Heb je al even gemist hier, begin me al zorgen te maken...  :geek:

Leuk dat je een EVO-VI hebt aangeschaft, ik ben erg benieuwd.  8-)

RC Power

#5
Over een paar weken kan ik hem gaan ophalen.
Dan maar eens kijken hoe zo'n ding bevalt, ben erg benieuwd. In april maar eens een sessie Zandvoort testen, voordat ik eind april een lang weekend naar de Nurburgring ermee ga.

Maar goed. Ondertussen ben ik aan het kijken wat er allemaal te doen is. In gedachte weet ik al grotendeels hoe ik hem in de toekomst wil maken. Aan de buitenkant wil ik niet teveel veranderen, enkel ramen (opnieuw) laten tinten, andere velgen, schroefset, carbon kap en spoiler etc. Standaard is een Evo mooi zat en kan je hem met aanpassingen alleen maar minder mooi maken in mijn ogen.

Heb al het een en ander klaar liggen, wachtend op montage:

ZGAN set Evo 8 Enkei velgen met Advan semi slicks:


Samco vacuum slangen:


Goodridge RVS remleidingen:


H-Brace:


Spruitstuk:


HKS catback, Fujitsubo downpipe en intakepiping:



Verder heb ik nog heldere zijknipperlichten, een shortshifter, zijwindschermen, hoodshocks, oilfilter adapter, andere koplampen, Samco radiateurslangen, ander kleppendeksel en pakking voor projectje.

Ben op het moment bezig met de remmerij. DBA remschijven voor en achter, Ferodo of Perfomance Friction blokken rondom en Dot5.1 komen eraan en dan kunnen de remmen ge-upgrade worden. Andere klauwen neem ik er misschien ook bij, omdat de mijne lichtelijk verkleurd zijn.

Daarna wil ik een goede schroefset eronder zetten en een set velgen erbij zoeken.

Er zit nu een Pioneer radio in en daarboven een Sony DVD speler. Deze ga ik er allebei uithalen en vervangen voor een Pioneer AVIC of iets in die zin, in ieder geval enkel dins.

Daarna gaan we de motor eens beetpakken.

Eclipse4Life

#6
Hee Denny!!

Welkom terug hahah!  :lol:
Dus je hebt de Evo gekocht! Heel gaaf!! RHD is heeel vet!
Kzie um hopelijk snel!  8-)

Greetz,

Kevin

redhound

#7
goedenavond,,

ik ben nieuw hier op het forum.

ik heb de blauwe mivec colt gekocht nu en kwam u toevallig tegen...

we hebben voor het werk een buget gekregen voor een raceauto 2000 euro en 2000 om hem te verbouwen...

nu is mijn vraag of er nog mooie updates zijn voor deze colt en wat u allemaal hebt veranderd..

ik hoop graag snel van u te horen..

mvg Redhound

RC Power

#8
Hey Redhound.

Erg leuk dat je de auto hebt gekocht, leuk om weer eens terug te zien.
Denk dat het beste is als je me even een mail stuurt, kan ik iets van een speclist toesturen ofzo.

mailto:djv_19@hotmail.com">djv_19@hotmail.com

Wat zijn je plannen ermee en hoe bevalt hij?

redhound

#9
hoi...

ja heb er alleen nog maar testrit mee gemaakt...

hebben alles er uitgesloopt..

ja heb blokt lekt olie als de ziekte...

ja kan niet zo veel vinden van 4g92 blokken wel bitter...

weet jij eigenlijk wat de specs zijn in zoon colt..

mvg Redhound

sp1046mhs1

#10
@Redhound:
Welkom! 8-)  Kan je jezelf even in een nieuw topic voorstellen & wat meer vertellen over je project? Ik ben nl. wel nieuwschierig...  ;)

redhound

#11
rc heb je mailtje gestuurd

en heb me voorgesteld  :D

evolve

#12
welkom op het forum

groetjes van vincent.