Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

even voorstellen..

Filluar nga Roepie73, Tetor 13, 2014, 04:04:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Roepie73

Ga voor een nieuwe stappenmotor denk gewoon bij auto handel verkrijgbaar? Oh ja in de bumper is een uitsparing voor de rijwind voor de radirator zit daar gewoon gaas voor of is dit open?

4Koen63

Voor zover ik weet is het verkrijgbaar ja, anders zou je bijvoorbeeld MD-Performance kunnen contacteren. Daar heb ik de mijne ook vandaan.


De uitsparing in de bumper is open ja, er zit geen gaas in en daar is die origineel ook niet mee gekomen. Ik stop er straks wel mooi gaas in ter bescherming van mijn intercooler.

Roepie73

Wanneer kan je weer de weg op met je eclipse hoop je?,word ziek van die garage waar ik de eclipse heb gekocht.moetachter hun reet aanzitten om een stappenmotor te bestellen.straks kunnen ze ook een nieuwe startmotor bestellen  :'(als ze morgen nog niets hebben ,dan mail ik md performance wel ,dan kunnen hun die stappenmotor leveren en inbouwen .kunnen ze ook de eclipse nalopen op gebreken.

4Koen63

Dat kunnen ze als de beste ja ;)


Ik hoop weer van mijn Eclipse te kunnen genieten in het voorjaar.

Roepie73

 :'( nou bijna twee weken verder, en de auto is nog niet goed...ga morgen wel verhaal halen bij de garage,twee weken aan het lijntje houden is genoeg.Vind dat ze het op moeten lossen ,tel geen 3 ruggen neer .om bij elke stoplicht  de auto weer te starten. Heb het aangegeven waar de problemen kunnen zitten, vies gasklephuis en stappenmotor, heb ook gelezen dat het ecu kan zijn,of temperatuur sensor,maar met Mut test kunnen ze zien waar het probleemecht zit.weet niet wat een mut test inhoud ,misschien kan iemand dat vertellen.baal als een stekker.als je iemand iets belooft moet je het nakomen..sorry moet me frustratie  even kwijt...

Eagle1982

Een MUT tester is een testapparaat dat de foutcodes van het CANbus systeem kan uitlezen.
Mitsubishi en Subaru zijn hier voornamelijk jaren '90 en begin van dit millennium mee uitgerust.
Ander merken gebruiken het OBD protocol (waarschijnlijk een stuk bekender bij de meesten).


OBD apparatuur is te traag voor het uitlezen van het MUT protocol en daarom is er een speciale tool nodig om deze data uit te kunnen lezen.
De meeste universele garages beschikken NIET over deze tester, in dit soort gevallen ben je meestal aangewezen op de dealer.




Maar wel balen man dat het zo tegen zit met de Eclipse, hopen dat er nu snel iets meer duidelijkheid komt.

Roepie73

Oke, weer wat geleerd.bedankt eagle .voor de rest is het een prachtige auto, buiten en binnen.trek er ook veel bekijks mee in het gooi en omstreken 8),maar vindt gewoon als garage je dingen belooft en afspraken over maakt,dat ie dat nakomt.moet je niet zeggen op je website de klant is koning bij ons.heb de auto op 13 oktober gekocht,heb afgesproken dat ik de 26ste de auto op zal halen.hebben ze bijna twee weken de tijd om het motor probleem op te lossen.probleem was bij de proefrit al bekent..maar ze zouden het fixen.bellen ze de 25ste op ja sorry ,we hebben motorprobleem,en de remschijven ,en blokken moet vervangen worden. Maar maandagmiddag de 27ste is de auto klaar.nou auto opgehaald, motorprobleem is verholpen, kwartier later sta ik terug....dus niet...nou ja ,denk om te helpen,geef aan om te helpen waar het probleem kan liggen,had hier over gelezen op het forum,dat het afslaan probleemvoorkomt bij gdi motoren, dat het gasklephuis en de stappenmotor verontreinigd kan zijn.nou stappenmotor er uitgehaald  fotos gemaakt , ze gingen op zoek naar een stappenmotor, die was kapot.geen 1 te vinden op de sloop.niks op onderdelenlijn.en ja een nieuwe kost 530 pleuro,nou hebde  md performance email adres gegeven.om bij remko en richard te bestellen.maar nog niks gehoord. Als het probleem na een maand had voorgedaan,had ik er mee kunnen leven,koop de auto zonder garantie,en de auto is 21 jaar .is de risico voor mij.

