Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

'Check Engine' en Galant '90 wil niet meer stationair lopen

Filluar nga phoxetis, Korrik 15, 2008, 07:26:11 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Anonymous

Citim nga: "GHINO"
Citim nga: "phoxetis"Goeie tip man, helemaal niet aan gedacht.
Ik zit op m'n werk wel PC-moederborden te repareren met 'bolle elco's', maar dat die in een ECU kunnen zitten heb ik me nooit gerealiseerd.
Damn dan kan je ze zelf gemakkelijk fixxen.
Dat scheelt je ene heleboel geld.
bij de dealer late reparen (opsturen) kost circa: 150
gereviseerde kopen kost circa 500
nieuwe kopen kost circa 1500

dus tel uit je winst(prijs al weer van tijdje gelee en kan per bedrijf verschillen)

Hallo Ghino,

Hoe kom je aan die prijzen? Zoals je weet heb ik een tijdje geleden mijn computer laten reviseren bij ACTronics, het bekende probleem zoals je zelf ook weet. De kosten die ik heb moeten betalen bedroegen 205 euro, dat was inclusief alle verzendkosten. de dealer stuurde hem op, en ik kreeg een volledig nagekeken computer terug, niet alleen de lekkende elco worden vervangen, ook wordt de gehele printplaat nagelopen, en doorgemeten, daar waar de waardes niet kloppen worden de desbetreffende onderdelen vervangen, voorts wordt alles gereinigd, en wordt de body opnieuw gespoten en een jaar garantie. In feite wordt de computer gereviseerd, hoe jij dan aan 500 euro komt is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk. In iedergeval werkt mijn gereviseerde computer perfect!!!

Groetjes Hans (GTI-tje)

phoxetis

hey,ramon, bedankt voor je tip. Dit zal ik nog proberen. Ik heb de elco's vervangen, wat nog lastig los te krijgen was, want er zat bij 2 van die elco's een soort van zwarte prut tussen de elco en de printplaat, die gelijk de coating van de printplaat aftrok.

Ik zal die piggyback dingen nog nalopen en het nog een keer proberen, want met alleen de elco's was het probleem niet verholpen.
Check Engine bleef branden, maar de motor wilde wel starten, dus dat is alvast iets.

MarkSanne

Als het goed is moet ik ergens nog een defecte ECU van Ghino (ook een 1.8i, dus zelfde ECU) hebben liggen. Als ik 'm tegenkom dan zal ik de waarde van die (bij jou) verkoolde weerstand opmeten.

GHINO

Citim nga: "GTI-tje"
Citim nga: "GHINO"
Citim nga: "phoxetis"Goeie tip man, helemaal niet aan gedacht.
Ik zit op m'n werk wel PC-moederborden te repareren met 'bolle elco's', maar dat die in een ECU kunnen zitten heb ik me nooit gerealiseerd.
Damn dan kan je ze zelf gemakkelijk fixxen.
Dat scheelt je ene heleboel geld.
bij de dealer late reparen (opsturen) kost circa: 150
gereviseerde kopen kost circa 500
nieuwe kopen kost circa 1500

dus tel uit je winst(prijs al weer van tijdje gelee en kan per bedrijf verschillen)

Hallo Ghino,

Hoe kom je aan die prijzen? Zoals je weet heb ik een tijdje geleden mijn computer laten reviseren bij ACTronics, het bekende probleem zoals je zelf ook weet. De kosten die ik heb moeten betalen bedroegen 205 euro, dat was inclusief alle verzendkosten. de dealer stuurde hem op, en ik kreeg een volledig nagekeken computer terug, niet alleen de lekkende elco worden vervangen, ook wordt de gehele printplaat nagelopen, en doorgemeten, daar waar de waardes niet kloppen worden de desbetreffende onderdelen vervangen, voorts wordt alles gereinigd, en wordt de body opnieuw gespoten en een jaar garantie. In feite wordt de computer gereviseerd, hoe jij dan aan 500 euro komt is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk. In iedergeval werkt mijn gereviseerde computer perfect!!!

Groetjes Hans (GTI-tje)
Dan is die duur GTI.. wantje dealer stuurt hem op en dat was in mijn lijst 150,-
500 is voor een gereviseerde kopen. dus niet je oude late fiksen.

Prijzen kreeg ik door van mijn dealer.
Ook bij de sloop kan je ECU`s halenen die varieren ook erg sterk van 50-350 euro....
Ja je lest het goed... 300 europ verschil!!!
Heb er hier NOG 1 die ik ook ga laten maken via Mark sanne. juist omdat ECU`s zo slecht izjn van de 6G.