Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

bugsvoyager stelt zich effe voor

Filluar nga bugsvoyager, Mars 24, 2010, 01:02:01 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Joeri

#30
zo wil ik er ook nog wel een kameraad bij  :P
3000GT voor een prijsje, das een levenskans  :!:

bugsvoyager

#31
beetje laat.
zoals beloofd zou ik nog wat foto's plaatsen





Coltje-Corine

#32
nice!

Joeri

#33
wow, netjes!
blij te zien dat ze zich zo goed houden
maar dan ook weer niks anders verwacht eh :D

bugsvoyager

#34
thnx boys

morgen avond gaat hij speciaal naar de stalling.
want verlopig heb ik geen tijd en geld om te herstellen van de motor en andere kwalen.

mijn doel is nu eerst de sx in order maken en op vakantie gaan.
ondertussen heb ik ook een proefplaatsing bij een bedrijf voor 4 maanden.
en als het goed ga krijg ik contract en kan ik beginnen met de 3000gt.
dus het gaat nu langzaam de goede kant op.

dus er komt nog een vervolging

bugsvoyager

#35
zo ik , kameraad en m'n baas  hebben nog effe naar de motor gekeken en gestart. na minuten lang en kleine tussen gassen kwamen we met z'n alle allemaal ongeveer dezelfde conclusie met de auto.
heb effe genoteerd wat voor mogelijk problemen zijn.


1. bougie mogelijk geen ontsteking en moet dus open maken controleren of vervangen.
als ik ga vervangen wat voor type moet ik halen? want de orginele is een platium en kost klauwe met geld.minimaal 25 euro Per stuk zijn er een andere type die evengoed functioneer? want bij de sx hadden ze andere die voor fractie van 5 keer goedkoper dan orgineel en geen schade leverd aan de motor.

2. de volgende denken we dat het mogelijk dat er niet genoeg benzine doorheen komt.
(heb nog een nieuwe benzine druk meter dus die kan ik erop zetten en controleren of er genoeg benzine druk doorheen komt)als dat eventueel te laag ga ik nieuwe filter en benzine leiding schoonmaken en als laast de benzine pomp controleren

3. mogelijk de leiding zitten niet goed waar teweinig lucht krijgt of ergen lekt waardoor ook mogelijk op 5 pitten loop
dus tijdens los halen van bougie meteen controleren op scheuren in leiding en daarna goed vast monteren.

4. timing die mogelijk niet goed is dus met timing gun effe meten. weet iemand toevallig hoe je dat moet doen met aantal graden en waar je moet aansluiten?

5. injectoren die mogelijk niet meer goed dus mogelijk schoonmaken of vervangen. als ik moet vervangen wat voor type en grote injector moet ik hebben?

6. de volgende is meteen na lopen van de electronica leiding.ik zag meteen veel kabels die plastik gewoon uitgedroogts en bloot komen liggen dus meteen nieuwe aan leggen als ze elk moment kapot ga.

zo dus wie nog tips hebben laat me effe weten

sp1046mhs1

#36
Citim nga: "bugsvoyager"de volgende is meteen na lopen van de electronica leiding.ik zag meteen veel kabels die plastik gewoon uitgedroogts en bloot komen liggen dus meteen nieuwe aan leggen als ze elk moment kapot ga.

Ik neem aan dat je dan ook exact dezelfde kleuren gaat toepassen, wanneer draden vervangen worden? ;)

bugsvoyager

#37
weet niet.
misschien dat ik door een bedrijft laat doen en zelf door de hele auto los halen en weg breng.

sp1046mhs1

#38
Wanneer je een werkplaatshandboek raadpleegt, dan verwijst men vaak naar kleuren. :ugeek:

Wanneer je dus andere kleuren gaat toepassen, dan is (op termijn) het end zoek...  :roll:


Dusss, bugsvoyager...  :idea:

Evo driver

#39
Dat de isolatie van de kabels verpulverd is vrij normaal zijn niet echt bestand tegen de hitte. Maar als de bougie's nog niet vervangen zijn zou ik daar als eerste mee starten. Bougiekabels ook nog goed ?? Dat zouden mijn eerste slijtage delen die ik zou vervangen voordat er wat aan de bedrading aan de hand is. Vooralsnog wat ik meegemaakt heb van mitsubishi in die 10 jaar dat ze kwa bedrading ijzersterk zijn en dat het meestal een component is die de geest geeft. Maar zeg nooit nooit natuurlijk. Maar je hebt geen problemen met valse lucht ?? Evt met inhouden. Je zegt dat hij op 5 cilinders loopt heb je hem wle eens aan de co meter gehangen ?? Kan je meteen zien of het een brandstof of een electrisch probleem is door het aantal HC ind e gaten te houden. Makkelijke en snelle manier om div dingen uit te sluiten. Timing zou normalieter gewoon goed moeten staan daar wordt nooit wat mee gekloot tenzij er een hobbybob mee bezig is geweest. Meestal zitten er nog van die borg stickers op de module. Maar ongeveer 8 a 10 graden voor bdp bij warme motor moet goed zijn.

Suc6

gr. remco

Eclipse4Life

#40
Welkom 2 nette wagens hoor!  :D
De 200SX gaan ook egt lekker :P
En Turbo  8-)