Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt start niet / startonderbreking

Filluar nga Ozzy2104, Qershor 16, 2020, 10:28:19 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ozzy2104

Goedemorgen,
Ik ben Oscar, uit Den haag en in het bezit van een mitsubishi colt uit 2009.


De Colt staat nu alleen al een week of 6 stil, dus ben benieuwd of iemand mij hier verder kan helpen.


Een week of 6 geleden wilde mijn auto ineens niet meer start (startmotor draaide wel), waarbij het lampje van de startonderbreking bleef branden. Ik heb helaas geen reservesleutel. Heb toen een sleutelboer laten komen, maar die kreeg het niet gemaakt en kon ook geen nieuwe sleutel bijmaken. Ik heb toen maar een setje van de sloop gekocht (sleutels, ECU, sloten, contactslot) en deze in laten bouwen. Hiermee bleef het probleem bestaan. Toen even met de sloop gebeld en bleek dat ik nog iets mistte (ETACS). Er is toen een nieuw setje opgestuurd, deze ingebouwd...maar nu start de hele auto niet meer (draait niet rond).


Mijn vraag nu dus, iemand nog tips of ideeen?


Alvast bedankt.

Entharion

In je sleutel zit nog een chipje voor de immobilizer, ik gok dat die nog ingeleerd moet worden, dat kan alleen met een MUT3, de dealers hebben deze.

Ozzy2104

Citim nga: Entharion ne Qershor 16, 2020, 10:52:37 PD
In je sleutel zit nog een chipje voor de immobilizer, ik gok dat die nog ingeleerd moet worden, dat kan alleen met een MUT3, de dealers hebben deze.


Oké, alleen als ik een setje heb gekocht die voorheen al bij elkaar werkte, zou hij dan alsnog ingelezen moeten worden?
En is het uberhaupt niet draaien van de motor dan ook een gevolg van het vervangen van de ECU ed.? Bij het eerste setje die ik erin had gestopt draaide hij namelijk nog wel.

Nobodie14


Het lampje van de startonderbreker blijft volgens mij branden zolang de motor niet loopt.
Ik neem aan dat je geen alarminstallatie met startblokkering erin hebt?
Als de startmotor rond draait, is er dan wel een bougievonk?
Dan zou het aan de benzinetoevoer (pomp?) kunnen liggen.
Als er geen vonk is, dan in de zekeringen / bobines / stroom / massa zoeken.


Contactslot, ECU, ETACS etc. vervangen is wel een hele radicale ingreep.
En je bent verder van huis omdat de startmotor nu niet meer rond draait..
Ik denk dat Entharion gelijk heeft dat de immobilizer nu ingeleerd moet worden.
Die voorkomt momenteel dat de startmotor rond draait.