Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

hallo ook ik ben nieuw in deze scene

Filluar nga Pakoo, Shtator 09, 2008, 10:32:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Pakoo

hallo,

ik ben patrick kooijman 19jaar oud en sinds zeer kort in het bezit van een eclipse G1 van 1995. gekocht met wat technische problemen (versnellingsbak synchromes ringen) nieuwe bak er nu weer onder met nieuwe koppeling, maar nog wat probleempjes met de distributie (of lef, weet t niet) ben er nog niet aan begonnen. verder een strakke auto op 1 roestplekje, 2 deukjes (als je niet waar ze zitten moet je goed zoeken) en wat steenslag voor op. afin voor 950€ heb ik me geen bult gevallen denk ik zo.

verder reed hij als een trein aangezien ik net een testrondje heb gereden en daarna meten geschorst is.

electrish werkt alles nog zover ik heb kunnen testen (airco, CC, spiegelverstelling, ramen, verlichting)

optisch is hij std. op 18" velgen na, maar het zijn wel mooie in mijn mening

als iemand nog wat tips heeft mbt het vernieuwen distributie riem hoor ik het graag.

groet patrick

pica's staan hier: viewtopic.php?f=20&t=4194

sp1046mhs1

#1
Welkom! Plaats je ook een paar foto's? 8-)

Joeri

#2
lijkt me zeker niet te duur, welkom   ;)

Evo driver

#3
Hoi Welkom hier

Ennehh ik heb het hier al eens een keer gepost mbt het vervangen van de d-riem effe zoeken

Pakoo

#4
in welk subforum staat het, how-to's? krijg dan enkel mijn eigen tekst dat ik het wil doen. of zoek ik dan verkeerd, heb gezocht op D-riem, distributie (riem), krijg niets waar iets nuttigs in staat, en het is ook nooit meer dan 3 pagina's........hellup  :shock:

pica's toegevoegd: viewtopic.php?f=20&t=4194

Evo driver

#5
Om te beginnen alle v-snaren en waterpomp poelie's verwijderen daarna bovenste distributie deksel loshalen. Daarna de motor op tijd draaien. Merktekens van de nokkenassen moeten in 1 lijn staan en de krukas op T. Daarna de onderste krukaspoelie loshalen. Onderste distributie deksel loshalen. Daarna hydraulische spanner borgen met een boortje mocht dit niet lukken de 2 bouten loshalen en de riem springt los. Daarna heel voorzichtig de hydraulische spanner in de bankschroef weer in elkaar persen en borgen met een boortje. Dan de riem loshalen (nokkenas tandwielen verspringen) Daarna als je voor de motor staat de rechter balansas op tijd draaien als je er aan draaid voel je een weerstand en deze draait vanzelf dan door de gewichten op tijd. Kan op 3 manieren draaien en 1 daarvan draait hij naar het merkteken toe. Daarna de balansas spanrol loshalen (let oop de spanrichting) en riem demonteren. Daarna altijd de spanrol van de balansasriem vervangen !!!!! Daarna alle keerringen controlren op lekkage en waterpomp op lekkage controleren. Daarna op omgekeerde volgorde de boel weer in elkaar zetten. Let ook op het plaatje tussen de distributie riem poelie en balansas riem polie op de krukas deze niet omdraaien anders staat je krukas een paar tanden verkeerd.

Balansas spanning moet ong 0.7 mm zijn van boven naar beneden

Als laatste de hydraulische spanner weer monteren en de riem even op laten rekken. daarna moet het boortje soepel door de borging heen glijden anders de spanrol iets lossen of opspannen dit moet officeel met orgineel gereedschap. Maar 8 van de 10 keer staat deze goed.

Suc6

Pakoo

#6
thanks evo driver het is gelukt, zoals ik in me project pagina gezet heb. nu al weer bezig met alle rand onderdelen terug te zetten alleen weer jammer dat me onderdelen leverancier me (weer) in de steek laat met onderdelen, ze hebben zown mooi comp. programma dat dus niet werkt. kan ik weer achter andere multiriemen aan....... alles komt wel goed verder.

groete patrick