Roepie73

Oke, weer wat geleerd.bedankt eagle .voor de rest is het een prachtige auto, buiten en binnen.trek er ook veel bekijks mee in het gooi en omstreken 8),maar vindt gewoon als garage je dingen belooft en afspraken over maakt,dat ie dat nakomt.moet je niet zeggen op je website de klant is koning bij ons.heb de auto op 13 oktober gekocht,heb afgesproken dat ik de 26ste de auto op zal halen.hebben ze bijna twee weken de tijd om het motor probleem op te lossen.probleem was bij de proefrit al bekent..maar ze zouden het fixen.bellen ze de 25ste op ja sorry ,we hebben motorprobleem,en de remschijven ,en blokken moet vervangen worden. Maar maandagmiddag de 27ste is de auto klaar.nou auto opgehaald, motorprobleem is verholpen, kwartier later sta ik terug....dus niet...nou ja ,denk om te helpen,geef aan om te helpen waar het probleem kan liggen,had hier over gelezen op het forum,dat het afslaan probleemvoorkomt bij gdi motoren, dat het gasklephuis en de stappenmotor verontreinigd kan zijn.nou stappenmotor er uitgehaald  fotos gemaakt , ze gingen op zoek naar een stappenmotor, die was kapot.geen 1 te vinden op de sloop.niks op onderdelenlijn.en ja een nieuwe kost 530 pleuro,nou hebde  md performance email adres gegeven.om bij remko en richard te bestellen.maar nog niks gehoord. Als het probleem na een maand had voorgedaan,had ik er mee kunnen leven,koop de auto zonder garantie,en de auto is 21 jaar .is de risico voor mij.

4Koen63

Voor zover ik het weet hebben Remco en Richard het momenteel vrij druk dus er kunnen inderdaad wat werkdagen overheen gaan dat je van hun wat terug krijgt. Bij hun was de stappenmotor toen ik 'm kocht 124 euro ex. btw.


Jammer inderdaad dat de auto het nog niet helemaal doet zoals het hoort, vooral gezien de (vond ik) forse prijs. Laten we hopen dat het snel goed komt, maar ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het de stappenmotor is.


Succes ermee en houd ons op de hoogte!

Roepie73

Weet dat jongens van md het druk hebben,mailden keurig terug zijn met een evo 6 bezig,houden contact,wil toch dat ze de eclipse op gebreken nalopen,maar die motor wordt door die garage gemaakt wordt,voor onderdelen kan je ze toch bellen?desnood haal ik dat ding zelf op.ben afhankelijk van die auto voor me werk.en wil dat alles goed is..hoeveel zou jij er voor gegeven hebben koen? Hoeveel ga ze normaal? De eclipsen

Roepie73

Had ook gelezen dat je er lang mee door rijdt dat je ecu naar de galemiesen kan gaan.  :(

Roepie73

Nou maandag wordt de eclipse onderhanden genomen hopelijk,  kanik maandagavond  het blijde nieuws melden dat ie weer goed loopt ;D

4Koen63

Ben benieuwd! Wordtie maandag (vandaag) bij de garage waar je de auto hebt gekocht onder handen genomen of bij MD-Performance? Je kunt inderdaad ook alleen het onderdeel bestellen en bij je thuis laten bezorgen.

De meeste Eclipsen die ik voorbij zien komen gaan voor ongeveer 750 - 1500 euro. Deze hebben dan wel een ietwat hogere km-stand dan de jouwe. Mijn vorige Eclipse koste € 1150 en mijn Targa was € 1650. En de Targa had maar 130.xxx gelopen.

Roepie73

Nou de garage waar ik hem gekocht heeft hem onder handen genomen.,resultaat hetzelfde als ie warm wordt valt hij uit,ander gasklephuis erop met andere stappenmotor.ik moest het 2 weken aankijken en opschrijven wat de auto per dag deed.kon zijn dat in het ecu lag.maar moest veel snelweg gaan rijden,om de hele boel weer wakker te krijgen,heeft 11 maanden stil gestaan.misschien heeft de ecu nodig om alles aan te leren...zei de garagehouder (broodje aap) voor de rest rijdt ie perfect,heb hem vanmorgen stevig laten werken,hoog in toeren gehouden , stevig optrekken tot 6500 toeren.laat hem woensdag uitlezen bij de mitsu dealert,kijken wat er naar boven komt.oei dat is een best prijsverschil...nou had beter navraag kunnen doen hier op het forum.maar ja gekocht is gekocht.hoop d at de jongens van md gauw tijd hebben om er na te kijken.

Roepie73

Heb gehoord dat er een manco was met een sensor bij het gasklephuis,als de draden werden omgedraaid van de sensor zou het gasklephuis weer goed werken..