Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Roy's '97 Colt 1.6 GLXi - TE KOOP

Filluar nga Roy, Shkurt 27, 2009, 06:36:08 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Roy

Hallo allemaal :D
ik zal dit ook direct maar beschouwen als mijn voorstelrondje

Ik ben Roy, ben 22 en kom uit het immer zonnige Nieuwleusen, Overijssel.

Hoofdstuk 1:
Op mijn 19e heb ik mijn autogeschiedenis afgetrapt met een Subaru Mini Jumbo uit 1988
Gekocht voor weinig en meer dan waar voor mijn geld gekregen, een gigantisch wrak, maar toch een geniaal karretje...

De Sub bij aankoop:


De Sub nadat hij 2 en een half jaar lief was geweest voor zijn baasje:




De oplettende luisteraar zal enkele verschillen bespeuren met de beginsituatie...  :lol:

Hoofdstuk 2:
Augustus 2008 moest ik voor mijn opleiding een half jaar in Engeland wonen. Nu hou ik niet van openbaar vervoer en ben ik gek op rijden.
Ik zei tegen mijn moeder, "ik ga echt niet met de trein hoor"
waarop zij het raam uit wijzend zei, "je gaat ook ECHT niet met die auto hoor!"

Dus het was tijd om te gaan zoeken naar een nieuwe auto. Bij ons thuis is het japanners voor en na, dus de zoektocht ging langs Toyota Starlets en Celica's. Niets tegengekomen wat naar wens was en uiteindelijk zomaar via via een Mitsubishi Colt op de kop getikt.
Had nog geen ton op de klok, gewoon goed onderhouden en ook nog een 1.6 :D







Dit is het eigenlijk tot nu toe
Ik wil er hier en daar nog wat aan doen, maar het wordt absoluut geen plastic fantastic wagen of project want daar hou ik helemaal niet van.
Ik ben nog een beetje op zoek naar een origineel accessoire foldertje omdat ik hem best wat sportiever wil maken, maar niet met aldi rommel zegmaar :D Een subtiel spoilertje lijkt me wel mooi staan en ook de ori mistlampen vind ik erg mooi staan. Afijn, de tijd zal het leren.
Wel heb ik afgelopen week MAK Fever 5R velgen besteld in 16", die zullen een dezer dagen wel binnen komen.



Ook nieuwe originele Mitsubishi automatjes komen er aan, de ouden waren erg vies en de stevigheid was er gewoon uit...

Dat was het dan weer :D
Groeten
Roy

sp1046mhs1

#1
Welkom & bedankt voor je enthousiaste entree! :lol:

Die Subaru was denk ik wel het slimste wat je kon doen, toen je net je rijbewijs had: spotgoedkoop, technisch onverslijtbaar, (vaak) zuinig, lekker licht, dus ook betaalbaar in de verzekering en wegenbelasting. ;)

Ook ik heb tot 4 jaar terug in een licht karretje gereden: een Swift uit '87. Als het baasje zich erg goed gedroeg, dan behaalde de Swift 1:22,3!!?! :geek:  Maar vaak (met stadsverkeer) 'slechts' 1:15,5... :)

Ik vind dat je een nette Colt hebt. De GLX-jes zijn vaak wat completer uitgevoerd (was mijn Colt '90 vroeger ook t.o.v. bijv. een Golf-II GTI :mrgreen: ). Mijn Lancer is helaas wat 'karig' in de uitvoering. :|

Chaoth

#2
Welkom op het forum. Zelf vind ik dergelijke Colts echt prachtwagens :)

Roy

#3
Citim nga: "sp1046mhs1"Welkom & bedankt voor je enthousiaste entree! :lol:

Die Subaru was denk ik wel het slimste wat je kon doen, toen je net je rijbewijs had: spotgoedkoop, technisch onverslijtbaar, (vaak) zuinig, lekker licht, dus ook betaalbaar in de verzekering en wegenbelasting. ;)

Ook ik heb tot 4 jaar terug in een licht karretje gereden: een Swift uit '87. Als het baasje zich erg goed gedroeg, dan behaalde de Swift 1:22,3!!?! :geek:  Maar vaak (met stadsverkeer) 'slechts' 1:15,5... :)

Ik vind dat je een nette Colt hebt. De GLX-jes zijn vaak wat completer uitgevoerd (was mijn Colt '90 vroeger ook t.o.v. bijv. een Golf-II GTI :mrgreen: ). Mijn Lancer is helaas wat 'karig' in de uitvoering. :|
Hey, bedankt voor je reactie. De subaru was inderdaad een meesterkarretje, heeft ook niets gekost en heeft absoluut geen schuld meer. Vind het nog steeds jammer dat ik em weg moest doen, maar het was gewoon niet vertrouwd meer...

