Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen!!!

Filluar nga Jeffrey91, Shkurt 10, 2010, 09:09:43 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jeffrey91

#15
Thanks! :)

376.000, da's niet niks voor een benzine motor! Hoop dat ie nog lang mee gaat, zou erg zonde zijn als hij na een maand ofzo al vervangen moet worden :o.

Heb paar dagen terug tussentijdse toets gehad, en heb vrijstelling gekregen voor parkeren e.d. op me examen!! Zie er heel erg naar uit om examen te doen en te gaan rijden in de Colt!

Grtz

Sancho

#16
Citim nga: "Jeffrey91"Thanks! :)
376.000, da's niet niks voor een benzine motor!
Grtz

Mijn vader heeft meer dan 500.000 km gedaan met een Camry met 2 liter benzine motor.
En die reed toch ook niet echt als een oud vrouwtje...
Een motor kan veel meer kilometers aan dan de meeste mensen denken. Een turbodiesel gaat er volgens mij veel vroeger aan dan een atmosferische benzinemotor, zeker als je een beetje zware voet hebt.
Ik ken genoeg gevallen van Audi/Volkswagen TDIs die na een dikke 100.000 km de geest gegeven hebben.

sp1046mhs1

#17
Mijn ouders hadden vroeger een klant en die reed altijd Audi. De man was een echte km-vreter. Hij heeft ooit een nieuwe Audi gekocht en na <9 jaar met 850.000 km (!) op de klok ingeruild bij de dealer voor een nieuwe en een behoorlijke inruil voor de oude gehad. Wél altijd keurig dealer-onderhouden en een fatsoenlijke rijstijl.

Rayner

#18
Het gaat volgens mij meer om een gewetenskwestie als het gaat om km-standen bij auto's. Ik zelf neig ook om weg te lopen van een auto die meer dan 170k km gedraaid heeft...

Debbie

#19
Hey
Welkom!

zeker nette colt!! en de beste kleur natuurlijk... heb er zelf ook zo 1.




Groeten

Shabby

#20
Zo, zo, echt wel een mooie colt! Kleur ook helemaal super!

sp1046mhs1

#21
Kan je een mooie foto van het kontje maken? Bumper, uitlaat...  ;)

Debbie

#22
weet niet van welke auto je bedoelde, maar hier de achterkant van de mijne:


Deze is nog zonder spoiler..


Hier met spoiler!

Robbert

#23
Een turbodiesel gaat er volgens mij veel vroeger aan dan een atmosferische benzinemotor, zeker als je een beetje zware voet hebt.
Ik ken genoeg gevallen van Audi/Volkswagen TDIs die na een dikke 100.000 km de geest gegeven hebben.[/quote]

Hallo Sancho,

Een turbodiesel gaat veeeeeel langer mee dan een benzinemotor. Ik ben werkzaam als chauffeur/planner bij een taxi/koeriersbedrijf en we hebben een Opel Omega "2003" op de zaak die al 720.000!! op de teller heeft, en de cylinderkop is er nog nooit afgeweest :shock: de meeste Omega,s zijn er toen der tijd uit gegaan met 500.000 op de teller, maar deze reed nog zo perfect dat ie is gebleven. Het ligt puur aan het fijt, hoe gaat een chauffeur met zijn auto om. Netjes warm rijden is bijvoorbeeld al een punt, net als met de voet op de koppeling rijden etc etc. Maar dieselmotoren gaan simpelweg veel langer mee dan benzine en gas motoren. Bij LPG motoren heb je vaak problemen met de koeling omdat gas een veel hogere verbrandings temperatuur heeft slaan de koppakkingen nogal eens stuk als de bestuurder een behoorlijk sportieve rijstijl heeft.

sp1046mhs1

#24
@Debbie:
Bedankt, ik bedoelde ook [s:1pe70zlb]jouw[/s:1pe70zlb] je auto z'n kontje. Ziet er goed uit!  8-)

Citim nga: "Robbert"Bij LPG motoren heb je vaak problemen met de koeling omdat gas een veel hogere verbrandings temperatuur heeft slaan de koppakkingen nogal eens stuk als de bestuurder een behoorlijk sportieve rijstijl heeft
Tóch moet ik zeggen dat ik met de Lancer op LPG nimmer problemen heb gehad. En mijn rijstijl is er niet ééntje als die van een oud vrouwtje...  :roll:

Jeffrey91

#25
Mooie auto Debbie! we hebben zo'n beetje dezelfde! Alleen is de jouwe iets jonger zo te zien :P.
Ook een 1.6?

Grtz

Sancho

#26
@Robbert : ik ben het zeker met je eens dat de rijstijl van de chauffeur en het deftig verzorgen van de auto een factor zijn in de levensduur.
Maar daar zit het hem nou. Veel mensen die een turbodiesel kopen proberen ermee te rijden zoals ze met een benzinemotor zouden doen : hoog in de toeren, ipv de wagen op koppel te rijden. En toeren maken verteert een benzine motor nou eenmaal beter dan een diesel.

Ik denk dat het er ook wel van afhangt hoe hard de motor gepusht wordt door de turbo. Een 2 liter turbodiesel met 90 pk lijkt mij minder te lijden dan een 2 liter met 140 pk.
Maar ik ben geen mechanieker, dus kan hier de bal volledig misslaan.

Debbie

#27
hey Jeffrey, die van mij is uit 1995 idd. Van mij is een 1.6 GLI ipv GLXI.. heb inmiddels wel al elektrisch/verwarmde spiegels en centrale vergrendeling met ab. Alleen ontbreken de elektrische ramen nog die jij wel hebt!! (maar ja, daarom is mijne ook een klasse goedkoper in de wegbelasting haha  :P )

Vandaag nog bij een gozer van het mitsupowerforum.nl gaan kijken voor 17 inch velgen, maar dat ging helaas niet passen door de verlaging ondanks de stuggere veren en schokbrekers!!

Jeffrey91

#28
Ah, da's jammer dat 17 niet gaat ;). Maar wel beter dat de gewichtsklasse een trap lager is, scheelt weer een aantal euro'tjes :)

Chaoth

#29
Debbie, je hebt daar een prachtige Colt!

Zie er maar weinig die er zo goed uit zien.