Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen!

Filluar nga StoneColt, Prill 29, 2010, 01:24:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

StoneColt

Ik ben steenkoud en ik rijd een '98 Colt.
Mijn doel is (nog) niet om mijn auto helemaal te pimpen, want een lange paarse bontjas staat mij gewoonweg niet. Ik wil hem laten rijden als een nieuwe auto, en schoonheidsvlekjes eventueel wegwerken. Hijs grijs, hijs standaard, hijs soft, maar met kleine aanpassingen ben ik al tevreden!
Ik ben overigens geen heavy forum gebruiker, maar heb respect voor het bestaan van fora. Hopelijk heb ik iets aan jullie en jullie iets aan mij!

Greetz!

P.S. Ik ben erg op mijn privacy gesteld, vandaar noem ik op dit moment liever niet mijn echte naam, hopelijk begrip daarvoor!  :)

sp1046mhs1

#1
Welkom!

Nog leuke kiekjes van je auto?  ;)

StoneColt

#2
Leuke niet, maar even kijken of ik die straks kan maken. Weet alleen niet waar te uploaden  :oops:

Coltje-Corine

#3
welkom ^.^

Chaoth

#4
Hier krijg ik dus echt de koude rillingen van..

Nehoor :P Van harte welkom!  :mrgreen:

StoneColt

#5
Dit is mijn Pimp Mobiel!






en hij is getuned, jawel jawel... bij de inlaatslang het expansievatjeding vervangen door een.............. stukje bezemsteel!!!!!
muhaha

Coltje-Corine

#6
hahaha  :lol:  :lol:
ga je het uiterlijk ook nog tunen?

StoneColt

#7
Zie je niet wat voor dik uitlaatsierstuk ik heb!!! hahaha, MET mitsubishi-logo.. zal vast van mitsubishi zelf zijn haha. Nu even serieus, ik wil proberen de kozijnen van de deuren zwart te spuiten, zodat het mooi doorloopt met het zwart rond de raampjes achter. Ik ga proberen die stootstrips te verwijderen, maar ik ben alleen bang dat je heftig kleurverschil gaat zien, wat denken jullie? Geen zin om de hele auto opnieuw te spuiten... Ik ga even sparen voor wat verlagingsveren, max 4 cm.. nogmaals, wil geen heftige pooierbak. Ga proberen wat leuke velgjes te scoren bij de sloperij, iemand idee hoeveel ze zich voor dat soort dingen vragen? met band (ongeveer he..).
Ik wil proberen de krassen weg te werken door plaatselijk opnieuw te spuiten. Rechts voor zit een deuk in het zijpaneel (mijn zusje heeft vaker in deze auto gereden... heb al zo vaak het nummerbord moeten uitdeuken hahahah) die wil ik zelf proberen uit te deuken, is niet heel heftig, is al in gewone garage terug geduwd,maar niet mooi afgewerkt. Lak is daar een beetje beschaafd, maar niet eraf, volgens mij alleen de blanke lak, dus misschien opnieuw spuiten, of polijsten voldoende. Verder, die spatlappen weg doen. Netjes poetsen en in de was zetten. Ennn.. iets wat ik maar niet lijk te vinden, zo'n bescheiden spoilertje boven de achterklep, die zie je wel eens vaker bij dit model Colt, maar ik weet bij god niet waar je die kunt krijgen....
Een leuk uitlaatsierstuk is ook handig. Kijken of ik op een of andere manier (misschien polyester) het mistlampje achter kan laten verdwijnen, en kijken of er een mogeljkheid bestaat om het lampje in een achterlichtunit te plaatsen. Zonder mistlampen mag volgens mij niet? Misschien ook mistlampen voor, maar dat moet ik even d.m.v. photoshop kijken hoe dat uit gaat zien :D.
Verder misschien spiegels spuiten, kleine antenne, en subtiele, maar dan echt subtiele sideskirts, om de voorbumper en achterbumper en zijkant op 1 lijn te krijgen, en een beetje relief in het middengedeelte, niet heftig.

