Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

voorstellen

Filluar nga menh, Prill 05, 2009, 12:24:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

menh

Hallo
Afgelopen week heb ik mijn eerste japanse auto gekocht,na een hele reeks Volkswagens.
Hoofdzakelijk waren dat GTIs en momenteel staat er nog n passat2,3 V5 voor de deur.
Ik was op zoek naar een 2e auto cq hobbyproject en dat is nu gelukt.
Het is een Mitsubishi lancer 1,8 16V GTi van 91 geworden.
Deze auto viel me direct op omdat ik me niet kon herinneren dat ik er al eens eerder een had gezien.
Ik viel direct voor het uiterlijk van de auto(fotos worden vanmiddag gemaakt en volgen nog).
Vervolgens ben ik gaan googelen en verder gaan kijken op marktplaats en autotrack en kon practisch niets over deze auto vinden.
Het lijkt wel of ze in nederland bijna niet zijn geleverd en degenen die er zijn geweest zijn al uitgestorven.
Ook hier op t forum heb ik lopen zoeken,maar tevergeefs geloof ik.
Dit maakt de uitdaging om met deze auto aan de gang te gaan alleen nog maar groter.
Volgens een Mitsubishi specialist in Barneveld is dit idd een auto die weinig voorkomt en al zeker niet in een goede staat.
Hij was ook erg verbaasd dat het een 1,8 is aangezien volgens hem het meerendeel 1,8 motoren waren.
Het is geen japanse import,het stuur zit gewoon links.
De auto is vuurrood,met evo vleugel op de achterkant,witte Borbett velgen, mooi laag en een dubel uitlaatsysteem(ik vermoed naderhand gemonteerd)
Opvallend zijn de stoelen met Ralli art emblemen,deze emblemen zitten ook op de kilometer en toerenteller.
Verder nog een momo stuur en sparco versnellingspookknop,maar dit is later gemonteerd.
Nu ben ik vreselijk benieuwd wie mij over deze auto wat meer info kan verstrekken.
Mijn plan is om de auto eerst technisch in orde te krijgen,ik geloof dat de wiellagers en de koppeling wel een beurtje kunnen gebruiken.
Een open air filter heb ik zelf al gemonteerd,maar zonder de luchtmassameter ertussen werkt dat niet echt dus alles is nu weer origineel.
Van VW weet ik wel het een en ander af,zoals de uitwisselbaarheid van bepaalde onderdelen van verschillende types en bouwjaren,maar van Mitsubishi weet ik nog helemaal niets!
Lastig maar wel een leuke uitdaging.
Ik vind het leuk om met iets bezigte zijn en me er dan ook in te verdiepen zoals via dit forum.
Nadeel is wel dat ik alleen in de weekenden thuis ben en dus soms wat langzaam/laat reageer via t forum.
Zo nu is mn auto voorgesteld(belangrijke dingen eerst)nu ik zelf nog.
Mijn naam is Harry(32) en woon in Ede,ben getouwd met Margriet(vandaar M en H).
Ik ben internationaal chauffeur van beroep,momenteel hoofdzakelijk op Zweden.
Mijn werk en vrachtwagen zijn mn grootste hobby en verder alles wat maar 4 of meer wielen heeft,en mat name iets oudere autos.
Zijn er nog vragen,stel  ze gerust en ik hoop dat ik het hier naar mn zin zal krijgen.
Ik bennog geen lid van de MOC,maar als het me hier bevalt gaat dat misschien ook nog wel gebeuren.



Evo driver

#1
Ha die Harry

Welkom hier op het forum. Heb zelf van dat model het coltje gehad een 1.6 gti maar later met een splinternieuw 1.8 gti motor er in gezet. Een openluchtfilter kan je heel makkelijk maken met een inlegfilter van K&N en dan het luchtfilterhuis demonteren en dan het filter vast klemmen met de klemmetjes. Beugeltje maken om de boel op te hangen en klaar is keer :D.