Mijn Colt is inderdaad gewoon een nette wagen, binnen en buiten is alles in prima staat en zo wil ik het ook houden. Ik heb net van de week mijn setje nieuwe Mitsubishi automatten binnen gekregen, die moet ik er nog even inleggen, dat is alweer 1 puntje afgestreept van de paar dingetjes die ik nog wil doen. Ik wil nog een mooie goede hoedenplank hebben, want die van mij is een ophangpuntje van afgeknapt, verder weet ik eigenlijk weinig te doen zo.... :P zit net een nieuwe uitlaat onder, omdat de oude verrot was...

Citim nga: "Chaoth"Welkom op het forum. Zelf vind ik dergelijke Colts echt prachtwagens :)
thnx :D

aatje colt '95

#4
heej roy ik kom uit arnemuiden vlak bij middelburg(zeeland)
ook mooie auto heb je
en laat maar is weten of het kan dat je mijn auto heb gezien

groeten aatje

Joeri

#5
ik heb ook 2 zo'n coltjes gehad
wel de 1300 cc versies
ik heb mss nog iets leuks voor je liggen
zo'n raamspoilers voor je voorste ramen
ze liggen vies in de weg dus mooi prijsje als je geïnteresseerd bent ;)

Roy

#6
Citim nga: "aatje colt '95"heej roy ik kom uit arnemuiden vlak bij middelburg(zeeland)
ook mooie auto heb je
en laat maar is weten of het kan dat je mijn auto heb gezien

groeten aatje

Haha, ik kom uit overijssel, dus het zal ongetwijfeld een andere colt zijn :D

Citim nga: "Joeri"ik heb ook 2 zo'n coltjes gehad
wel de 1300 cc versies
ik heb mss nog iets leuks voor je liggen
zo'n raamspoilers voor je voorste ramen
ze liggen vies in de weg dus mooi prijsje als je geïnteresseerd bent ;)

Raamspoilers? bedoel je van die dingen tegen ruis?
Ik ben eigenlijk zo half half nog wel op zoek naar een leuk origineel spoilertje voor achterop de Colt...

Joeri

#7
ik laat het je effe zien op een foto
[img]http://i45.photobucket.com/albums/f86/ralliartfan/mitsu%20tuning/DSC00602.jpg/img]
het is dus die doorzichtige lat die een deel van het raam bedekt, gaat ook redelijk wat raamruis tegen

Chaoth

#8
En ze dan in de kleur van de auto spuiten  :twisted:

Geeft erg leuk effect.

Roy

#9
Zo, ik heb vorige week nieuwe matten opgehaald bij de dielert
Ik was in eerste instantie behoorlijk teleurgesteld. Ik ging naar de dealer om dezelfde matten als origineel er weer in te krijgen natuurlijk. De matten die door mitsubishi geleverd worden nu missen niet alleen het Mitsubishi logo in de matten, maar hebben ook nog eens in de verste verte de goede kleur niet :(
Vond ik dus behoorlijk kut, vooral omdat je er wel 50 eikels voor betaald... maar, ze liggen nu in de auto, ze zijn wel heel mooi en erg fijn. Over de kwaliteit kun je ook niets zeggen...
Het geld dus wel waard, maar jammer van de kleur en het logo...

Roy

#10
Update 21 Maart 2009

Nieuwe schoentjes zijn binnen!
16" MAK Fever 5R velgen met Hankook bandjes erom :D
Het staat prachtig, velgen passen erg goed bij de auto

De foto's vind ik niet zo geslaagd, in het echt is het mooier  =-)






Kusjaah

sp1046mhs1

#11
Strak! 8-)

De andere velgen bewaar je zeker wel, toch? Voor winterbanden, reserve-set... :geek:

Maarre, wat ik persoonlijk lelijk vind aan jouw Colt (en mijn Lancer) is de einddemper. Is dat je volgende stap? ;)

En nee, ik doe niets meer aan mijn auto, de mijne staat al te koop. Dit soort investeringen doe ik niet meer... :|

Joeri

#12
kheb het toen opgelost met een sierstuk op de uitlaat want dat pijpje trekt op niet veel.... (beetje goedkope oplossing, ik weet ma stond wel goed ;) )

Roy

#13
Ik ga het ook met een sierstukje doen, puur omdat ik de originele uitlaat prima vind, ik hoef niet zo'n blaaspijp en er zijn zat leuke sierstukjes die de kop niet kosten ;)

sp1046mhs1

#14
Let wel opdat je niet voor 'n tientje zo'n Halfords-ding erop frommelt, dit ziet er écht niet uit. Ook ziet het er té nep uit, afgezien van het feit dat het rap gaat roesten. :roll:

Ik had indertijd op m'n Colt '90 een opzetstuk van RVS, kostte toen al dik NLG65,=. Maar de kwaliteit was aanzienlijk beter. 8-)

O, het kan zijn dat je een stukje van je uitlaat af moet slijpen. Omkrullende rand... :ugeek: