Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

(6G Galant) dashboard lampje doet gek na wissel oliesensor

Filluar nga phoxetis, Dhjetor 14, 2007, 04:30:20 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

phoxetis

Hallo lui, misschien zijn jullie me al weer vergeten. Maar ik rijd nog steeds rond in mijn 6G galant 1.8. En ik had een topicje gemaakt over mijn audio-dwalingen, wat helaas van de zomer met de forum-crash verloren is gegaan. Overigens heb ik onlangs mijn 17-jaar oude lambda-sensor vervangen gekregen bij de grote beurt. Die zat totaal vastgeroest. Een maat van me heeft 'm toch losgekregen, al was het (misschien) kantje-boord.

In oktober hebben we bij een grote beurt o.a. de oliesensor vervangen, omdat de oude vreselijk lekte en achteraf gezien de oorzaak bleek te zijn waarom ik in 3 jaar tijd 3 dynamo's om zeep heb geholpen. Enfin, een nieuwe erin geschroefd, en de dynamo blijft ook weer wonderlijk schoon.

Een dag later al begon op de gekste momenten het oliekannetje in het dashboard aan te flikkeren, met name bij stationair toerental. Ik dacht: zal wel zijn omdat er andere olie in zit. Later begon het oliekannetje ook zichtbaar te worden op ieder willekeurig toerental, en nu doet het ding helemaal niets meer. Dus met contact-aan-motor-uit krijg ik ook geen oliekannetje.

Mijn vraag: hoe meet ik die olie zender door? Moet ik een weerstand meten tussen het aansluitpunt en massa ofzo?
Met motor uit? en met motor aan?

PS.: de motor loopt uitstekend. Ik geloof niet dat er wat mis is met de oliepomp ofzo.

GHINO

Same problem here.
rijd al langer als 2 jaar met het euvel rond na een wissel.
heb hem toen vervangen voor een 2de hadns censor, probleem bleef.
zit eraan te denken binne kort een nieuwe in te doen.

Het kan inprincipe geen kwaad alleen heeft het 1 min punt..... je zal de olie met de hand moeten gaan checken.

phoxetis

Misschien zou je het lampje kunnen testen door het draadje op de massa kort te sluiten.
Ik zit er over te denken om dat te doen..... maar eerst even naar de specificaties van de sensor kijken of dat nu wel verstandig is.

Gek he, die oude sensor lekte echt enorm, maar werkte wel beter dan de nieuwe....

GHINO

Nah dat het ana het lampje zelf ligt lijkt me sterk.
Als ik jou was zou ik terug gaan met die censor en het probleem uitleggen. misschien fabricage fout?
bij mij heeft er zelf 1 naar gezocht maar konniks vionden. werd eerst gedacht aan een defecte lager maar dat zou hoorbaar moeten wezen.

phoxetis

Een andere sensor wil ik nog wel proberen. Maar als dat nu ook niets wordt, is misschien de bedrading defect, al lijkt dat me wel een beetje vreemd. Maar als het nu toch zo is, dan zet ik maar gewoon een aftermarket-metertje in de auto, dan kun je ook zien wat de oliedruk is.

Eerst maar eens de sensor aan de tand voelen.... zien we daarna wel verder  ;)

sp1046mhs1

Citim nga: "GHINO"Het kan inprincipe geen kwaad alleen heeft het 1 min punt..... je zal de olie met de hand moeten gaan checken.
Nu doe jij dit toch wel regelmatig, Jac...  :ugeek:

GHINO

Citim nga: "sp1046mhs1"
Citim nga: "GHINO"Het kan inprincipe geen kwaad alleen heeft het 1 min punt..... je zal de olie met de hand moeten gaan checken.
Nu doe jij dit toch wel regelmatig, Jac...  :ugeek:
Ikke wel :mrgreen: