Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Vragen over onderhoud Colt VI SK-833-Z

Filluar nga Kareltje, Shkurt 19, 2019, 11:56:46 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Kareltje

Heren, dames,
Ik ben Kareltje en ik wil een vriend helpen bij het onderhoud van bovenstaand autootje.
Waar ik naar op zoek ben is

-de Nederlandse gebruiksaanwijzing
-iets als een workplace manual
ik weet niet of dat online is, het is een uit Duitsland geïmporteerde auto, en een Nederlands boekje is welkom, bij de dealer kost zoiets 50 euro kwamen wij achter. Als er een online pdfje van is is het al voldoende.We willen deze auto een grote beurt geven, kilometer stand is plm 75000 km.
Ik heb nog een vraag, de eigenaar maakte zich zorgen over roest aan de bodem. Dat zou behandelt zijn door de garage, maar is deze auto roestgevoelig?
Tenslotte vroeg de eigenaar zich af of er een Duitse kilometer registratie bestaat, om te kijken of de huidige stand klopt.
Bij voorbaat dank, Kareltje.

Beunhaas

Wil je ze perse in het Nederlands? Nederlandse handleidingen voor auto's vind je nauwelijks op internet. De Engelse handleiding en werkplaats handboek zijn wel online te vinden.

In Duitsland zijn ze strenger dan in Nederland en is het frauderen met km-stand zeer strafbaar, het wordt dan ook bij iedere APK vastgelegd. Daarnaast is een Duits kenteken gekoppeld aan een persoon en niet aan een voertuig, de gegevens worden daarom aan het chassisnummer gekoppeld. Volgens mij kan je een chassisnummercheck doen bij het KBA (Kraftfahrt-Bundesamt, het Duitse RWD), maar dit doet de RDW ook bij het importeren. Als de RDW dit goed heeft bevonden mag je er vanuit gaan dat de tellerstand klopt.

Of de Colt gevoelig is voor roest durf ik niet te zeggen, maar de colt en lancer hebben de reputatie robuust te zijn, dus ik zou me er niet te veel zorgen om maken. Een beetje roest ontkom je niet aan, het blijft staal. Succes met de grote beurt.

Kareltje

Beunhaas, bedankt voor jouw geweldige hulp. Heel veel gras is nu voor mijn voeten weggemaaid. Een vraag nog, de service manual is een soort aflever manual, ik was op zoek naar hoe kleppen te stellen, en dan wordt er gezegd: zie de service manual hoe de nokkenas te demonteren. Is er dan nog ergens een "echte" service manual?

Leo

Mijn colt heb in zelf ook uit duitsland gehaald.

De nederlandse boekjes kun je bestellen via marktplaats

http://link.marktplaats.nl/a1275228470?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze autos hebben van de fabriek een zeer goede bodem coating en daardoor niet tot nauwelijks last van roest vorming.

Kareltje

#4
Heren, we zijn bezig met een 90.000 km beurt. Bij 100.000 komt de klepspeling om de hoek kijken, ik heb in de door jullie gegeven handleiding de speling kunnen ontrekken.
Ik heb nog een paar vragen:
-in het onderhoudsboekje wordt er gesproken over een Colt clear tec ASG, een clear tec FFV en een ralliart 1,5 naast de gewone colt/ cabriolet. Welke heeft mijn vriend? Het kenteken is SK-833-Z.
- zijn er ontluchtings nippels in het koelwater circuit, aangezien we de koelvloeistof willen vervangen.

wooley


Colt CZ5 1.3 ClearTec Edition Two
09 - 14 vlgs Google...