Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Hi there!!

Filluar nga Jenneke, Qershor 08, 2009, 11:50:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jenneke

Hallo allemaal!!

Ik zal me ff voorstellen: ik ben jenneke en ik wil een mitsubishi en ik weet alleen nog niet wat :P
op het moment ben ik aan het twijfelen tussen een galant 8G of een eclipse 2G.dus 2 totaal verschillende
auto's. Maar beiden mooi! ik ben al tijden gek van auto's maar viel het meest voor een Galant. Dat is wel
mijn bak. ben wel wat aan het rondkijken en bij sparen maar over een poosje staat ie er! geld voor een
viper is er in mijn bestaan toch niet dus dan maar op deze toer...
Ik ben dus een meisje (voor de mensen die denken dat jenneke een jongensnaam is :P) en ik ben 20.
De eerste (en enige) auto die ik had was een Nissan Almera. Ik weet het, het is een opa bak, maar daar
heb ik hem dan ook van gekregen :P toen ben ik op mezelf gegaan en moest de auto weg. het kriebelde
al vanaf het begin, maar nu ik werk heb iets verder van huis gaat het toch wel heel erg kriebelen!!
hoop jullie snel te spreken (heb meestal niet zo heel veel tijd haha) en wat meer te weten te komen over
beide auto's (en nog andere???)

greetz!! jen   8-)

sp1046mhs1

#1
Welkom! :D

Moest ík kiezen tussen de 8G en een Eclipse, dan wordt het de 8G. Waarom? De Eclipse vind ik persoonlijk onpraktisch (ja, ik heb een gezin 8-) ) en ik heb er geen bijzondere emotie mee. Ken het ook niet goed genoeg. De Galant 8G daarentegen vind ik persoonlijk een hele mooie, aggressief ogende Mitsubishi. Bruut! Maar goed, de vraag is wat je zélf wilt. Ik weet trouwens dat forum-lid MD een 8G te koop heeft staan... ;)

Maar waarom geen Lancer? Ook deze zijn er in he-le vette uitvoeringen (of tot dit punt te maken)! Kijk maar eens naar de EVO... 8-)
Het mooie van de EVO vind ik de looks van een (killer-) sedan maar de prestaties die bij veel merken vér te zoeken zijn.

NB:
De Galant kan ik gerust omschrijven als een wannabe-Lancer. Waarom wil een Galant-rijder anders een Lancer EVO-blok erin pompen?  :mrgreen:

Anonymous

#2
Hallo Jenneke,

Welkom hier op het MOC forum. Ja wat moet je kiezen een 8G Galant of een Eclipse, het zijnde allebei mooie auto's om te zien, echter ik denk ook dat een Galant wel wat praktischer is, want een Eclipse is niet echt een familieauto. Ik zelf rij al meer als 30 jaar dit Japanse merk, waaronder verschillende type's Galant, ook de 8G. De 8G is een Galant met uitstraling, een mooie auto om te zien, en goede rijeigenschappen, echter ook met wat zwakke punten, zoals de versnellingsbak, roestvorming in de wielkasten, draagarmen, zaken waar je toch alert op moet zijn. Je kunt natuurlijk ook eens kijken op http://www.galantfans.nl/ daar zitten de echte kenners op het gebied van de Galant, maar ik zou het leuk vinden als je ons ook op de hoogte wilt houden van je beslissing. Heb je al enig idee wat je voor je nieuwe auto wilt uitgeven, misschien is deze Galant wel iets voor jouw ;) http://link.marktplaats.nl/245566615 Houdt ons op de hoogte, en leuk weer eens een vrouw op het forum, is ook goed voor het forum!

InferisDCB

#3
Welkom!!! :D

Galant lijkt me praktischer, Eclipse leuker,  :? maar een Colt geiniger :D (klein en onderstel van een Lancer  ;) )

Chaoth

#4
Welkom :)

Als je zuinig(er) wilt rijden, dan zou ik de Colt aanbevelen. De Galant en Eclipse zijn toch beduidend zwaarder en minder economisch qua verbruik.

Maar als de keus tussen de Galant en de Eclipse moet zijn, dan zou ik voor de Galant gaan. Is uiteindelijk mijn favo Mitsu.  :)

bass-lancer94

#5
hey welkom,

ik zou zelf ook voor galant gaan maar mijn smaak valt ook niet zo op gestroomlijnde auto's :P niet dat de eclipse lelijk is.
sucses met je beslissing  ;)

br0ns

#6
Hey hallo,

Wat je keuze betreft vind ik het bijde prachten wagens en kan ik eigenlijk kiezen.