Dit is voor mij wel een bekende auto hij is hier ook van een lid geweest en ook op het japanse autofestifal geweest al enige tijd geleden

gr. remco

menh

#2
Met dat luchtfilter komt het wel goed,bedankt.
Voor zover ik weet is de vorige eigenaar van de auto er wel redelijk zuinig op geweest,maar hij wist erg weinig van de auto af dus ik vermoed dat hij hier geen lid is geweest.
Waarschijnlijk is dat dan de eigenaar daarvoor weer geweest.
Toch aardig dat de auto zo snel herkend wordt,blijkbaar toch aardig opvallend.
Vandaag n stukje wezen rijden,maar er wordt veel naar de autogekeken.
Ik ben in elk geval van plan de Lancer in superstaat te brengen,ook al is de staat nu ook al heel behoorlijk voor een 91-er.
Ik zit nog wat te prutsen met fotos plaatsen,maar ik blijf hier wel updates geven.

Evo driver

#3
Heb het nog even terug gekeken maar het was in 2006 met het japanse autofestifal dat hij ook helemaal opnieuw gespoten was hierbij de foto's en volgens mij hebben we het over dezelfde :D




Gr. remco

Evo driver

#4
hahaha zie net je foto's maar gaat zeker over dezelfde auto's volgens mij heette hij edo dacht ik

sp1046mhs1

#5
Welkom! ;)

 8-)

menh

#6
TJa,das idd dezelfde!
Tof om m zo te zien,alleen is er sindsdien wel eea aan veranderd.
De grille is weer origineel,geen stickers meer(behalve op de voorspatborden onder het lakwerk!),andere spiegels en geen luchtinlaat of sporen daarvan op de motorkap.
Volgens een rallyexpert zou t een aparte uitvoering kunnen zijn,maar ik heb nog steeds geen idee.
Is het mogelijk om ergens aan de hand van n serienummer te achterhalen of t een mooi hobbyproject is of dat het idd een afwijkende versie is,een soort database bij mitsubishi Nederland misschien?
Over 1 a 2 weken wil ik  technisch helemaal na(laten)lopen en maar eens een verlanglijstje gaan maken.
In elk geval op zoek naar een origineel stuur en pookknop,of iets wat merr bij de auto past,dus iets japns in elk geval.
Ben ook naarstig op zoek naar een afdekkap voor over de bougiekabels,eenvandeweinig ontbrekende delen,zo is t geen gezicht!
Volgens de rallykenner zou er een verzwaarde drukgroep gemoneerd zijn en de schakelpook ens chakelweg ook korter zijn dan bij n gewone GTI,dus er komen steeds meer
vragen zonder antwoorden,maar t wordt zo wel steeds leuker.
Het rijden is echt een genot,helemaal super.
Veel bekijks,lekkere sound uit de uitlaat(niet zo overdreven),geen enkele spijt in elk geval.

Mevolution

#7
Welkom hier op dit forum :D en heel veel post en lees plezier hier :D
hehe leuk om zo te zien dat deze auto hier al bekend is op het forum en nu van een andere eigenaar is :d

menh

#8
Ok,kleine(heel erg kleine)update.
Net ff bezig geweest om de kitserige overzetpedalen te verwijderen en de dim en stadslichten vervangen door wittere exemplaren.
Ook bij de Mk II golf heb ik wel eens eenlampje vervangen,en dat kost je maximaal 5 minuten.
Wel een verrassing om te ontdekken dat het bij een Mitsubishi wel wat meer werk en tijd vraagt.
2 plastic vaatjes en een accu-op-zn-plaats-houd-beugel verwijderen,vastgezet met 3 verschillend formaat boutjes.
Wel weer een uitdaging,maar t is gelukt.
Ik heb de voorkant na het zienvan bovenstaande fotos nog eens nagelopen op sporen van schade,maar heb nix kunnen ontdekken.
Toch raar dat een auto met zulke stickers,grille en spiegels weer origineel gemaakt wordt,en blijkbaar ook een nieuwe motorkap gemonteerd,of de luchthapper moet fake zijn geweest.
Heb al weer een ochtend met veel positieve reacties achter de rug en begin me steeds meer af te vragen hoeveel van deze auto's er in Nederland nog te vinden zijn.
Iedereen beweert er nog nooit een gezien te hebben.
Ben marktplaats al n beetje aan t afstruinen voor dashbord onderdelen,maar met t echte opknapwerk wacht ik tot de zomervakantie.
Mooi ff tijd om te sparen en de gevreesde Apk keuring is dan achter de rug,hopelijk zonder al te veel direct noodzakelijke reparaties.
Een ding is zeker,ik heb wel een virus te pakken en er moet heel wat gebeuren wil deze auto weer weggaan.

