Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Geen Mitsu....

Filluar nga Desperado, Tetor 01, 2009, 10:52:33 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Desperado

Maar op het moment nog even niks....

Intro: In het dagelijkse leven ga ik door onder de naam Arnold en ben nu nog 28 jaar!
In het verleden heb ik diverse auto's gereden waaronder 3 crx-en een civic hatch (ed) en een civic sedan (eg) en wat meer uitstapjes (clio 16v bijvoorbeeld)
Anyway om een lang verhaal kort te maken, de laatste auto die ik had, had mn vriendin op een druilerige vrijdagochtend meegenomen naar haar werk.... althans, BIJNA naar haar werk... op een gelijkwaardige kruispunt kwam mn vriendin van rechts en de andere dus van links.. pats, boem, klebang! auto economisch total loss (gelukkig maar want het was een escort station) en mag ik over een paar weken een andere uitzoeken!

Nu is het zo dat wij (mn vriendin en ik) de lancer station (2000) schitterend vinden, maar hier simpelweg nog niet genoeg centen voor hebben, dus willen we voor een oudere lancer gaan, vanaf bwjr 1995 welteverstaan...
Ik heb totaal geen ervaring met mitsubishi's dus vroeg me zo af wat de tips zijn waar ik naar moet kijken bij aanschaf van een dergelijke model (ow ja, ik ben nu niet op zoek naar een station, maar een sedan)

En mocht er iemand zijn die een leuke aanbieding voor me heeft, hoor ik dat ook graag!

Hier trouwens wat foto's van mn laatste 2 honda's:

http://i307.photobucket.com/albums/nn29 ... CF2484.jpg

http://i307.photobucket.com/albums/nn29 ... CF2341.jpg

http://i307.photobucket.com/albums/nn29 ... GE_090.jpg

 anibye

sp1046mhs1

#1
Welkom! 8-)

Ik weet niet wat je/jullie budget is, maar ik was altijd erg te spreken over de 1.3GLi (LPG-G3) uit 1997.  ;)
Kijk maar eens op Marktplaats, AutoTrader oid... :geek:



Mis 'em nog steeds...  :cry:

Desperado

#2
Hoi dat weten we ook nog steeds niet (verzekeraar moet nog contact opnemen)
Wel weten we dat het een benzinebak moet worden!

tips anyone?

Chaoth

#3
Auto op LGP heeft ook een benzinetank :P

Als ik mocht kiezen zou ik voor LPG G3 gaan. Je bent al snel veel goedkoper uit.

Maarja de keus is aan jullie ;)

Heb je ook een plaatje van het model waar je voorkeur naar uitgaat? Er zijn veel modellen Lancer namelijk.

Groet,

Chaoth

Desperado

#4
Nou het liefst een auto die alleen op benzine rijdt....
Veel km's maken we niet, dus een lpg of diesel willen we om die reden ook niet...

En euhm... ik wil wel graag een lancer vanaf 1995, dat betekent dat het dus 2 modellen kunnen zijn... oftewel model wat lijkt op een evo 3 en het model dat lijkt op de evo 4...

Maarre... nog een vraag dan... het is me opgevallen dat er alleen 1.3's en 1.6's worden aangeboden.. zijn die nog een beetje N/A te tunen?

Grietje

#5
Citim nga: "Desperado"Nou het liefst een auto die alleen op benzine rijdt....
Veel km's maken we niet, dus een lpg of diesel willen we om die reden ook niet...
Daarbij belast je met LPG je motor veel meer en je levert een hoop vermogen in. Benzine rocks :D


Succes met je zoektocht!!

Evo driver

#6
Hoi Welkom hier

en even over dat tunen begin er niet aan er is ook zeeeer weinig tot niets te krijgen voor die misschien enkele pk en nm. Misschien een verdwaalde bodykit of een kit van een evo of autostyle shit. Wil je veel vermogen koop een evo daar is zat voor te verkrijgen en het mooie is zo duur zijn ze ook niet meer.

gr. remco

Chaoth

#7
Nou nou nou, Remco!

Wat niet is kan gemaakt worden!  :twisted:  :lol:

Maar Remco heeft wel gelijk. Voor die type Mitsu's is nagenoeg niets te krijgen m.b.t. tunen. Heb er zelf ook één namelijk. ;)

Desperado

#8
Echt waar niet joh?
Dus ook geen scherpere nokkenas, uitboren, flowen en ik weet niet wat voor een injectie erin zit?
Een evo ziet er op zich wel leuk uit, maar al die spoilers doen mij niet zoveel meer en een turbo zie ik ook niet echt zitten.... (1x een turbo gehad en dat ding ging geregeld stuk... trauma? )

Zou jammer zijn als er niets met een mitsu uit te halen valt toch?

een carisma of een galant (7g dacht ik) vind ik ook nog wel leuk... zijn die dingen beter te tunen? (daarmee heb ik het niet over een bodykit)

GHINO

#9
tja je ken in een 7G een VR-4 blok lepelen.
of gewoon direct een 7G VR-4 aanschaffen.

Chaoth

#10
Een EVO II of III blokje kun je wel makkelijk in mijn auto lepelen, want deze zijn nagenoeg tzelfde.

Evo driver

#11
Zover ik weet zijn er alleen uitlaat spruitstukken te verkrijgen heb er eentje toen gezien maar nokkenassen zijn er niet.

gr. remco

Chaoth

#12
Weet je daar iets meer van, Remco? Vind de originele nogal een gaar en lomp ding namelijk.

sp1046mhs1

#13
Citim nga: "Grietje"
Citim nga: "Desperado"Nou het liefst een auto die alleen op benzine rijdt....
Veel km's maken we niet, dus een lpg of diesel willen we om die reden ook niet...
Daarbij belast je met LPG je motor veel meer en je levert een hoop vermogen in. Benzine rocks :D
Ik heb zelf hele goede ervaringen met LPG, Grietje! OK, een fractie minder vermogen is een gevolg. Maar met de regels van Mr. Spee heb je ook geen bak vermogen nodig!  :twisted:  :twisted:  :twisted:

Zonder gekkigheid: het vermogen en ietsje ongunstiger verbruik t.a.v. benzine zijn mijn ervaringen. Maar toen enige tijd terug de EURO95 tegen de €2,= p/ltr stond, bleef LPG 'braaf' tegen de €0,60 p/ltr hangen. Voor mij bleef autorijden financieel leuk, voor jou een stuk minder!  ;)
Wanneer je een auto aanschaft waar de LPG-installatie al in zit (G3, uiteraard), dan heb je hier al geen afschrijving meer voor. Natuurlijk, km-stand en technische staat etc spelen allemaal mee. Maar een 1e indruk bij schouwing is al erg bepalend. Of niet dan??!? :geek:

Er zijn veel vooroordelen m.b.t. LPG. Trap de Indianen-verhalen weg en beperk je tot de feiten!  8-)

Zo, ik heb weer gemekkerd...  :lol:

Grietje

#14
*doet indianen pak uit*

he, ik vind indianen nu juist zo leuk:D!

Er zijn vast en zeker voordelen van LPG! Ik hou alleen meer van benzine autos, en volgens mij kosten ze mij ook minder (weinig kms)