Verder vind ik het eigenlijk gewoon leuk om steeds kleine dingen te doen, en bezig te blijven. Maar alleen een probleem, bij de voorwielophanging zit ergens speling, dat merk ik bij optrekken en bij drempels of hobbelige weg, dat het daar rammelt. Mocht het zo zijn dat het een ingrijpende procedure gaat worden, gaat het allemaal niet door en gaat de auto weg.. Ik hoop dat er alleen wat kleine dingetjes kapot zijn die alleen maar vervangen hoeven worden. De wielen hebben in ieder geval speling..

Verder probeer ik de auto ook zo zuinig mogelijk te maken, maar toch power te hebben. Misschien ooit in een verre toekomst, ander motortje met turbo, maar dat ligt eraan wat ik met de auto wil. Ik ga hem denk ik ook vanbinnen en in de motorkap helemaal isoleren, maakt nu best veel lawaai, vooral bij hoge snelheden, wind en rolweerstand...
Kortom, genoeg te doen. Maar alles op zijn tijd, heb het niet breed hangen, dus.. :P
Installatie heb ik trouwens al prima in orde, Pioneer DEH-4000UB radio, Pioneer speakers, E serie, 13 cm voor in deur, 17 cm achter in de zijkant. En een JBL Bass Pro II in de kofferbak, nogmaals, geen pooierbak, gewoon, mooi geluid.

Overigens, wat ik heb gemerkt, als je een subwoofer stevig in de auto vastmaakt, met bijbehorende schroeven enzo, maakt hij mooier geluid, vooral in het hele lage register, de auto resoneert dan mee, je auto is dan ook de klankkast. Misschien dat iemand iets aan deze tip heeft. Ik wel! ;)  Overigens nog foto's van mijn interieur, ook lekker standaard.




Joeri

#8
heb zo 2 coltjes gehad en zijn super om in te rijden
eerste heb ik niet echt veel aan gedaan, wel velgen en zo


tweede heb ik ook die raamstijlen opgespoten, zo heb je een beeld hoe het uit ziet;
(ook van die raamspoilers op gezet en moest je interesse hebben, liggen hier nog)

http://i45.photobucket.com/albums/f86/ralliartfan/mitsu%20tuning/DSC00602.jpg

en zo een totaalbeeld van mijn 2de colt;

http://i45.photobucket.com/albums/f86/ralliartfan/mitsu%20tuning/DSC00601.jpg

StoneColt

#9
Ziet er goed uit, vooral die eerste (meer mijn smaak). Raamspoilers hoef ik niet, maar misschien heb je nog ergens zo'n afdekplaatje voor de rails bovenop, ben er 1 kwijt. (zeg maar om skikofferrailing op vast te maken):P.
Of een set mooie velgen met band :D. Of een 1.6 16v motor ipv 1.3 12v... :P Of verlagingsveren:P

Evo driver

#10
netjes hoor maar ik denk dat een van je stabilisatie stangetjes gebroken is ik zou daar eens naar kijken die willen wel vaker breken

StoneColt

#11
Hij gaat maandag naar de garage. Voor sowieso een beurt. Is dat duur om te vervangen?

Chaoth

#12
Denk dat het wel meevalt.. klinkt niet heel erg duur :P

Joeri

#13
Citim nga: "StoneColt"Ziet er goed uit, vooral die eerste (meer mijn smaak). Raamspoilers hoef ik niet, maar misschien heb je nog ergens zo'n afdekplaatje voor de rails bovenop, ben er 1 kwijt. (zeg maar om skikofferrailing op vast te maken):P.
Of een set mooie velgen met band :D. Of een 1.6 16v motor ipv 1.3 12v... :P Of verlagingsveren:P

verlagingsveren zijn al weg en die plaatjes ben ik zelf ook een paar keer op de sloop gaan halen  :P
1600 cc motor heb ik nooit gehad, had toen mijn wilde haren en dat gecombineerd met de 1300 was gevaarlijk genoeg
velgen zijn 16' 195 OZ superturismo's