Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Distributieketting outlander 2.4 2010

Filluar nga Jeroen83, Gusht 13, 2020, 02:28:17 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jeroen83

Goedemiddag,


Ik ben van plan om een 2010 outlander 2.4 aan te schaffen.
Nu las ik via de anwb dat de distr.ketting kan gaan oprekken en vervangen moet worden uiteraard. Mijn vraag is hoe vaak komt dit voor, en is dit daadwerkelijk een ontwerpfout, of het gevolg van de te lange service intervallen.


Groet
Jeroen.

Entharion

Service intervallen kun je beter met een korrel zout nemen, liever eerder olie vernieuwen dan later...

Heb het met mijn huidige wagen (Opel) ook gehad toen ik hem kocht, van te lang tussen oliewissels blijven rijden raken de kettingspanners verstopt met troep waardoor ze niet goed meer werken.
Dan raakt de ketting zijn spanning kwijt en gaat aanlopen tegen de kettingkast. Je kan pech hebben dat ie dan een tand verspringt op de nokkenassen en dan heb je een groter probleem... Hetzelfde kan gebeuren als de ketting opgerekt raakt, maar het zal altijd wel met een geluid gepaard gaan.

Sowieso als je de auto gaat proefrijden zorg dat hij koud gestart wordt en let op een tikkend geluid van de kettingkast.
Heb er nog niet eerder van gehoord dat dit een probleem is bij de 2.4 maar het kan natuurlijk gebeuren.