Mijn advies is wel koop GEEN VIPER ik heb een dag met een viper mogen rijden van me werk (werk bij chrysler jeep dodge dealer en ex-mitsubishi dealer) maar dan wordt je toch niet vrolijk bijde pomp dit was wel een rode met een SRT10 motor er in het gaat echt wel als de brandweer.


Zie in de achtergrond nog een CZ5 staan.

Groetjes Sylvester

sp1046mhs1

#7
G3 is dan mijn reactie, br0ns. G3... devil_evilhypocrite

Jenneke

#8
Hey!!

Nou jullie maken mijn keuze niet makkelijker aangezien ik geen gezin heb en alleen een vriend die een clio williams wil -_-"
haha. misschien eerst een eclipse en daarna een galant? :P lol. Dat van die viper meende ik niet serieus. dat kan alleen
als mijn portomenee net zo dik is als de bak zelf haha :P maar ik ben wel jaloers :P En een colt heb ik serieus overwogen,
alleen is het niet helemaal mijn ding. Heb wel een aantal keer in een colt gereden, en hij rijd prima, maar toch niet helemaal
mijn ding. ookal is ie wel lief (of ben ik nu gemeen??) Wat betreft het bedrag wat ik wil betalen zal tussen de 4000 en 7000
euro liggen dus moet nog wel ff doorsparen. Maar... dat komt helemaal goed :P tot die tijd jat ik de auto van mijn vriend wel.
haha. ik zal zien en leren  :mrgreen:

br0ns

#9
Citim nga: "sp1046mhs1"G3 is dan mijn reactie, br0ns. G3... devil_evilhypocrite


G3 KAN NIET mijn vriend xD geen ruimte. En meeste gas systemen kunnen tot 8 cilinders en deze heeft er 10 LOL

Het nieuwe model colt is toch wel een mooie auto voor het gezin vlot en ik vind het opzich niet lelijk enkelt zou ik voor de 3deurs kiezen vind ik mooier :P.
Mijn collega rijd hier 1 op 21 mee dus nog zuinig ook. (Kan niet op gas)

En hij is : Made by the farmers from the netherlands. Zoals ze dat zouden zeggen bij de Rabobank.

sp1046mhs1

#10
* zucht * ik leg het nog één keer uit * zucht * ( :mrgreen: )

OK, op autogas loop je een paar procent minder zuinig, maarrrrrr bij de pomp betaal je minder dan €0,50 p/ltr. De EURO95 staat nu hier al op dik €1,47! O-ja, bij een G3 krijg je korting op je wegenbelasting. Mijn Lancer kostte op G3 €114,- p/kw, op benzine was dit €88,-. Dit is wel meer, maar slechts €26,- p/kw duurder. Tel dit bij je aanzienlijk lagere brandstofkosten en bij een lage jaarkilometrage is bij aanschaf van een auto incl G3 autogas al véél aantrekkelijker. ;)

Zo, dit was mijn stokpaardje voor vandaag.  :lol:

Jenneke

#11
Citim nga: "sp1046mhs1"* zucht * ik leg het nog één keer uit * zucht * ( :mrgreen: )

OK, op autogas loop je een paar procent minder zuinig, maarrrrrr bij de pomp betaal je minder dan €0,50 p/ltr. De EURO95 staat nu hier al op dik €1,47! O-ja, bij een G3 krijg je korting op je wegenbelasting. Mijn Lancer kostte op G3 €114,- p/kw, op benzine was dit €88,-. Dit is wel meer, maar slechts €26,- p/kw duurder. Tel dit bij je aanzienlijk lagere brandstofkosten en bij een lage jaarkilometrage is bij aanschaf van een auto incl G3 autogas al véél aantrekkelijker. ;)

Zo, dit was mijn stokpaardje voor vandaag.  :lol:

jij houdt wel van rekenen of niet?? :P alle berichtjes van jou staan sommetjes in  :D

Evo driver

#12
Ey jenneke

Welkom hier. en ik heb gewoon het antwoordt voor je. Je vriend zijn mond snoeren en die clicko laten staan en gewoon de galant en eclipse kopen :D :D :D :D :D

sp1046mhs1

#13
Citim nga: "Jenneke"
Citim nga: "sp1046mhs1"mijn stokpaardje
jij houdt wel van rekenen of niet?? :P alle berichtjes van jou staan sommetjes in  :D
Valt wel mee... 8-)

Jenneke

#14
Citim nga: "sp1046mhs1"
Citim nga: "Jenneke"
Citim nga: "sp1046mhs1"mijn stokpaardje
jij houdt wel van rekenen of niet?? :P alle berichtjes van jou staan sommetjes in  :D
Valt wel mee... 8-)

nu geloof ik er niks meer van  :mrgreen: lol