Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga Super Top, Gusht 10, 2007, 08:46:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Super Top

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat jullie een geweldige site hebben. Lekker met Mitsubishi enthousiastelingen onder elkaar.

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Tjalling Heuvel, 20 jaar, woon in Oosterbeek (bij Arnhem), en ben op een stage na bijna klaar met mijn opleiding aan de MTS Autotechniek in Apeldoorn. Ik zal eerst mijn korte autohistorie hier neer zetten als inleiding van mijn aankoop met de drie rode diamanten.
Mijn eerste auto was een zwarte Suzuki Swift 1.3 GS uit '89. Gekregen bij het garagebedrijf waar ik toen werkte in mijn vrije tijd en na schooltijd (begon daar met werken in mijn eerste jaar van de opleiding, 5 dagen in de week naar school). Maargoed ik kreeg de auto omdat ik het zonde vond dat die auto naar de sloop ging, ondertussen waren er al wat onderdelen af gehaald. Ik was toen nog 17 en had dus nog genoeg tijd om de auto op te knappen. Ik kreeg de auto met (1)86.000 op de teller. Later de teller nog de 2 ton zien passeren, maar 1300 km later een aanrijding met de Swift gehad (ging me aan het hart, de door mij van de sloop geredde auto zo te zien). Heb er toen voor gekozen de auto maar niet op te knappen (heel veel spijt van gehad). Toen voor nood een andere auto gekocht. Deze auto een Opel Astra 1.6 GT met 100pk uit '92 gekocht met schade voor 175 euro, ik heb me vroeger voor gehouden nooit in een Astra of Golf te gaan rijden. Helaas is dit dus mislukt en ik schaam me er nog steeds diep voor. Na iets meer dan een jaar en 20.000 km verder stond de teller op 227.000 km en was de auto zover doorgerot dat deze hoe dan ook niet meer door de apk zou komen. Bovendien was ik de Opel meer dan beu en was ik nooit van plan geweest zolang met de Opel te blijven rijden. En ik wilde weer iets Japans hebben. Het liefst een niet alledaagse uitvoering van een japanse auto. In mijn zoektocht ben ik eerst naar mooie originele exemplaren van de Swift GTi geweest. Dit bleek een vergeefse zoektocht, de enige exemplaren die origineel waren (niet verlaagd enz.) waren zo rot als een mispel of vielen ver buiten mijn budget. Op een gegeven moment herinnderde ik me dat er van de Colt een uitvoering was geweest met 2 dakramen. Ik vond het dakraam in mijn Swift heerlijk en het idee van 2 uitneembare dakramen op een zomerdag leek mij fantastisch. Bovendien stond het model C50 bekend als redelijk roest bestendig. Dus ben ik op zoek gegaan naar een Colt met een dergelijk dak. Na een paar 1300tjes gevonden te hebben welke in aardig aan de prijs vond, heb ik mijn zoek criteria aangescherpt. Ik wilde electrische ramen, een toerenteller en een 1500 motor omdat ik nog wel eens met een aanhanger rijd in belgië. Dus zette ik mijn zinnen op de Colt 1.5 GLXi maar deze moest nog wel over dat dak beschikken. Na lang zoeken ben ik een blauwe tegen gekomen op autotrader.nl, niet lang daarna kwam er ook een groene op marktplaats beschikbaar maar zonder trekhaak, allebei voor de zelfde prijs. De groene was al vrij snel weer verkocht bovendien wist ik de kilometerstand er niet van. En ben ik voor de blauwe gegaan. Deze stond in friesland. Voor 750 euro te koop met 164.000 km op de teller. Ik kreeg tot mijn grote verbazing nog 200 euro terug voor de voor mij totallos verklaarde Astra, waardoor ik maar 550 contante euro's hoefde af te rekenen. Zodoende ben ik nu de trotse eigenaar van een Donkerblauw metallic Mitsubishi Colt 1.5 GLXi Super Top van bouwjaar 1991. Ondertussen ben ik alweer een maand of 3 verder en is de kilometer teller 6000 km opgeschoven. En bevalt mij de auto uitstekend op een paar kleine puntjes na zoals een check engine lampje en bij zware regenbuien lekt 1 van de dakramen een beetje.
Dit is weer helemaal mijn auto'tje. Ben er enorm blij mee. Helemaal de uitvoering zoals ik m hebben wilde.

Groeten,

Tjalling
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

MarkSanne

#1
Leuk hoor een bijzondere colt! Welkom!

De vrouw van de vorige eigenaar van mijn zwarte galant heeft een witte colt met die twee dakramen ('supertop' heet het).

Hierbij een paar plaatjes van die auto:






Veel plezier met je auto & hier op het forum!

