Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Carisma 1.8 GDI motor slaat af (knipperend motorlampje)

Filluar nga basjanse81, Janar 14, 2020, 07:54:25 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

basjanse81

Goedemorgen allemaal,
Mijn naam is Bas en ik ben nieuw op dit forum.
Sinds een paar maanden in het bezit van een Mitsubishi Carisma 1.8 GDI uit 1999.
Helaas heb ik al enige problemen ondervonden die inmiddels zijn opgelost, maar nu doet zich het volgende voor:Bij het accelereren houdt de motor in en slaat deze af waarbij mijn motoronderhoudslampje knippert.
Als ik de auto uitzet en een minuut wacht en weer start dan werkt ie weer.
Het gebeurt wanneer ik tussen de 2500 en 3000 toeren zit en het lijkt erop dat ie dan in z'n versnelling blijft hangen waardoor ie er uiteindelijk uitklapt op bovenstaande manier.
Zelf heb ik al de ECU een reset gegeven door het volgende te doen.
- Minpool los gehaald en 30 minuten loslaten hangen
- Aangesloten en motor 15/20 minuten stationair laten draaien.
- Stuk voor stuk de blower, lichten, achterruitverwarming aangedaan.
- Motor uitgezet en erna weer gestart en 10 minuten laten draaien.
Vanmorgen zag ik dat m'n stationair tussen de 800 en 400 toeren was en sloeg m'n motor af voor het verkeerslicht met een brandend motoronderhoudslampje.
Even een minuut wachten en ik kan weer verder.
Het is natuurlijk zeer onplezierig rijden en erg onbetrouwbaar.
Hopelijk weet een van jullie wat dit zou kunnen zijn en mij zou willen helpen met een oplossing te vinden?
Alvast bedankt voor de moeite.

basjanse81

Goedemorgen allemaal,[/size]Mijn naam is Bas en ik ben nieuw op dit forum.Sinds een paar maanden in het bezit van een Mitsubishi Carisma 1.8 GDI uit 1999.Helaas heb ik al enige problemen ondervonden die inmiddels zijn opgelost, maar nu doet zich het volgende voor:Bij het accelereren houdt de motor in en slaat deze af waarbij mijn motoronderhoudslampje knippert.Als ik de auto uitzet en een minuut wacht en weer start dan werkt ie weer.Het gebeurt wanneer ik tussen de 2500 en 3000 toeren zit en het lijkt erop dat ie dan in z'n versnelling blijft hangen waardoor ie er uiteindelijk uitklapt op bovenstaande manier.Zelf heb ik al de ECU een reset gegeven door het volgende te doen.- Minpool los gehaald en 30 minuten loslaten hangen- Aangesloten en motor 15/20 minuten stationair laten draaien.- Stuk voor stuk de blower, lichten, achterruitverwarming aangedaan.- Motor uitgezet en erna weer gestart en 10 minuten laten draaien.Vanmorgen zag ik dat m'n stationair tussen de 800 en 400 toeren was en sloeg m'n motor af voor het verkeerslicht met een brandend motoronderhoudslampje.Even een minuut wachten en ik kan weer verder.Het is natuurlijk zeer onplezierig rijden en erg onbetrouwbaar.Hopelijk weet een van jullie wat dit zou kunnen zijn en mij zou willen helpen met een oplossing te vinden?Alvast bedankt voor de moeite.