Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

bugsvoyager stelt zich effe voor

Filluar nga bugsvoyager, Mars 24, 2010, 01:02:01 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Robbert

#15
Hallo John,

Een behoorlijk lijstje met mankementen maar als je er de tijd voor neemt moet het wel op te lossen zijn, het houd je in ieder geval van de straat :lol: Ik kan je nog even een tip meegeven aangaande het inhouden en stotteren namelijk: Controleer eens de injectiecomputer oftewel de ECU, jou 3000GT is van 1992 las ik :?:  Vanaf eind jaren 80 tot begin 90 maakte Mitsubsihi ECU,s met daarin Elco,s van slechte kwaliteit "Elco zijn die staafvormige buisjes die op de printplaat zitten" die gaan bijna allemaal naar verloop van jaren lekken en het zuur wat daarin zit tast dan vervolgens de printplaat van de computer aan. Wat weer motostoringen tot gevolg heeft. :?  Ik zet er even een foto bij van een computer van een Galant 2.0 GTI waarop het duidelijk te zien is. Misschien weet je dit alles al, maar beter te vaak dan helemaal niet gezegd :D

Groeten Robbert


bugsvoyager

#16
aah bedankt voor de info.

verder infomatie over mijn auto.
het is een 3000gt van bouwjaar 1992 tot 1996
hij heeft klaplampen en het is een amerikaanse uitvoering.
dus ik weet niet of de ecu hetzelfde is als die jij heb gezegt.
maar waar zit de ecu ongeveer?
ik weet van de 200sx te zitten maar ik hoop ook dat de 3000gt op zo'n plek zit

bugsvoyager

#17
ik heb effe de handwerkboek binnengehaald.
en effe globaal gespit.(meer dan 300 bladzijde:S :shock: )ik heb alleen effe de control unit gekeken en hoe de electronica liepen.
als ik goed heb zit de control unit bij de bestuurders kant linkerkant vlakbij de openen van de motorkap.

als je die bedoelt robbert dan haal ik effe de ecu eruit en kan ik effe binnenkant bekijken.

Robbert

#18
Citim nga: "bugsvoyager"ik heb effe de handwerkboek binnengehaald.
en effe globaal gespit.(meer dan 300 bladzijde:S :shock: )ik heb alleen effe de control unit gekeken en hoe de electronica liepen.
als ik goed heb zit de control unit bij de bestuurders kant linkerkant vlakbij de openen van de motorkap.

als je die bedoelt robbert dan haal ik effe de ecu eruit en kan ik effe binnenkant bekijken.

Hallo John,

De ECU van jou 3000GT zit achter de middenconsole op de vloer achter de radio. Ik heb er even wat foto,s voor je bijgezocht en met pijlen het 1 en ander aangegeven om je een beetje op weg te helpen. Altijd de minpool van de accu loskoppelen alvorens de ECU te demonteren :!:  Ook heb ik even op een Amerikaanse 3000GT/Stealth forum site gekeken en ook bij de 3000GT zijn lekkende Elco,s niet vreemd en veelvoorkomend bij de 1e types dus van 1991 tot 1994. Het resultaat horen we nog wel.

Succes verder


bugsvoyager

#19
bedankt robbert voor het tijd nemen en foto's.nu kan ik effe alles na lopen.ik doe meteen alle computers na controleren.btw er zit een std alarm erop.ik weet als je stroom onder breek mogelijk alarm af ga.moet die niet eerst uitschakelen en kan het zo zijn dat de sleutel opnieuw moet installeren?

Thnx

Robbert

#20
Citim nga: "bugsvoyager"bedankt robbert voor het tijd nemen en foto's.nu kan ik effe alles na lopen.ik doe meteen alle computers na controleren.btw er zit een std alarm erop.ik weet als je stroom onder breek mogelijk alarm af ga.moet die niet eerst uitschakelen en kan het zo zijn dat de sleutel opnieuw moet installeren?

Thnx

Aangezien het een 92er betreft lijkt het me sterk dat je de sleutel opnieuw moet inleren. Ik zou beginnen met het controleren van de ECU onder de middenconsole, die andere computer die erin zit is namelijk van het ECS systeem dat de wagen bezit en die heeft verder geen invloed op de motor, alleen op de wegligging en vering. "ECS staat voor Electronic Controlled Suspension" electronisch actief veersysteem dus. En ik denk niet dat het alarm afgaat omdat er simpelweg geen stroom meer op het cicuit staat.

Groeten Robbert

bugsvoyager

#21
oke thnx robbert

want de meeste alarm systemen hebben namelijk een mini batterij bij de alarm.
en als er een stroom onderbreking komt gaat de alarm ook al als je de accu los haal.

maar ik haal het af en ik zie het wel.
dan trek ik de speaker van de alarm effe af.

Robbert

#22
Citim nga: "bugsvoyager"oke thnx robbert

want de meeste alarm systemen hebben namelijk een mini batterij bij de alarm.
en als er een stroom onderbreking komt gaat de alarm ook al als je de accu los haal.

maar ik haal het af en ik zie het wel.
dan trek ik de speaker van de alarm effe af.