Evo driver

#9
Het mooie is dat je heel veel van de standaard lancer en colt kan afhalen. En idd je ziet er maar heel weinig van de lancer gti's en de colt gti's heb er zelf ook een gehad en een kriem om op de sloop wat te vinden.

gr. remco

GHINO

#10
Heb zelf onlangs een Geo Metro Convertible(amerikaanse suzuki swift cabrio) gekocht en daar weet dus echt niemand info over.
Hoe xclusiever de wage des te minder men ervan weet.
Dat maakt het juist zo leuk(vind ik dan).

volgens mij stond die GTI van jou op speurders, kan dat kloppen?
heb er zelf ook ff naar gekeken maar vond m te prijzig voor 2de *goedkope* wagentje erbij.
(zowel aanschaf als vaste lasten)

Super veel plezier ermee(zal wel lukken gok ik zo) :mrgreen:

sp1046mhs1

#11
Citim nga: "menh"Ook bij de Mk II golf heb ik wel eens eenlampje vervangen,en dat kost je maximaal 5 minuten.
Wel een verrassing om te ontdekken dat het bij een Mitsubishi wel wat meer werk en tijd vraagt.
2 plastic vaatjes en een accu-op-zn-plaats-houd-beugel verwijderen,vastgezet met 3 verschillend formaat boutjes.
Ja, zo ging dat bij mijn Colt-'90 ook. Deja-vu... :mrgreen:

Als nu alle bestickering etc er weer van af is, heeft de auto geen (forse) schade gehad oid?  :|

menh

#12
Zeker Ghino,dat maakt t alleen mar leuker,als alles kant en klaar is,wordt t ook weer saai.
Voor een Golf II is er alleen wel zoveel kant en klaar te krijgen dat je mogelijkheden genoeg hebt om een beetje origineel te zijn.
De Lancer wil ik aleen niet vernouwen,ik wil m zo origineel mogelijk houden,de spoiler en uitlaat mogen blijven zoals ze nu zijn,maar die bestickering komt er niet op terug denk ik.
Geloof dat dat een idee van een vorige eigenaar was en aangezien t nu eenmaal geen echte Evo is,hoeft-ie daar ook niet op te gaan lijken.
t Is wel reemd dat iemand de moeite heeft genomen alle stickers te verwijderen en de auto te spuiten,maar ik kan geen rare lasnaden,vreemde onderdelen of wat dan ook vinden,die op schade duiden.
Alleen onder het spuitwerk op de spatborden voor,is de de vorm van de sticker nog te zien,net of er over de sticker is heen gespoten.
Verder is de lak netjes en strak,geen pruts spuitwerk.
Geen steenslag te vinden,alleen een klein krasje(0,5cm) bijgewerkt bij t achterspatbord.
Net keuringsafspraak gemaakt,6 mei gaat t gebeuren.

Nog n kleine update van t niet-Mitsubishi front,de 2e auto (VW Passat 2,3 V5) gaat zaterdag plaats maken voor een 2e hobbyauto :D  :D  :D
Een '95 Ford Mustang 3,8 V6(helaas 2 te weinig :( ) automaat in two tone,donker blauw/groen met heel donker matgrijs.
Mag ik hier ook een foto van plaatsen of wordt ik dan direct van tforum afgeknikkerd? :mrgreen:

sp1046mhs1

#13
Citim nga: "menh"Nog n kleine update van t niet-Mitsubishi front,de 2e auto (VW Passat 2,3 V5) gaat zaterdag plaats maken voor een 2e hobbyauto :D  :D  :D
Een '95 Ford Mustang 3,8 V6(helaas 2 te weinig :( ) automaat in two tone,donker blauw/groen met heel donker matgrijs.
Mag ik hier ook een foto van plaatsen of wordt ik dan direct van tforum afgeknikkerd? :mrgreen:
Wat mij betreft totaal geen bezwaar. Je zou in mijn bescheiden mening een nieuw topic in het praatcafé moeten aanleggen omdat het nl. géén Mitsu is. 8-)

Chaoth

#14
Welkom op het forum.

Klinkt goed allemaal  :mrgreen: