Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Verwarming beneden

Filluar nga Martin Charisma, Shkurt 10, 2022, 04:38:09 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Martin Charisma

Ik wil even wat vragen over een minpuntje van mijn ozo geliefde Carisma 1997 1.8 16v Sohc ( geen GDI))GDI)


Ja Ja, ik heb  nog 1 probleem gevonden, buiten de welbekende slechte stoelen en hakerige bak. Maar verder alleen maar complimenten voor mijn trouwe pakezeltje.
Iets wat mij ieder jaar weer stoort onder de 9 graden.
Ik voel bij lage temperaturen, een koude lucht stroom langs mijn onderbenen en ook krijg ik er geen warme lucht, op welk stand ik de blower ook zet.
Is dit een Carisma probleem of is er misschien een warme luchtslang los geschoten van de verwarming?


Ik heb jaren geleden dit ook wel eens gehoord bij een Baleno. Toen lachte ik er hard om ,nu wat minder ::)


Ps En nog 1 klein probleempje met mijn centrale deurvergrendeling. Ik krijg mijn bestuurdersdeur wel open met de sleutel maar niet meer op slot met de sleutel(geen afstandsbediening). Dat moet via de schakelaar in middenconsole.



Keezx

Tegenvraag, was dat van die verwarming altijd al zo?Zo ja, dan hoort het bij het zij het wat ongelukkige, ontwerp....Zo nee , dan is er inderdaad iets ontregeld achter het dashboard.Slot zou ik schoon- en gangbaar maken.
Logies tog allemaal?

tekkel

Kachel werkt normaal goed bij een carisma zal iets niet goed zitten met de instelknop,de buitenkabel zou los kunnen zitten van de bedienings knop.

Martin Charisma

#3
Bij mijn auto is dit altijd zo geweest ,maar dit kan natuurlijk exemplarisch zijn en daarom mijn bericht hier.
Wat de verwarming betreft,heb ik in het wp boek gekeken,niet echt wijzer geworden. Luchttunnels ontdekt maar je ziet niet of er een klep is die de wamte naar beneden stuurt.  En  als die bestaat,of die opent gaat. En wat betreft de schakelaar op het dashboard die regelt waar de lucht naar toegaat.
,je merkt wel of die op het voorruit staat of niet .Dus dat werkt wel, alleen bij de stand naar de voeten komt er geen warme lucht maar staat die op de voorrruit gericht dan komt er wel warme lucht uit..


Wat betreft de [size=0px]centrale deurvergrendeling.Vorige week vorst gehad,Toen dacht ik ik zal eens wd 40 in het slot spuiten.En nu werkt het op slot doen ook weer. Heel vreemd, want van het slot afhalen was geen probleem.[/size]