Klopt inderdaad wat je zegt, ik heb een Rover 825SI gehad waar ook een alarm opzat maar toen ik de accu moest wisselen gebeurde er niks dus ik denk dat het wel meevalt, anders trek je voor het ontkoppelen van de minpool het stekkertje van de speaker maar ff los anders zitten je buurtgenoten straks met een hartverzakking hahahahah :lol:

bugsvoyager

#23
het is niet zo zeer de buren die hartverzakking krijg.
maar jezelf :lol:
zit je net lekker onder de motorkap bezig en je doet de accu los.
dan ben je meteen doof kan ik je zeggen :twisted:
1 keer zelf meegemaakt.kan je garanderen voor de mensen die goede oren hebben niet zo fijn vinden :lol:

bass-lancer94

#24
hey john leuk dat je op et forum ben

heb je topic helemaal gelezen ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om je 3000gt weer aan de praat te krijgen. weet je ook al wat je moet doen ALS je ECU naar de %^#$ is?

en echt zoooo zonde van die 200sx. Ik vind et ook zo machtig elke keer als ik er 1 zie. ik woon in zeeland en ik geloof dat er hier in de omstreken hooguit 2 of 3 rijden. ik wilde er ook 1 kopen maar zou em niet verzekerd krijgen (toen nog geen 5jaar rijbewijs) en tis geen familie auto. daarom ga ik volgend jaar ook voor de evo12of3.
maar ik zou graag zien dat mijn zoon over 13 jaar in een s14 of s15 rijd :P

heb je nu alweer een baan ofniet?

veel suc6 met alles

grtz bas

bugsvoyager

#25
thnx

ik heb nu dubbele project kort te zeggen.
ik ken veel sx mensen en die komen ook op de meeting van 16mei
misschien dat ik dan ook aanwezig ben.
het is inderdaat jammer van de s13
heb veel geld in gestoken om rijdent te blijven.
en ik kan je nu 1 ding zeggen veel orginele onderdelen bij de dealers zelfs bij automaterialen zaak zijn steeds moeilijker te krijgen.
maar 1 ding is zeker
als er mensen die hulp nodig hebben voor onderhoud van een sx ik ken bijna alles.
de s13 word nu gemaakt als ik geld heb en dan in de verkoop

ik heb helaas nog geen baan
het is moeilijke tijden om weer aan de slag te gaan
verlopig help ik bij m'n ouders op de zaak.
daar houd ik me in iederegeval bezig

dus zodoende
in zeeland rijden inderdaat niet veel sx
maar in deze regio arnhem duiven doetinchem nijmegen rijden pak en beet 7 sx waaronder de mijne.

en heb ook al omgeving gevraagd hoeveel 3000gt op dit moment rijden.

in duiven rijden er blijkbaar 2 rond

zevenaar bij de mitshubishi dealer heeft er ook 2
de rest heb ik helaas niet gezien


als het echt aan de ecu ligt en die kapot is (elbo's) dan ga ik die printplaat fixen.
gewoon nieuwe elbo erop solderen en als goed is dat zo gefixt.

sp1046mhs1

#26
ECU-problemen zijn eerder op dit forum gemeld. Als ik mij niet vergis zou je eens met AC Tronics moeten overleggen. Schijnen goed en redelijk betaalbaar te zijn.  ;)

GTI-tje

#27
Citim nga: "sp1046mhs1"ECU-problemen zijn eerder op dit forum gemeld. Als ik mij niet vergis zou je eens met AC Tronics moeten overleggen. Schijnen goed en redelijk betaalbaar te zijn.  ;)

Klopt Menno, ACTronics zijn daar in gespecialiseerd, je krijgt ook 2 jaar garantie. De ecu wordt compleet nagekeken en ook gereinigd, en daar waar nodig van nieuwe onderdelen voorzien. Wij hebben het via de dealer opgestuurd, en meestal na 3 dagen weer terug, kosten zo tussen de 200 en 210 euro. Zowel voor mijn GTI als de Dynamic van Steven hebben wij een beroep gedaan op ACTronics.

sp1046mhs1

#28
My memory's returning!  :twisted:

bugsvoyager

#29
dag dames en heren.zo ben der weer.
Afgelopen behoorlijk druk gehad en ziek.maar toch nog wat tijd besteden aan het auto.we hebben de ecu losgekoppelt en effe binnen gekeken.het zag nog heel erg goed uit.geen lek bij de elco en ik heb aan de techneut effe laten kijken en ook hij zegt dat verder perfect uit ziet.verder zat op mijn ecu code 9965 in plaats van 9966.een andere type ecu voor amerikaanse model.
Zo nu ga ik de ecu van de week weer terug zetten en alle lucht inlaat buizen schoon maken en opnieuw in elkaar bouwen.en voor de zekerheid de luchtmassa meter schoonmaken.
Als er nog tips zijn zou ik heel erg blij mee wezen.groeten.john