Hallo mede Mitsubishi (Carisma) fans .
Ik zal me even voorstellen .Mijn naam is Martin en in het trotse bezit van een Carisma 1997.1.8 16v Sohc( GEEN GDI) .4,5 jaar in bezit en tot kort ging het goed.Alleen nu heb ik opeens heel veel problemen.Eigenlijk zou ik een werkplaatshandboek moeten kopen ,maar ik vraag me af of ik er dan uitkom en hoeveel de onderdelen dan gaan kosten.
Daarom graag eerst wat advies svp. Bvd. Ik zal het kort houden en daarom eerst de klachten op een rij.Het begon met een toontje boven het motorgeluid uit,(dit verdween als je je gas los liet en begon boven de 50 km /pu)Ik dacht zelf een een spanner van een snaar die niet meer werkte en de snaar heel los liet (maar dat kon ik niet ontdekken.Toen zag ik ook een olielekkage bij de bak ( dit was een aandrijfashoes ( inmiddels succesvol vervangen incl de aandrijfas) .Plots daarna begon de motor te koken.( ik dacht of de thermo schakelaar of de radiateur fan zelf kapot waren)Radiateur fan doorverbonden deze werkte , dus de thermo schakelaar vervangen.En toen begon de ellende pas echt. De fan sloeg direct aan ook en ook de aircofan ,terwijl de de motor koud was.Tevens begon het motormanagement lampje op dashbord te branden. Ik dacht aan een massafout.Zo goed als kan gecontroleerd ,niks gevonden.NU dacht ik, ik gooi de airco (zekeringen ) eruit want die gebruik ik nooit en verbind de thermo schakelaar rechtstreeks naar radiateur fan.Niet gelukt. Nu is er nog iets leuks

.Ik kwam er achter dat er in het verleden gesneden is in de kabelboom.( is 4.5 jaar dus goed gegaan maar nu dus niet meer.Grote probleem is nu dat de auto zeer slecht start maar daarna wel (redelijk) goed loopt en het blijft doen.Ik rij korte stukken dus mijn dynamo krijgt hem niet meer vol(laadstroom 14.27 volt.) Accu spanning rond de 13.22 v tot 12.87v
Tevens zag ik onder mijn zekeringenkast bij het blok een ronde bus zitten met 2 slangen eraan .Daar zit nog een 3e aansluiting( de grootste) maar daar zit geen slang aan( ik dacht een vacuumpot of zo , maar ik twijfel en ik weet niet of dit een overloop is waar een slang op hoort te zitten.
Om het kort

te houden. De volgende prangende vragen:Wat is de ronde pot onder de zekeringkast en hoort daar een(vacuum?) slang op en waar gaat deze naar toe dan?Hoe kan ik de auto beter laten starten? Eerder advies ( een nieuwe accu ,benzinepomp en filter vervangen)Maar misschien blijft de magneet airco pomp Hangen en moet ik deze pomp er afhalen en andere kortere snaar zonder aircopomp kopen.?
Of moet ik mijn Carismaatje laten gaan en iets anders kopen?
Ik zou iedereen zeer dankbaar zijn die met een goed oplossing komt .Ps zoals jullie begrijpen ben ik een amateur hobby monteur .(die heel erg zijn best doet om niet in de garage te komen) en dat lukt al 56.000 km
Toevoeging de ronde pot is waarschijnlijk de fuel vapor >(Dus ik vertaal dat naar brandstof verdamper)Zou dat iets met het slechte starten te maken ivm ontbreken slang?