Hallo allemaal,
Allereerst wil ik even zeggen dat jullie een geweldige site hebben. Lekker met Mitsubishi enthousiastelingen onder elkaar.
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Tjalling Heuvel, 20 jaar, woon in Oosterbeek (bij Arnhem), en ben op een stage na bijna klaar met mijn opleiding aan de MTS Autotechniek in Apeldoorn. Ik zal eerst mijn korte autohistorie hier neer zetten als inleiding van mijn aankoop met de drie rode diamanten.
Mijn eerste auto was een zwarte Suzuki Swift 1.3 GS uit '89. Gekregen bij het garagebedrijf waar ik toen werkte in mijn vrije tijd en na schooltijd (begon daar met werken in mijn eerste jaar van de opleiding, 5 dagen in de week naar school). Maargoed ik kreeg de auto omdat ik het zonde vond dat die auto naar de sloop ging, ondertussen waren er al wat onderdelen af gehaald. Ik was toen nog 17 en had dus nog genoeg tijd om de auto op te knappen. Ik kreeg de auto met (1)86.000 op de teller. Later de teller nog de 2 ton zien passeren, maar 1300 km later een aanrijding met de Swift gehad (ging me aan het hart, de door mij van de sloop geredde auto zo te zien). Heb er toen voor gekozen de auto maar niet op te knappen (heel veel spijt van gehad). Toen voor nood een andere auto gekocht. Deze auto een Opel Astra 1.6 GT met 100pk uit '92 gekocht met schade voor 175 euro, ik heb me vroeger voor gehouden nooit in een Astra of Golf te gaan rijden. Helaas is dit dus mislukt en ik schaam me er nog steeds diep voor. Na iets meer dan een jaar en 20.000 km verder stond de teller op 227.000 km en was de auto zover doorgerot dat deze hoe dan ook niet meer door de apk zou komen. Bovendien was ik de Opel meer dan beu en was ik nooit van plan geweest zolang met de Opel te blijven rijden. En ik wilde weer iets Japans hebben. Het liefst een niet alledaagse uitvoering van een japanse auto. In mijn zoektocht ben ik eerst naar mooie originele exemplaren van de Swift GTi geweest. Dit bleek een vergeefse zoektocht, de enige exemplaren die origineel waren (niet verlaagd enz.) waren zo rot als een mispel of vielen ver buiten mijn budget. Op een gegeven moment herinnderde ik me dat er van de Colt een uitvoering was geweest met 2 dakramen. Ik vond het dakraam in mijn Swift heerlijk en het idee van 2 uitneembare dakramen op een zomerdag leek mij fantastisch. Bovendien stond het model C50 bekend als redelijk roest bestendig. Dus ben ik op zoek gegaan naar een Colt met een dergelijk dak. Na een paar 1300tjes gevonden te hebben welke in aardig aan de prijs vond, heb ik mijn zoek criteria aangescherpt. Ik wilde electrische ramen, een toerenteller en een 1500 motor omdat ik nog wel eens met een aanhanger rijd in belgië. Dus zette ik mijn zinnen op de Colt 1.5 GLXi maar deze moest nog wel over dat dak beschikken. Na lang zoeken ben ik een blauwe tegen gekomen op autotrader.nl, niet lang daarna kwam er ook een groene op marktplaats beschikbaar maar zonder trekhaak, allebei voor de zelfde prijs. De groene was al vrij snel weer verkocht bovendien wist ik de kilometerstand er niet van. En ben ik voor de blauwe gegaan. Deze stond in friesland. Voor 750 euro te koop met 164.000 km op de teller. Ik kreeg tot mijn grote verbazing nog 200 euro terug voor de voor mij totallos verklaarde Astra, waardoor ik maar 550 contante euro's hoefde af te rekenen. Zodoende ben ik nu de trotse eigenaar van een Donkerblauw metallic Mitsubishi Colt 1.5 GLXi Super Top van bouwjaar 1991. Ondertussen ben ik alweer een maand of 3 verder en is de kilometer teller 6000 km opgeschoven. En bevalt mij de auto uitstekend op een paar kleine puntjes na zoals een check engine lampje en bij zware regenbuien lekt 1 van de dakramen een beetje.
Dit is weer helemaal mijn auto'tje. Ben er enorm blij mee. Helemaal de uitvoering zoals ik m hebben wilde.
Groeten,
Tjalling