Evo driver

#2
Welkom hier en veel lees plezier

sp1046mhs1

#3
Heb zelf ook 'n 1.5GLXi gehad, maar dan 'n blauwe uit '90. Reed super! Helaas (ook) kort gereden...  :cry:

De Swift is 'n stoere bolide, heb er ook een gehad, een 1.3GL uit '87. Kostte niets, woog niets, super betrouwbaar, ook spijt van de verkoop & tot de 100km/h re-te-snel! Zag er niet uit, de lol was er niet minder om!  :twisted:

Menno

PS1: Ja, heb e.e.a. in mijn 'jeugd-jaren' kort gereden (Volvo 340 uit '89, Polo uit '92 en Colt uit '90)
PS2: Remco, ook weer in den lande?  :mrgreen:

GHINO

#4
Volvo + een vw naar de schroothoop gereden?
+ punten zijn dat :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Welkom op het forum, have fun, heb je wagen volgens mij ook vorobij zien komen. zag er erg bruut uit.
heb je nog foto`s van je bolide? zo nee... snel ff maken dan en plaatsen :mrgreen:

Super Top

#5
Ik heb even wat foto's opgezocht van de auto's die ik bezeten heb en bezit.
van mijn Colt moet ik nog even mooie foto's maken. Maar heb de foto's gevonden van hoe hij op autotrader stond.

Eerst mijn Suzuki Swift 1.3 GS uit 89.



En wat 50 km/h, een Renault Nevada en wat glad asfalt met je Swift doet.



Vervolgens na mijn Swift, de Astra 1.6si GT uit '92. (De zwarte bladzijdes van mijn automobiele carriere, vind ik zelf)
Reed nog net niet met een bivakmuts rond omdat dat toch wat ongemakkelijk bleek.



En zie hier mijn huidige trots. Dit zijn de foto's van autotrader. Ik zal zo snel mogelijk zelf wat mooie foto's maken.
Hij heeft iets meer dan een half jaar bij dat bedrijf gestaan voordat ik 'm van die verschrikkelijke plek vandaan haalde en mijn Opel daar achter liet.
De foto's van autotrader.





De mooie foto's komen nog, maar dan weten jullie in ieder geval hoe mijn blauwe schicht eruit ziet.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

GHINO

#6
Je heb ook vandie mega zonnebrillen... of een boerka... had ook niemand je herkent :mrgreen:

Zo... op die foto`s te zien heb je je colt uit de goot gehaald. gelukkig heeftie nu een owner die hem wel respecteert en liefde gaat geven en dus zn glorie geeft die die verdient :mrgreen:

sp1046mhs1

#7
En weet je wat ook leuk is aan die Colt? Hij is compleet! Maatjes van mij hadden indertijd Duitse GTi's, GSI's etc, maar die haalden het niet qua extra's bij mijn 1.5GLXi uit '90! OK, ze waren sneller, maar daar hield het ook bij op!  :mrgreen:

KunfuMunky

#8
Welkom bij de Mitsu freaks haha. Heel veel plesie met je auto en misschien zien we je nog eens bij een meeting???

Groeten Munky  :D  :D  :D

Colt 91

#9
hee ,dat is bijna hetzelfde kenteken als wat ik heb. ;)




Lancerik

#10
Welkom hier!
Misschien kan je je lekkende dakraam verhelpen door de rubbers met wat vet in te smeren.

sp1046mhs1

#11
Citim nga: "Super Top"
Gekke vraag: wat is dat vierkante apparaatje tussen de mistlamp en trekhaak?  :?:

Enne, wanneer komen de foto's van je Colt (rondom & interieur), in volle glorie?  :ugeek:

GHINO

#12
achteruitrijlicht sommige hebbe een bouwvakkerslamp om te zien wat er achter is :mrgreen:

sp1046mhs1

#13
Citim nga: "GHINO"achteruitrijlicht sommige hebbe een bouwvakkerslamp om te zien wat er achter is :mrgreen:
Jac, dan ben ik benieuwd wat dat witte lampje recht pal boven de einddemper op de achterbumper is...

Super Top

#14
Sorry ben een weekje weggeweest naar Mallorca voor vakantie.

Ik vindt het erg leuk dat het broertje van mijn auto ook in het bezit is van een MOC forumlid.
Ik wil zeker eens een meeting bijwonen, alleen kijken wanneer ben momenteel nogal druk met mijn stage/werk bij Equipe Verschuur Autosport.

Het vierkante apperaatje is inderdaad een werklamp zoals je ze ook op vrachtwagens vind. Ik kreeg deze lamp een keer en vond het zonde om hem niet te gebruiken, de lamp bleek gewoon 12 volt en vond het licht van het standaard achteruitrijlicht wat karig en heb ik die lamp via een relais op de achteruit erbij geschakeld. Zeer handig wanneer ik in het donker bij één van de scouting gebouwen achteruit weg moet rijden (zeer donker pad met een zeer verradelijk knikje erin, je wilt je auto niet tegen een boom parkeren). Had 'm wel zo afgesteld dat medeweggebruikers er geen last van ondervonden. Weet nog niet of ik 'm op mijn Colt maak, wat meer licht kan geen kwaad.

Recente foto's hoop ik binnenkort te maken wanneer ik niet aan Cup Clio's, Race Golfjes en Endurance Cupra's hoef te sleutelen. (niet dat ik dat erg vind  ;)  :P  maar wil jullie ook wel van de foto's voorzien)

Hopelijk heb ik zo weer antwoord kunnen geven op de vragen  ;)
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top